european sales January 2020
node/38359

EV: 13% των ευρωπαϊκών πωλήσεων τον Ιανουάριο 2020

Τον Ιανουάριο σημειώθηκε κακό ξεκίνημα στις ταξινομήσεις με συνολική μείωση κατά 7,6%. Η ζήτηση για ντίζελ και βενζινοκίνητα αυτοκίνητα μειώθηκε κατά 17% και 12% αντίστοιχα. Τα EV όμως παρουσίασαν διψήφιο μερίδιο αγοράς σε 19 αγορές.

Ύστερα από τη μεγάλη αύξηση των ευρωπαϊκών ταξινομήσεων που σημειώθηκε τον Δεκέμβριο του 2019, ο όγκος πωλήσεων του Ιανουαρίου μειώθηκε, σημειώνοντας ένα ακόμη μεταβατικό μήνα για τη σύνθετη αγορά των νέων αυτοκινήτων. Συνολικά, 1.188.057 νέα επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν τον Ιανουάριο, αντιπροσωπεύοντας μείωση της τάξης του 7,6% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2019.

Αυτή η απότομη πτώση οφείλεται κατά μεγάλο μέρος στις αγορές που πραγματοποιήθηκαν τον περασμένο Δεκέμβριο, λόγω της επικείμενης εισαγωγής των νέων κανονισμών για τις εκπομπές CO2.

european sales january 2020

Παρά τη μείωση από τον Δεκέμβριο, το επίπεδο ταξινομήσεων ήταν στην πραγματικότητα το τέταρτο υψηλότερο του Ιανουαρίου για οποιοδήποτε έτος της τελευταίας δεκαετίας.

Ο Felipe Munoz, παγκόσμιος αναλυτής της JATO Dynamics, εξήγησε: «Η ευρωπαϊκή αγορά εξακολουθεί να δείχνει σημάδια δύναμης παρά το δύσκολο περιβάλλον. Πιστεύουμε ότι η αγορά είναι ικανή να προσαρμοστεί για να ανταποκριθεί στους νέους κανονισμούς και στις επικείμενες προκλήσεις. Αυτό υποδηλώνεται από την αύξηση των ταξινομήσεων στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η οποία ήταν μια γραμμή ζωής για πολλούς προμηθευτές τον Ιανουάριο. Ακόμη και πριν από δύο χρόνια, δεν ήταν πολλοί αυτοί στη βιομηχανία που είχαν προβλέψει τέτοιο υψηλό επίπεδο ζήτησης για EV».

Στην πραγματικότητα, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα αποτελούσαν τον μοναδικό παράγοντα ανάπτυξης για την αγορά τον Ιανουάριο. Κατέγραψαν μάλιστα ρεκόρ τόσο στον όγκο όσο και στο μερίδιο αγοράς, λόγω της αύξησης των κινήτρων για τους καταναλωτές με τη μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση σχετικά με τα οφέλη των ηλεκτροκίνητων οχημάτων και της αυξανόμενης ανησυχίας για τα πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα οχήματα.

Κατά το πρώτο μήνα του 2020, οι συνολικές ταξινομήσεις EV αυξήθηκαν κατά το τεράστιο ποσοστό 72%, υπερβαίνοντας τις 87.100 μονάδες που ταξινομήθηκαν τον Ιανουάριο του 2019, φτάνοντας το εφετινό Ιανουάριο σε 150.100 μονάδες. Το μερίδιο αγοράς ανήλθε σε 13,3%, έναντι μόλις 7,1% πριν από ένα χρόνο.

european sales january 2020

Όλοι οι τύποι εξηλεκτρισμένων μοντέλων συνέβαλαν στην ανάπτυξη, καθώς τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά (HEV) αύξησαν τον όγκο τους κατά 36%, τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) κατά 91% και τα επαναφορτιζόμενα (PHEV) κατά 173%. Για πρώτη φορά μάλιστα, τα υβριδικά ήταν κάτω από το 50% του όγκου των εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων.

Ο Munoz σχολίασε: «Η Ευρώπη έδειξε ότι η ευρεία υιοθέτηση των EV γίνεται όλο και πιο εφικτή και θα γίνει πιθανή πραγματικότητα όταν τα αυτοκίνητα γίνουν πιο προσιτά».

european sales january 2020

Η διείσδυση των EV σε κάθε αγορά υπογραμμίζει την εξαιρετική απόδοση αυτών των οχημάτων. Αποτέλεσαν το 77% των συνολικών ταξινομήσεων αυτοκινήτων στη Νορβηγία, το 38% στη Σουηδία και το 28% στη Φινλανδία. Μεταξύ των μεγάλων αγορών, τα EV υπολογίστηκαν για σχεδόν 19% στη Γαλλία, στο 14% στο Ηνωμένο Βασίλειο, στο 12% στην Ισπανία, στο 10% στη Γερμανία και στο 8% στην Ιταλία. Στην Ελλάδα το μερίδιο ήταν 0,57%, αν και αυτό το ποσοστό αφορά μόνο τα BEV και τα Plug-in Hybrid. 

Εξετάζοντας τις ταξινομήσεις κατά μάρκα, αυτά τα αυτοκίνητα αντιπροσώπευσαν για κάποιες εταιρείες σημαντικό μέρος του όγκου τους: smart (96%), Lexus και Toyota (95% και 66% αντίστοιχα), DS Automobiles (42%), Suzuki (41%) και Land Rover (37%). Αντίθετα, πολύ χαμηλή αναλογία για τον όγκο του κατέγραψαν η Citroën (1,4%), η SEAT (1,4%), η Ford (3,3%), η Opel (3,9%), η Škoda (4%) και η Volkswagen 5%.

european sales january 2020

Εν τω μεταξύ, παρά την ελαφρά μείωση των συνολικών ταξινομήσεων, τα SUV κατάφεραν να αυξήσουν το μερίδιο αγοράς λόγω όμως της μείωσης των συνολικών πωλήσεων τον Ιανουάριο.

Σε ολόκληρη την Ευρώπη, οι καταναλωτές αγόρασαν 452.900 SUV, μείωση όγκου μόνο κατά 1% σε σχέση με τον περυσινό Ιανουάριο, γεγονός που τους επέτρεψε να κερδίσουν 2,6 μονάδες σε μερίδιο αγοράς, φτάνοντας στο 39,8% των συνολικών ταξινομήσεων. Μόνο το 14% όλων των ταξινομήσεων SUV τον Ιανουάριο τροφοδοτείται από ηλεκτρομοτέρ, ενώ το 28% των πολυτελών αυτοκινήτων ήταν HEV, PHEV ή BEV.

Ο Munoz σημείωσε: «Τα SUV συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος. Ωστόσο, οι κατασκευαστές πρέπει να παράγουν περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα EV εάν θέλουν να διατηρήσουν το μομέντουμ της ανάπτυξης προς τα εμπρός».

european sales january 2020

Μεταξύ των τελευταίων λανσαρισμάτων, η Volkswagen T-Cross κατέγραψε 12.880 μονάδες, το Škoda Kamiq 6.079 μονάδες, το Ford Puma 6.036 μονάδες, το Škoda Scala 5.646, το Mazda CX-30 5.561, το Kia Xceed 3.231, το Audi Q3 Sportback 3.080, το DS 3 Crossback 2.382, το Lexus UX 1.894, το Tesla Model 3 1.457 και το Toyota Camry 1.182 αυτοκίνητα.