Γαλλο-γερμανική συμμαχία για κοινή παραγωγή μπαταριών 

Γαλλο-γερμανική συμμαχία για κοινή παραγωγή μπαταριών 

Επενδύσεις πάνω από €1,7 δισ για να «χτυπηθεί» η εξάρτηση από τις ασιατικές βιομηχανίες. 

Η Γαλλία και η Γερμανία ζήτησαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εγκρίνει κρατικές επιχορηγήσεις για τη δημιουργία μιας κοινοπραξίας παραγωγής μπαταριών στην οποία θα συμμετέχουν ο όμιλος PSA  και η γερμανική Total's Saft, θυγατρική της Opel. 

Η Γαλλία και η Γερμανία έχουν διαθέσει € 1,7 δισ για να υποστηρίξουν τις Συμμαχίες των εταιρειών τους με σκοπό να μειώσουν την εξάρτηση των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών από τους προμηθευτές της Ασίας και να προστατεύσουν τις θέσεις εργασίας που κινδυνεύουν από την εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης.

«Περιμένουμε τώρα τις Βρυξέλλες να μας δώσουν το πράσινο φως» δήλωσε εκπρόσωπος του υπουργείου Οικονομικών της Γερμανίας, επιβεβαιώνοντας δημοσίευμα της εφημερίδας FAZ.

Ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας Peter Altmaier θα συναντηθεί με τον Γάλλο ομόλογό του Bruno Le Maire στο Παρίσι την Πέμπτη για να συζητήσει το ζήτημα.

Το δημοσίευμα της FAZ ανέφερε ότι η συμμαχία PSA-Saft σχεδιάζει να μετατρέψει το εργοστάσιο της Opel στο Kaiserslautern της Δυτικής Γερμανίας (φωτό άρθρου), κοντά στα γαλλικά σύνορα, σε χώρο παραγωγής μπαταριών.

Μεταξύ των περισσότερων από 30 εταιρειών που ζήτησαν κρατική χρηματοδότηση στο γερμανικό υπουργείο Οικονομίας είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες Volkswagen και BMW, καθώς και η γερμανική  Varta και η σουηδική Northvolt.

Η Northvolt θέλει να «χτυπήσει» την κυριαρχία της Ασίας με ένα τεράστιο εργοστάσιο αξίας $ 1,6 εκατ στην εγχώρια αγορά της. Το εργοστάσιο προγραμματίζεται να ανοίξει στα τέλη του 2020.

Επιπλέον, η Northvolt και το Volkswagen Group ανακοίνωσαν ότι στα τέλη Μαρτίου θα ενώσουν τις δυνάμεις τους σε μια κοινοπραξία που θα περιλαμβάνει όλη την αλυσίδα παραγωγής μπαταριών, από την εξόρρυξη πρώτων υλών ως την παραγωγή αλλά και την ανακύκλωση μετά το τέλος της ζωής τους. 

Την ίδια στιγμή, η Saft, μια γαλλική εταιρεία που ανήκει στην ενεργειακή εταιρεία της Total και παράγει μπαταρίες για βιομηχανικές εφαρμογές, ένωσε τις δυνάμεις της με τον γερμανικό βιομηχανικό όμιλο Siemens, την Manz, τον βελγικό χημικό όμιλο Solvay και τη βελγική Umicore για την ανάπτυξη μιας νέας γενιάς μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα.

Η Κίνα είναι σήμερα η κυρίαρχη δύναμη παραγωγής μπαταριών ιόντων λιθίου στο 60% του παγκόσμιου συνόλου, με την Ιαπωνία να κατέχει τη δεύτερη θέση με 17% και την τρίτη η Κορέα με 15%.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube