Ο Sergio Marchionne, ο βιρτουόζος CEO και αρχιτέκτονας της FCA απεβίωσε

Ο Sergio Marchionne, ο βιρτουόζος CEO και αρχιτέκτονας της FCA απεβίωσε

Ο κόσμος της αυτοκινητοβιομηχανίας έγινε σαφώς φτωχότερος, χάνοντας τον πιο χαρισματικό, πολλαπλών ρόλων CEO του 21ου αιώνα.

Ο Sergio Marchionne, ο άνθρωπος με τα μαύρα και αυτοαποκαλούμενος «επιδιορθωτής», που τράβηξε την Chrysler από τις στάχτες της χρεοκοπίας το 2009 και την ένωσε με τη Fiat για να δημιουργήσει μια παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, πέθανε, σύμφωνα με δήλωση του προέδρου της Fiat Chrysler John Elkann. Ήταν 66 ετών.

«Δυστυχώς, αυτό που φοβόμαστε, συνέβη. Ο Sergio Marchionne, ο άνδρας και ο φίλος, “έφυγε”», ανέφερε ο Elkann στη δήλωση της Exor, της ελέγχουσας εταιρείας χαρτοφυλακίου της FCA, συμφερόντων της οικογένειας Agnelli.

Ο Marchionne ήταν σοβαρά άρρωστος ύστερα από αυτό που η εταιρεία αποκάλεσε «χειρουργική επέμβαση στον ώμο», οδηγώντας στην αντικατάστασή του από διευθύνοντα σύμβουλο της Fiat Chrysler Automobiles στις 21 Ιουλίου. Η FCA όρισε τον Mike Manley, 54 ετών, επικεφαλής μέχρι τότε των Jeep και Ram, ως διάδοχο του Marchionne. Ο Manley αυτή τη στιγμή σχολιάζει δημοσίως στους αναλυτές τα ανακοινωθέντα κέρδη του β’ 3μήνου.

«Πιστεύω ότι ο καλύτερος τρόπος για να τιμήσουμε τη μνήμη του είναι να αξιοποιήσουμε την κληρονομιά που μας άφησε, συνεχίζοντας να αναπτύσσουμε τις ανθρώπινες αξίες της ευθύνης και της ειλικρίνειας των οποίων ήταν ο πιο ένθερμος υποστηρικτής», ανέφερε σε δήλωσή του ο Elkann.

«Η οικογένειά μου και εγώ θα είμαστε για πάντα ευγνώμονες γι’ αυτό που έχει κάνει. Οι σκέψεις μας είναι με τη Manuela και τους γιους του, Alessio και Tyler. Θα ζητήσω και πάλι, ο καθένας μας να σεβαστεί την ιδιωτικότητα της οικογένειας του Sergio».

Ο Marchionne είχε αρχίσει ήδη να αφήνει πίσω του μια αξιόλογη καριέρα –είχε τηλεγραφήσει πολύ νωρίτερα ότι σχεδίαζε να αποσυρθεί από διευθύνων σύμβουλος της Fiat Chrysler Automobiles τον Απρίλιο του 2019, ύστερα από την ολοκλήρωση του επιχειρηματικού σχεδίου 2014-18 της FCA.

Ήταν μια αναπάντεχη σταδιοδρομία, με πρωταγωνιστή έναν νεαρό Ιταλό μετανάστη στον Καναδά που φοιτούσε στο κολέγιο. Έγινε λογιστής και, χρόνια αργότερα, έφτασε φαινομενικά από το πουθενά στους ευρωπαϊκούς επιχειρηματικούς κύκλους για να σώσει πρώτα τον όμιλο Fiat. Και αργότερα να χρησιμοποιήσει την ισχύ της Chrysler στα ελαφρά φορτηγά για να σφυρηλατήσει μια ιταλο-αμερικανική εταιρεία, αναδεικνύοντάς την σε μια πραγματική παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

Οι ανησυχίες για την ιατρική κατάσταση του Marchionne ανατάρασσαν την FCA επί εβδομάδες. Ως εκ τούτου, τα ανώτερα εκτελεστικά στελέχη της εταιρείας συγκάλεσαν συνάντηση στην Ιταλία στις 21 Ιουλίου για να καθορίσουν το διάδοχό του.

Ο Marchionne, εργασιομανής που συχνά κοιμόταν σε έναν καναπέ μέσα στο αεροπλάνο, καθώς ταξίδευε τακτικά για να κατευθύνει τη Fiat Chrysler, ήταν φανατικός καπνιστής που έπινε καθημερινά δεκάδες εσπρέσο, μέχρι που σταμάτησε πριν από περίπου ένα χρόνο. Στην τελευταία δημόσια εμφάνισή του, στις 26 Ιουνίου, ο Marchionne εμφανίστηκε κουρασμένος και λαχανιασμένος, κατά την παρουσίαση ενός Jeep Wrangler στους Carabinieri, σε τελετή στη Ρώμη.

Ο Marchionne αιχμαλώτισε την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία κατά την τελευταία δεκαετία, γοητεύοντάς την με τις ειλικρινείς εκτιμήσεις, το ακούραστο ανταγωνιστικό πνεύμα, την αξιοσημείωτη διαφάνεια και τους πολλαπλούς ρόλους του: Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Fiat Chrysler Automobiles, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ferrari, πρόεδρος της Maserati και πρόεδρος της CNH Industrial, ένός Ευρωπαίου κατασκευαστή φορτηγών, λεωφορείων, τρακτέρ και κατασκευαστικών οχημάτων.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube