node/43009

Έκθεση ITS: Οι συγκοινωνίες του αύριο είναι εδώ και είναι «έξυπνες» και δικτυωμένες 

Η Έκθεση Ευφυών Μεταφορικών Συστημάτων ITS παρουσίασε στο Αμβούργο την τελευταία γενιά δικτυωμένης μετακίνησης, η οποία θεωρείται κλειδί για τις συγκοινωνίες του μέλλοντος.

Τις μελλοντικές μετακινήσεις στις μεγαλουπόλεις του κόσμου παρουσίασαν οι διοργανωτές της Διεθνούς Έκθεσης Ευφυών Μεταφορικών Συστημάτων ITS (Intelligent Transport Systems) στο Αμβούργο. Ταυτόχρονα επιδιώκουν να δείξουν τρόπους για την αποτελεσματική μείωση των ρύπων από τα ΙΧ, τα οποία δεσπόζουν στο κέντρο σχεδόν κάθε μεσαίας και μεγάλης πόλης του κόσμου. 

Από τη διεθνή έκθεση πέρασαν πάνω από 10.000 ειδικοί από 100 χώρες. Πρόκειται για την πρώτη διεθνή διοργάνωση του είδους στο Αμβούργο μετά την αναγκαστική διακοπή λόγω κορωνοϊού. Η έκθεση, κινήθηκε γύρω από 6 βασικούς άξονες: αποδοτικές και ψηφιοποιημένες αστικές και προαστιακές συγκοινωνίες, εξατομικευμένες προτάσεις μετακινήσεων για πολίτες, αυτόνομη οδήγηση, επέκταση πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων, περιβαλλοντική προστασία, καθώς και «έξυπνες» μεταφορές προϊόντων.

Φανάρια και οχήματα σε συνεχή επικοινωνία
Οι επισκέπτες της διεθνούς έκθεσης είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν πιλοτικά πρότζεκτ, όπως εκείνο της εταιρίας Moia, όπου ενδιαφερόμενοι έχουν την δυνατότητα να παραγγείλουν μέσω εφαρμογής ένα ηλεκτρικό ταξί, το οποίο τους παίρνει από το σημείο που βρίσκονται και τους μεταφέρει εκεί όπου επιθυμούν. Στην περιοχή του λιμανιού του Αμβούργου λειτούργησε πειραματικά καθ΄ όλη την διάρκεια της έκθεσης συγκοινωνία αυτόνομων λεωφορείων στο πλαίσιο του προγράμματος Heat και παρουσιάστηκε το φιλόδοξο πρότζεκτ Hyperloop για την μελλοντική μεταφορά κοντέινερ.

σενσ

Στην έκθεση δόθηκε ιδιαίτερο βάρος στις συγκοινωνίες εντός και περιμετρικά των πόλεων. Σε ορισμένες πρωτεύουσες επιτυγχάνεται ήδη από σήμερα μείωση ρύπων με την ευφυή ψηφιακή δικτύωση φωτεινών σηματοδοτών και οχημάτων. Χάρη σε ειδική εφαρμογή κινητού οι οδηγοί επιλέγουν κατά τέτοιο τρόπο την ταχύτητά τους, ώστε όλα τα φανάρια στην πορεία τους να είναι πράσινα, εξοικονομώντας ενέργεια, χρόνο και άγχος. Οι φωτεινοί σηματοδότες πληροφορούν για τη διάρκεια του κόκκινου και του πράσινου τα συστήματα ελέγχου κυκλοφορίας των αρμοδίων αρχών, τα οποία στη συνέχεια επικοινωνούν με την εν λόγω εφαρμογή ή ακόμα και απευθείας με τα οχήματα, αν εκείνα πληρούν τις τεχνολογικές προϋποθέσεις.

Πιο επωφελή για το κλίμα από τα φωτοβολταϊκά

Η τεχνολογία αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί από κάθε μεγαλούπολη του κόσμου, λέει ο Μίχαελ Γκάνζερ από την κοινοπραξία Kapsch TrafficCom, εξειδικευμένη στον τομέα των διοδίων: «Με την πληροφορία αυτή ο οδηγός εξοικονομεί σε μια διαδρομή 50 χιλιομέτρων μέσα στην πόλη περίπου 15% καυσίμου, μιας και φρενάρει και επιταχύνει λιγότερο. Επιπλέον φθάνει ταχύτερα στον προορισμό του και μάλιστα με χαμηλότερους καρδιακούς παλμούς, καθώς είναι πολύ πιο ήρεμος κατά τη διάρκεια της διαδρομής». Η αυτοκινητοβιομηχανία Audi περιλαμβάνει ήδη σε ορισμένα μοντέλα την υπηρεσία πληροφόρησης από έξυπνα φανάρια, προσθέτει ο Μίχαελ Γκάνζερ.

ψοο

Στις ΗΠΑ η τεχνολογία Traffic Light Info έχει ενσωματωθεί σε περίπου 35.000 διασταυρώσεις. Στην Ευρώπη η πόλη του Σάλτσμπουργκ στην Αυστρία εφαρμόζει την καινοτόμα και ιδιαίτερα αποδοτική τεχνολογία, ενώ στο επόμενο διάστημα θα προστεθούν πόλεις σε Ισπανία και Σκανδιναβία. Ο καθηγητής Μάρτιν Φέλεντορφ, επικεφαλής του ινστιτούτου Οδικού Δικτύου και Συγκοινωνιών στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Γκρατς, παρατηρεί ότι χάρη στη σταδιακή χρήση του συστήματος Traffic Light Info σε όλες τις μεγάλες γερμανικές πόλεις, μέχρι το 2027 οι ρύποι διοξειδίου του άνθρακα θα περιοριστούν ετησίως κατά περίπου 42 εκατομμύρια τόνους. Αναλογιστείτε, λέει ο καθηγητής, ότι συγκριτικά το 2020 χάρη στα φωτοβολταϊκά οι ρύποι μειώθηκαν στη Γερμανία κατά 35 εκατομμύρια τόνους».

[Πηγή: Deutsche Welle]