node/35042

Elon Musk: H Tesla μέχρι το 2020 θα δημιουργήσει στόλους από αυτόνομα ΤΑΧΙ

Πραγματικότητα ή άλλη μια ανεκπλήρωτη εξαγγελία του Musk διερωτώνται οι διεθνείς αναλυτές.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla Elon Musk δήλωσε ότι αυτόνομα ΤΑΧΙ θα αρχίσουν να κυκλοφορούν σε ορισμένες αμερικανικές πόλεις, έως το τέλος του 2020. Όπως υποστήριξε, η Tesla είναι πια σχεδόν έτοιμη να παράγει οχήματα που θα είναι πλήρως αυτόνομα και ασφαλή για οποιονδήποτε δρόμο.

Ορισμένοι αναλυτές, όμως, εμφανίζονται πιο επιφυλακτικοί, μην αποκλείοντας ότι η ανακοίνωση εντάσσεται στο πλαίσιο προηγούμενων δηλώσεων που εντυπωσιάζουν τους επενδυτές και το κοινό, αλλά δεν υλοποιούνται στην ώρα τους.

«Πιθανώς σε δύο χρόνια από σήμερα θα έχουμε φτιάξει ένα αυτοκίνητο χωρίς καθόλου τιμόνι ή πεντάλ», προέβλεψε ο πάντα αισιόδοξος  Musk, ο οποίος, μεταξύ άλλων, έχει υποσχεθεί ότι η άλλη εταιρεία του, η Space X, θα στείλει τους πρώτους ανθρώπους στον 'Αρη το 2024, μια χρονολογία που φαντάζει υπεραισιόδοξη.

Μερικοί θυμήθηκαν ότι ο  Musk είχε προβλέψει πως τα αυτοκίνητα της Tesla θα ήσαν πλήρως αυτόνομα και χωρίς ανάγκη οδηγού έως το 2018, κάτι που δεν συνέβη τελικά. Είχε επίσης προβλέψει ότι το 2018 η εταιρεία θα παρήγαγε 500.000 αυτοκίνητα, αλλά έφτιαξε περίπου τα μισά. Και πέρυσι το καλοκαίρι είχε υποσχεθεί ότι η Tesla θα κατασκεύαζε φέτος 10.000 Model 3 την εβδομάδα, αλλά αυτή την εβδομάδα δεν βγήκαν από τη γραμμή παραγωγή ούτε τα μισά.

Στο επίκεντρο της νέας υπόσχεσης για ένα στόλο ρομποτικών ταξί από του χρόνου, βρίσκεται ένα λειτουργικό και ένας μικροεπεξεργαστής δεδομένων ειδικά για αυτόνομα οχήματα, που παρουσίασε ο  Musk και ο οποίος κατασκευάσθηκε από τη Samsung στο Τέξας. Το νέο «τσιπάκι» υποτίθεται ότι θα προσδώσει στην Tesla την τεχνολογία αιχμής που δεν διαθέτουν οι -συνεχώς αυξανόμενοι- ανταγωνιστές της.

Παράλληλα, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters και τους «New York Times», ο  Musk επέκρινε τους ανταγωνιστές που στη δική τους τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης χρησιμοποιούν το σύστημα αισθητήρων λέιζερ Lidar. «Όποιος χρησιμοποιεί το Lidar, είναι καταδικασμένος», ανέφερε και προέβλεψε ότι τελικά και οι ανταγωνιστές του θα το εγκαταλείψουν. Η Tesla χρησιμοποιεί μόνο κάμερες και αισθητήρες ραντάρ στα οχήματα της.

Ο Musk προσπάθησε να περάσει το μήνυμα ότι τα αυτόνομα αυτοκίνητα της Tesla δεν είναι για τους λίγους αλλά για τις μάζες. «Στο μέλλον οι άνθρωποι θα θέλουν να θέσουν εκτός νόμου όσους οδηγούν το δικό τους αυτοκίνητο, επειδή δεν θα είναι το ίδιο ασφαλές σε σύγκριση με τα αυτόνομα οχήματα», ανέφερε. Αλλά οι περισσότεροι αναλυτές -και επενδυτές- θεωρούν πολύ πιθανότερο ότι αυτοκίνητα που θα μπορούν να οδηγούνται μόνα τους με απόλυτη ασφάλεια και σε οποιεσδήποτε συνθήκες, απέχουν αρκετά χρόνια ακόμη.

Η τεχνολογία θα πάρει περισσότερο χρόνου του αναμενόμενου για να ωριμάσει πλήρως. «Υπερεκτιμήσαμε την άφιξη των αυτόνομων οχημάτων», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Ford προ ημερών στο Ντιτρόιτ. Κάπως έτσι μάλλον σκέπτονται και οι επενδυτές, γι' αυτό οι μετοχές της Tesla κινήθηκαν πτωτικά στο χρηματιστήριο.
Σε αυτό «βοήθησε» και η είδηση ότι ένα Tesla που ήταν παρκαρισμένο σε ένα γκαράζ στη Σαγκάη έπιασε μόνο του φωτιά και οι μηχανικοί της εταιρείας πάνε εσπευσμένα εκεί για να δουν τι συνέβη. Είχε προηγηθεί ένα ανάλογο περιστατικό στο Πίτσμπουργκ των ΗΠΑ. 

node/39181

Κάποιος έδωσε $50.000 για αυτό το Honda Civic

Πώς μπορεί ένα μεταχειρισμένο Honda Civic Si εικοσαετίας να κοστίζει περισσότερο από το αντίστοιχο καινούριο;

Σάββατο, 06 Ιουνίου 2020 | Επικοινωνία

Κάποιος έδωσε $50.000 για αυτό το Honda Civic

Οι δημοπρασίες του Bring a Trailer αρκετές φορές μας κάνουν εντύπωση με τα αψυχολόγητα αποτελέσματά τους, είτε προς τα πάνω, είτε προς τα κάτω. Μια τέτοια αγγελία αφορά το εικονιζόμενο Honda Civic Si (EM1) του 2000, το οποίο άλλαξε χέρια έναντι $50.000 (€44.281)! Η εξωφρενική αυτή τιμή παραπέμπει περισσότερο σε ένα καινούριο Civic Type R και λιγότερο σε ένα όχημα εικοσαετίας το οποίο μάλιστα δεν ήταν περιορισμένης παραγωγής.

Το αυτοκίνητο αγοράστηκε καινούριο το 2000 έναντι $17.985 από την αντιπροσωπεία Pompano Honda στη Florida, και άλλαξε χέρια το 2004 όταν το αγόρασε ο δεύτερος ιδιοκτήτης του από την Washington. Μέσα σε 20 χρόνια, οι δύο ιδιοκτήτες έχουν καλύψει λίγο πάνω από 9.000 km όπως αποκαλύπτει το οδόμετρο. 

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο αθάνατος τετρακύλινδρος κινητήρας VTEC 1,6 λίτρων με απόδοση 160 PS, ο οποίος συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων στέλνοντας τη δύναμη στον εμπρός άξονα. Όπως αναφέρει το ιστορικό του μοντέλου, δεν ενεπλάκη ποτέ σε ατύχημα ενώ το πιο πρόσφατο σέρβις έγινε το 2017.

 Honda Civic Si

Το αμάξωμα είναι βαμμένο σε απόχρωση Electron Blue και όπως βλέπετε από τις φωτογραφίες βρίσκεται σε κατάσταση βιτρίνας. Η δίπορτη έκδοση Si διαθέτει ζάντες αλουμινίου 15" (ελαστικά Michelin XGT V4), τέσσερα δισκόφρενα, σπορ ανάρτηση, χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης, ηλιοροφή και αεροδυναμικές προεκτάσεις του εμπρός προφυλακτήρα και των μαρσπιέ. Στο εσωτερικό βρίσκουμε γκρι υφασμάτινες επενδύσεις με μοτίβα της εποχής, air condition, cruise control και ένα aftermarket ηχοσύστημα της Pioneer με έξι ηχεία.

Αν ακόμα απορείτε για την τιμή, ο λόγος είναι η εργοστασιακή κατάσταση του μοντέλου σε συνδυασμό με τα ελάχιστα χιλιόμετρα στο οδόμετρο - δύο στοιχεία που το καθιστούν πραγματικά σπάνιο στην εποχή μας. Ο αγοραστής προφανώς το βλέπει σαν επένδυση, και ποντάρει στο ότι η τιμή του θα αυξηθεί ακόμα περισσότερο με την πάροδο των χρόνων. Μένει να δούμε αν οι εκτιμήσεις του βγουν αληθινές.

[Πηγή: Bring a Trailer]

node/39180

Drag Race: Mercedes-AMG E 63 S εναντίον BMW M5 Competition [video]

Δυο γερμανικά σπορ σεντάν με επιδόσεις που παραπέμπουν σε υπεραυτοκίνητα!

Σάββατο, 06 Ιουνίου 2020 | Επικοινωνία

Drag Race: Mercedes-AMG E 63 S εναντίον BMW M5 Competition [video]

Λίγο πριν παρουσιαστούν οι κορυφαίες εκδόσεις των ανανεωμένων premium E-Segment μοντέλων της Mercedes-Benz και της BMW, το κανάλι Full Throttle World οργάνωσε ένα Drag Race μεταξύ των απερχόμενων Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ και BMW M5 Competition.

Η BMW M5 Competition φορά twin-turbo V8 4,4 λίτρων με απόδοση 625 PS και 750 Nm ενώ ζυγίζει 1.865 kg. Αντίστοιχα, η Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ φορά twin-turbo V8 4,0 λίτρων με απόδοση 620 PS και 850 Nm, και ζυγίζει 1.880 kg. Και τα δύο μοντέλα έχουν τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Στα χαρτιά, η M5 επιταχύνει από τα 0-100 km/h σε 3,3" έναντι 3,4" της E 63. 

Όπως αποδεικνύει το βίντεο, οι μετρήσεις σε πραγματικές συνθήκες είναι ακόμα καλύτερες, με την BMW να ολοκληρώνει το 0-100 km/h σε 2,95" και η Mercedes-AMG να χρειάζεται 3,25". Τα δύο γερμανικά σπορ σεντάν εντυπωσιάζουν με τους χρόνους στο 1/4 του μιλίου, οι οποίοι παραπέμπουν σε υπεραυτοκίνητα: 10,76" για την BMW και 11,2" για την Mercedes-AMG (!)

Περιμένουμε με ανυπομονησία να δούμε τις αντίστοιχες εκδόσεις επιδόσεων των ανανεωμένων Mercedes-Benz E-Class και BMW 5 Series που πιθανότατα θα παρουσιαστούν μέσα στο 2020.

[Πηγή: Full Throttle World μέσω Motor1]