Москвич 427
node/44485

H Moskvich επανέρχεται στην αυτοκινητική σκηνή

Ο δήμαρχος της Μόσχας, Sergei Sobyanin, δήλωσε ότι προκειμένου να διατηρηθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας, το μοσχοβίτικο εργοστάσιο της Renault θα γίνει μονάδα της πάλαι ποτέ σοβιετικής Moskvich!

Η επαναφορά της Moskvich στα αυτοκινητικά πράγματα έχει να κάνει με την χτεσινή αποχώρηση της Renault από την AvtoVAZ. O Γάλλος κατασκευαστής και πλειοψηφικό μέτοχος της ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας πούλησε το μερίδιό του (67,69%) στο Ρωσικό Κεντρικό Ινστιτούτο Έρευνας και Εξέλιξης Αυτοκινήτων και Κινητήρων έναντι ενός ρουβλίου ή €0,015 -σύμφωνα με δημοσίευση του πρακτορείου Reuters. Αποχώρηση που επιβλήθηκε κατόπιν πιέσεων (το γαλλικό κράτος είναι μέτοχος με 15%) στο πλαίσιο των οικονομικών μέτρων κατά της Ρωσίας για την εισβολή στην Ουκρανία. 

Παρόλα αυτά, ο επικεφαλής του Groupe Renault, Luca De Meo ήταν ξεκάθαρος σχετικά με την επιθυμία της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας να επιστρέψει στη Ρωσία ύστερα από την επίλυση της ουκρανικής κρίσης και την αποκατάσταση των κανονικών σχέσεων. Εξάλλου, η αναμενόμενη απώλεια του Γάλλου κατασκευαστή από την απώλεια της ρωσικών υποδομών και της εκεί παραγωγής εκτιμάται ότι θα υπερβεί τα $2,2 δισ. 

Όσον αφορά τώρα στα λεγόμενα του δημάρχου της Μόσχας Sobyanin, το εμβληματικό Moskvich, που μεταφράζεται στα ρωσικά ως «μοσχοβίτικο», σταμάτησε να παράγει πριν από περίπου δύο δεκαετίες.

Σχεδόν ένα εκατομμύριο Moskvich κυκλοφορούν ακόμα στους ρωσικούς δρόμους.

Moskvich 412
Η μπερλίνα Moskvitch 412 κατασκευαζόταν από το 1967 μέχρι το 1976. Και ήταν η εξέλιξη του Moskvitch 408, με αμφότερα να κάνουν καλή καριέρα και στην Ελλάδα. Το αυτοκίνητο θα κατασκευαζόταν μέχρι το 2001 από το στρατιωτικό εργοστάσιο Izhmash στην πόλη Ijevsk της  Αυτόνομης Ρωσικής Δημοκρατίας της Ουντμουρτίας. Το ίδιο που κατασκεύαζε και τα θρυλικά τυφέκια AK-47, τα γνωστά μας Kalashnikov.


Και δεν θα είναι μόνο η φίρμα της Moskvich που θα αναβιώσει. Ο Sobyanin είπε ότι η Μόσχα συνεργάζεται με την κατασκευάστρια φορτηγών Kamaz και το υπουργείο Βιομηχανίας και Εμπορίου της Ρωσίας για να εντάξουν στην παραγωγή του εργοστασίου όσο το δυνατόν περισσότερη παραγωγή εξαρτημάτων για οχήματα που κατασκευάζονται στη Ρωσία. Μάλιστα, ο συνεργάτης του δημάρχου είπε ότι η παραγωγή του Moskvich αναμένεται να ξεκινήσει εφέτος και ότι το μοσχοβίτικο εργοστάσιο θα μετονομαστεί σε Moscow Automobile Factory Moskvich.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ From Russia with Loewy: Το παγκόσμιο αυτοκίνητο της Σοβιετικής Ένωσης

Για να πούμε και δύο ιστορικά στοιχεία, η Moskvitch πτώχευσε το 2002 και σταμάτησε την παραγωγή. Αρκετές προσπάθειες επανεκκίνησης της παραγωγής έγιναν τα επόμενα τρία χρόνια, αλλά καμία δεν ήταν επιτυχής.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Vladimir Kadannikov 1941-2021, σωτήρας της AvtoVAZ 

Ένα μέρος του εγκαταλειμμένου εργοστασίου εξαγοράστηκε από την ΟΑΟ Avtoframos, μια κοινοπραξία του δήμου της Μόσχας με 38% και της Renault με 62%. Το 2005, η Avtoframos ξεκίνησε τη συναρμολόγηση του 4θυρου Renault Logan από εισαγόμενα κιτ. Η παρουσία της Avtoframos έδωσε νέα πνοή σε ένα μικρό τμήμα της βιομηχανικής μονάδας, αλλά το μεγαλύτερο μέρος του τεράστιου εργοστασίου παρέμενε (και παραμένει) εγκαταλελειμμένο, προφανώς εξακολουθεί να ανήκει στην αδρανή εταιρεία Moskvitch.

Moskvitch 1500 SL
To Moskvich 1500SL κατασκευαζόταν στη Μόσχα από το εργοστάσιο AZLK μεταξύ 1980 και 1987. Αποτελούσε την εκμοντερνισμένη και βελτιωμένη εκδοχή του Moskvich 2140, που βλέπετε στο κόκκινο αυτοκίνητο, και προοριζόταν κυρίως για εξαγωγές. Το διακριτικό «SL» ήταν για το Super Luxe.


Η πτώχευση της OAO Moskvitch ανακοινώθηκε επίσημα το 2006 και η εταιρεία εκκαθαρίστηκε τον επόμενο χρόνο. Από το 2009, ιδιοκτήτης της φίρμας Moskvitch ήταν η Volkswagen. Το 2011, η εταιρεία επεξέτεινε τα δικαιώματα ιδιοκτησίας της επωνυμίας μέχρι το 2021. Το 2015, η Renault ανακοίνωσε ότι είχε ξεκινήσει τη διαδικασία για την απόκτηση των δικαιωμάτων της Moskvitch στη Ρωσία.