node/30840

Η Δανία επανεξετάζει τις επιδοτήσεις στα EV

Η Δανία είναι πρόθυμη για οικονομικά κίνητρα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ύστερα από τη δραματική πτώση των πωλήσεών τους, σύμφωνα με τον πρωθυπουργό Lars Løkke Rasmussen.

«Έχουμε φορολογικά κίνητρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και θα μπορούσατε να συζητήσετε εάν θα πρέπει να είναι μεγαλύτερα. Δεν θα αποκλείσω κάτι τέτοιο», δήλωσε ο Rasmussen σε συνέντευξη στην Κοπεγχάγη. 

Οποιαδήποτε νέα κίνητρα θα ανακοινωθούν μαζί με ένα κυβερνητικό σχέδιο για την αύξηση της κατανάλωσης καθαρής ενέργειας ύστερα από το καλοκαίρι, είπε ο πρωθυπουργός της Δανίας.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Δανία μειώθηκαν δραματικά -από περίπου 5.000 το 2015 σε περίπου 700 το 2017- δεδομένου ότι η κεντροδεξιά κυβέρνηση του Rasmussen σταμάτησε να χορηγεί επιδοτήσεις, όπως αυτές που προσφέρονται στη Νορβηγία και τη Γερμανία.

Με το ντίζελ που έχασε την ευνοϊκή θέση του σε όλη την Ευρώπη ύστερα από το σκάνδαλο της Volkswagen, η Δανία συζητά τώρα ποιοι τύποι οχημάτων πρέπει να προωθηθούν και ποιοι να αποθαρρυνθούν.

Στη δανική κυβέρνηση έχουν πάρει φωτιά τα μπατζάκια της ύστερα από τις αδιάκριτες περικοπές στους φόρους ταξινόμησης, οι οποίες κατάργησαν τα κίνητρα για την αγορά πράσινων αυτοκινήτων έναντι αυτών που καίνε ορυκτά καύσιμα. Η Δανία να σημειώσουμε ότι από τη μία δεν διαθέτει δική της αυτοκινητοβιομηχανία και από την άλλη έχει ένα από τα υψηλότερα εισαγωγικά τέλη στον κόσμο.

Ασκώντας πίεση στην κυβέρνηση, οι σοσιαλδημοκράτες της αντιπολίτευσης ήρθαν στο προσκήνιο της δημοσιότητας την περασμένη εβδομάδα, ανακοινώνοντας σχέδια για απαγόρευση της πώλησης αυτοκινήτων ντίζελ μέχρι το 2030, αν βέβαια κερδίσουν εκλογές που θα διεξαχθούν μέχρι τον Ιούνιο του 2019.

Κάντε με εικόνισμα
Η κυβέρνηση Rasmussen έκανε γνωστά την Πέμπτη τα σχέδιά της προκειμένου να εδραιώσει τη θέση της ως πρεσβευτού της καθαρής ενέργειας, ανακοινώνοντας 12 δισ. κορόνες (€1,61 δισ.) σε κεφάλαια που προορίζονται για την αποφυγή της χρήσης ορυκτών καυσίμων μέχρι το 2050.

Οι προτάσεις περιλαμβάνουν ένα υπεράκτιο αιολικό πάρκο 800MV, το οποίο θα είναι μια από τις μεγαλύτερες επενδύσεις στον κόσμο στον τομέα του βιοαερίου και μια κρατική προσφορά που θα τροφοδοτεί διαφορετικές πράσινες τεχνολογίες για να ανταγωνιστεί στην παραγωγή της φθηνότερης ηλεκτρικής ενέργειας.

Ταυτόχρονα, η Δανία μειώνει τις επιδοτήσεις για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, υποστηρίζοντας ότι η τεχνολογία είναι σχεδόν έτοιμη να σταθεί στα πόδια της. Έχουμε φθάσει τώρα σε ένα στάδιο όπου «μπορούμε να συνεχίσουμε να δημιουργούμε χωρητικότητα χωρίς να επενδύουμε αναγκαστικά τα χρήματα των φορολογουμένων», δήλωσε ο Rasmussen στο Bloomberg. «Αυτή είναι η πρώτη φορά στη δανική ιστορία που μπορούμε να πάμε πράσινα και φθηνότερα ταυτόχρονα». 

Να σημειώσουμε ότι η Δανία είναι η έδρα του μεγαλύτερου κατασκευαστή ανεμογεννητριών παγκοσμίως, της Vestas Wind Systems, ενώ η δανική Orsted είναι ο μεγαλύτερος φορέας εκμετάλλευσης αιολικών πάρκων ανοικτής θάλασσας.

Offshore wind park, Denmark

Η κυβέρνηση ελπίζει επίσης ότι η μείωση των φόρων επί της ηλεκτρικής ενέργειας θα ενθαρρύνει περισσότερους ανθρώπους να διακόψουν τη θέρμανση στο σπίτι με βάση τα ορυκτά καύσιμα. Πέρυσι, το 43% της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας στη Δανία προήλθε από αιολική ενέργεια, ένα παγκόσμιο ρεκόρ, με την αναλογία να δείχνει αυξητική στα επόμενα χρόνια.

Ο Rasmussen δήλωσε ότι ο στόχος είναι να γίνει η οικονομία πιο πράσινη και λιγότερο ευάλωτη στις διακυμάνσεις στις αγορές αγαθών. «Γι’ αυτό προτείνουμε να μειώσουμε τους φόρους επί της ηλεκτρικής ενέργειας, να αυξήσουμε τη ζήτηση και να διασφαλίσουμε ότι η πράσινη ενέργεια είναι πιο ανταγωνιστική έναντι των ορυκτών καυσίμων».

node/40250
Polestar logo

Η Citroën μπλόκαρε το λανσάρισμα της Polestar!

Η Citroën μήνυσε την Polestar, την ηλεκτρική φίρμα της Volvo, λόγω του «παρόμοιου» σήματός της με της γαλλικής φίρμας. Και δικαστήριο του Παρισιού απεφάνθη υπέρ της Citroën.

Τετάρτη, 28 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

Η Citroën μπλόκαρε το λανσάρισμα της Polestar!

Αυτό το καλοκαίρι, η Polestar, πρώην σπορ βραχίονας της Volvo που έγινε ανεξάρτητη εταιρεία το 2017, ξεκίνησε στην Ευρώπη τις παραδόσεις του πρώτου 100% ηλεκτρικού μοντέλου της, του Polestar 2. Παραδόξως, η Γαλλία δεν ήταν ανάμεσα στις ευρωπαϊκές αγορές που ξεκίνησαν να εξυπηρετούνται, παρότι αυτό είχε ανακοινωθεί μόλις το Polestar 2 παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, το 2019.

Αυτή η καθυστέρηση θα μπορούσε να εξηγηθεί από τα τεχνικά προβλήματα που αντιμετώπισε το αυτοκίνητο, το οποίο έχει ήδη αποτελέσει αντικείμενο εκστρατείας ανάκλησης! Αλλά τελικά δεν ήταν αυτό. Η καθυστέρηση του λανσαρίσματος είχε νομική προέλευση, καθώς η άφιξη του Polestar στη Γαλλία εμποδιζόταν από άλλη φίρμα.

Όπως αναφέρουν οι συνάδελφοί μας από το περιοδικό L’Automobile Magazine, η Citroën μήνυσε την Polestar, κατηγορώντας την για παραχάραξη και παραβίαση εμπορικών σημάτων! Το πρόβλημα; Ο λογότυπος της Polestar. Που σχηματίζεται από δύο σιρίτια, τα οποία βρίσκονται αντιμέτωπα για να σχηματίσουν ένα αστέρι –μιας και Polestar είναι ο Πολικός Αστέρας.

Polestar logo

Η γαλλική φίρμα είναι προφανώς γνωστή για τη χρήση των σιριτιών στον λογότυπό της. Επομένως, της γύρισε το μάτι, θεωρώντας ότι η ομοιότητα είναι ισχυρή, με τα σιρίτια να είναι παρόμοιου σχήματος και χρώματος, και τα οποία διαφοροποιούνται σε ένα Polestar μόνο από τη διάταξή τους. 

Η Citroën υπογράμμισε επίσης ότι τα «chevrons» της αποτελούν επίσης η βάση του λογότυπου «DS», με τη λογική της δημιουργίας μιας σύνδεσης με την premium φίρμα της. Ως εκ τούτου υπογράμμισε ότι υπάρχει κίνδυνος σύγχυσης με την Polestar, για την οποία κάποιοι μπορεί να πιστέψουν ότι συνδέεται με τη Citroën. Οι Γάλλοι προς ενίσχυση των ισχυρισμών τους προσκόμισαν σχόλια από χρήστες του ίντερνετ που εξεπλάγησαν από την ομοιότητα των δύο λογότυπων.

Citroën logo

Το δικαστήριο, ωστόσο, απέρριψε ως αβάσιμους τους ισχυρισμούς της Citroën για παραχάραξη εμπορικών σημάτων, κρίνοντας ότι οι λογότυποι έχουν μεν μια, αλλά αδύναμη ομοιότητα, με πολύ διαφορετική διάταξη των σιριτιών τους. Το δικαστήριο τόνισε ότι τα προϊόντα, ακόμη και αν αυτά είναι αυτοκίνητα και για τις δύο πλευρές, στοχεύουν σε ένα «σχετικό κοινό», το οποίο επομένως έχει γνώση των λογότυπων και δύσκολα θα μπερδευτεί.

Από την άλλη πλευρά, το δικαστήριο απεφάνθη υπέρ της Citroën για παραβίαση εμπορικού σήματος. Το γεγονός ότι ο λογότυπος της Polestar συντίθεται από σιρίτια παρόμοιου σχήματος δημιουργεί πρόβλημα, την ίδια στιγμή που η Citroën είναι παγκοσμίως γνωστή και ως «η φίρμα με τα chevrons» -σσ. «la marque aux chevrons» στα γαλλικά. Επομένως, η Polestar μπορεί να επωφεληθεί έμμεσα από τη φήμη των σιριτιών της Citroën. Η γαλλική δικαιοσύνη υπενθύμισε επίσης ότι ο παλιός λογότυπος της Polestar είχε ένα πολύ διαφορετικό αστέρι και ότι ο νέος που δημιουργήθηκε το 2017, ήρθε πολύ αργότερα από την τελευταία ανανέωση του αντίστοιχου της Citroën, ο οποίος κατατέθηκε το 2007.

DS Automobiles logo

Ως εκ τούτου, η Polestar καταδικάστηκε να καταβάλει €150.000 στη Citroën ως αποζημίωση για την παραβίαση του διακριτικού χαρακτήρα των σημάτων της. Πάνω απ’ όλα όμως, το δικαστήριο απαγόρευσε στην Polestar να χρησιμοποιεί τον λογότυπό της στη Γαλλία ύστερα από περίοδο τριών μηνών μετά την επίδοση της απόφασης (4 Ιουνίου 2020) και για περίοδο έξι μηνών! Επομένως, γι’ αυτό το Polestar 2 δεν λανσαρίστηκε στη Γαλλία.

node/40249
SSC Tuatara

SSC Tuatara: Πέτσινο το ρεκόρ των 530 km/h; [video]

Το hypercar Tuatara πράγματι είναι το πρώτο αυτοκίνητο που ξεπέρασε το όριο των 500 km/h; Κάποιοι αμφιβάλλουν, αναλύοντας τα δεδομένα…

Τετάρτη, 28 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

SSC Tuatara: Πέτσινο το ρεκόρ των 530 km/h; [video]

Πριν από μια εβδομάδα, ο μικρός Αμερικανός κατασκευαστής SSC διοργάνωσε μια εκδήλωση όπου ανακοίνωσε ότι το Tuatara είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που ξεπέρασε τα 500 km/h. Στη δεύτερη μάλιστα απόπειρά του, ο οδηγός του Oliver Webb, κατάφερε να φτάσει τα 532 km/h! Ρεκόρ που πλέον αμφισβητείται.

Ο διάσημος Youtuber Shmee δημοσίευσε ένα video μεγάλης διάρκειας όπου αναλύει αυτό το ρεκόρ, χρησιμοποιώντας δεδομένα που ανακοίνωσε η SSC και το video της φίρμας όπου μπορούμε παράλληλα να δούμε ένα σύστημα τηλεμετρίας. 

Ο Shmee ξεκίνησε με τον πιο προφανή τρόπο υπολογισμού της ταχύτητας. Δηλαδή, τον χρόνο που χρειάστηκε το SSC για να περάσει από δύο σταθερά σημεία στον δρόμο που χρησιμοποιήθηκε για το ρεκόρ (κοντά στο Las Vegas) και της απόστασης μεταξύ τους, για την οποία ο Shmee χρησιμοποίησε Google Maps. Έκανε επίσης υπολογισμούς με βάση τη διαγράμμιση του δρόμου και τις προδιαγραφές των ΗΠΑ γι’ αυτήν. Χάρη σε αυτές τις μεθόδους, ο Shmee υπολόγισε ανώτατη ταχύτητα περίπου 450 km/h. Σαφώς αστρονομικό νούμερο για ταχύτητα, αλλά πολύ μακριά από το ρεκόρ που ανακοίνωσε η SSC. 

SSC Tuatara

Και δεν είναι μόνο αυτό. Για το ρεκόρ του Tuatara, η SSC χρησιμοποίησε την ίδια διαδρομή με την Koenigsegg, τον Σουηδό κατασκευαστή hypercar που έσπασε το ρεκόρ ταχύτητας με την Agera RS. Αλλά συγκρίνοντας τα video των δύο αυτοκινήτων με σημεία αναφοράς, ο Shmee διαπίστωσε ότι το σουηδικό hypercar κάλυπτε την απόσταση ταχύτερα από το αμερικανικό.

Τέλος, υπάρχει ένα καθαρό τεχνικό δεδομένο που λέει ότι η ταχύτητα των 530 km/h δεν ήταν δυνατή. Με βάση τα δεδομένα που παρέχονται από τη φίρμα, όπως το μέγεθος των ελαστικών και οι σχέσεις του κιβωτίου, ο Shmee υπολόγισε τη μέγιστη δυνατή ταχύτητα για το αυτοκίνητο, με την 6η κοντά στην κόκκινη ζώνη του στροφομέτρου (φαίνεται στο βίντεο), περίπου στα 470 km/h.

Από την πλευρά της, η SSC άφησε να γίνει γνωστό ότι η εγγραφή δεν είναι fake και ότι έχει δουλέψει γι’ αυτό με την Dewetron, αναγνωρισμένο κατασκευαστή συστημάτων μέτρησης.