FΙΑΤ Punto: Το τελευταίο του Melfi!

FΙΑΤ Punto: Το τελευταίο του Melfi!

Το FΙΑΤ Punto, ένα μοντέλο που σημάδεψε το ευρωπαϊκό αυτοκινητικό γίγνεσθαι, για σχεδόν ¼ του αιώνα με 9 εκατ. πωλήσεις, περνά πλέον στην Ιστορία, με το τελευταίο κομμάτι να αφήνει πίσω του την ιταλική γραμμή παραγωγής.

Ως σύμβολο, το FΙΑΤ Punto έπεσε σχεδόν ταυτόχρονα με τον Sergio Marchionne, το χαρισματικό αφεντικό της FCA. 

Με παραγωγή που εκτάθηκε σε τρεις γενιές, το Punto αφαιρέθηκε από τον κατάλογο της FIAT και το τελευταίο κομμάτι του μόλις άφησε πίσω του τις γραμμές παραγωγής του εργοστασίου στο Melfi, όπου κατασκευαζόταν για περίπου είκοσι χρόνια -τα πρώτα μοντέλα κατασκευάστηκαν αλλού.

Η τρίτη και τελευταία γενιά, που λανσαρίστηκε το 2005, ήταν συνώνυμη με τη μεγάλη αναταραχή της FIAT. H εταιρεία κατάφερε να γοητεύσει την ευρωπαϊκή πελατεία με τις δύο πρώτες γενιές με αυτή την πολύ κάθετη πίσω πόρτα, προκειμένου να βελτιώσει το χώρο στο πορτμπαγκάζ. Το Punto 3 υιοθέτησε πολύ πιο στρογγυλεμένες φόρμες και πιο γλυκές καμπύλες, ενώ οι συνεχείς αλλαγές στην ονομασία (Grande Punto, Punto Evo, Punto) έδιωξαν κάποιους από τους αγοραστές που ήταν όλο και πιο συνηθισμένοι σε γρήγορους κύκλους ανανέωσης στον ανταγωνισμό.

Έτσι, τα δυνατά ονόματα της κατηγορίας όπως τα Volkswagen Polo, Ford Fiesta, Peugeot 208 ή ακόμα το Renault Clio, είχαν να αντιμετωπίσουν ένα αυτοκίνητο που είχε την ατυχία να πέσει μέσα στην περίοδο κατά την οποία η FCA επένδυε ισχυρά στις ΗΠΑ και ελάχιστα στη FIAT ή στην Alfa Romeo. Κι αν η δεύτερη κατάφερε με κάποιο τρόπο να ξαναπάρει εμπρός, η πρώτη παραμένει στην αίθουσα αναμονής για νέο αίμα…

fiat punto

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube