Moskvich
node/44542

H προς αναγέννηση Moskvich με κινεζικό «σασί»;

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, η Moskvich διά μέσου της Kamaz θα συνεργαστεί με την κινεζική JAC για να δρομολογήσει την κατασκευαστική δραστηριότητά της μέσα στο 2022.

Όπως είχαμε γράψει προ ολίγων ημερών, η Ρωσική Ομοσπονδία ενδέχεται να αναβιώσει την κατασκευαστική δραστηριότητα της Moskvich, φίρμας της πάλαι ποτέ σοβιετικής εποχής.

Το νεότερο σε αυτήν την υπόθεση είναι ότι πιθανότατα σε αυτήν την υπό εξέλιξη αναβίωση της φίρμας θα χρησιμοποιήσει μια αρχιτεκτονική που θα προέρχεται από την Κίνα και συγκεκριμένα από την αυτοκινητοβιομηχανία JAC σε συνεργασία με την αυτοκινητοβιομηχανία Kamaz. Την είδηση έδωσαν δύο πηγές που γνωρίζουν από κοντά το θέμα και τις επικαλείται το πρακτορείο Reuters.

Moskvich abandoned factory in Moscow
Με έναρξη λειτουργίας το 1929 ως ΚΙΜ (για το Διεθνής Κομμουνιστική Νεολαία), η μονάδα μετονομάστηκε σε MZMA (Μικρό Εργοστάσιο Αυτοκινήτων Μόσχας) το 1939, πριν τελικά πάρει το όνομα AZLK (Εργοστάσιο Αυτοκινήτων της Λενινιστικής Κομμουνιστικής Ένωσης Νεολαίας) το 1969 με το οποίο και έγινε ευρέως γνωστό.


Η Kamaz βρίσκεται για το θέμα της Moskvich σε συζητήσεις την κινεζική JAC, προκειμένου να συνεργαστούν τόσο όσον αφορά την πλατφόρμα όσο τον σχεδιασμό και τα μηχανικά μέρη ενός νέου μοντέλου, ενημέρωσαν οι πηγές το Reuters. Η Kamaz και η Moskvich αρνήθηκαν να σχολιάσουν το δημοσίευμα.

Για να σας θυμίσουμε, η Moskvich πρόκειται να επαναδραστηριοποιηθεί στη Ρωσία, καθώς ο δήμος της Μόσχας αναλαμβάνει την εργοστάσιο της Renault, καθώς η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε το πλειοψηφικό της μερίδιο στην AvtoVAZ σε ένα ρωσικό επιστημονικό ινστιτούτο εν μέσω δυτικών κυρώσεων στη Ρωσία ύστερα από την εισβολή της χώρας στην Ουκρανία. Και πιθανότατα, η νέα Moskvich να ξεκινήσει την κατασκευαστική δραστηριότητά της στην πρώην μοσχοβίτικη μονάδα παραγωγής της Renault.

Moskvich abandoned factory in Moscow
Το AZLK, μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του '90, συνέχιζε να παράγει αυτοκίνητα, ενώ ταυτόχρονα σχεδίαζε και εξέλισσε ένα νέο μοντέλο, το Moskvich M-2142, ενώ ετοιμαζόταν και για τη δημιουργία μιας μονάδας κινητήρων. Τελικά το 2142 λανσαρίστηκε το 1997 και κατασκευαζόταν μέχρι την πτώχευσή της εταιρείας, το 2002.


Η Vedomosti, η ρωσική επιχείρηση που ανέφερε για πρώτη φορά τις παραπάνω πληροφορίες την περασμένη Πέμπτη, σημειώνει ότι η παραγωγή θα ξεκινήσει  το αργότερο τους τελευταίους τρεις μήνες του 2022.