Dieselgate: Πρόστιμο ένα δισ. ευρώ στη VW από τους Γερμανούς εισαγγελείς

Πρόστιμο ύψους ενός δισεκατομμυρίου ευρώ επιβλήθηκε στη Volkswagen για την εξαπάτηση των εκπομπών ντίζελ, ένα από τα υψηλότερα που έχουν επιβληθεί από τις γερμανικές αρχές σε εταιρεία.

Το εισαγγελικό γραφείο στο Brunswick, στην πατρίδα της VW στην Κάτω Σαξονία επέβαλε το πρόστιμο για οργανωτικές ελλείψεις στην εποπτεία, η οποία απέτυχε να αποτρέψει την «ανεπίτρεπτη λειτουργία λογισμικού» από το να τοποθετηθεί σε 10,7 εκατ. αυτοκίνητα μεταξύ των ετών 2007 και 2015.

Οι εισαγγελείς διαπίστωσαν «παραβίαση των εποπτικών καθηκόντων», ανέφερε η εισαγγελία σε δήλωσή της, εχθές Τετάρτη. Είπε ότι το πρόστιμο δεν αφορά αστικές αξιώσεις ή αξιώσεις των ιδιοκτητών των αυτοκινήτων.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ VW: Η πρώτη αποζημίωση dieselgate στην Ευρώπη

Οι αναλυτές στην Evercore ISI δήλωσαν ότι το πρόστιμο αυτό θα βοηθήσει πιθανώς να τερματισθούν όλες τις ποινικές έρευνες εναντίον της VW στην Ευρώπη, αλλά δεν θα διευθετήσει τις αγωγές των μετόχων.

Το νέο πρόστιμο δεν έχει συμπεριληφθεί στις προβλέψεις ύψους 28,5 δισ. ευρώ που η VW «έβαλε στην άκρη» για το σκάνδαλο εξαπάτησης του ντίζελ και έτσι ενδέχεται να πλήξει τα κέρδη, δήλωσε η Evercore ISI.

Το πρόστιμο προφανώς θα προσθέσει επιπλέον ένα δισ. ευρώ στην εκροή 4 δισ. ευρώ σε μετρητά που η VW είχε προβλέψει για το dieselgate κατά το τρέχον έτος. Η VW είχε καθαρά μετρητά στα ταμεία της περίπου 24 δισ. ευρώ στο τέλος του πρώτου 3μήνου του 2018, ποσό που της παρέχει ουσιαστική ρυθμιστική ρευστότητα για να αντιμετωπίσει το οικονομικό αντίκτυπο του σκανδάλου.

Το γερμανικό πρόστιμο ακολουθεί μια συμφωνία με τις ΗΠΑ περί την απαλλαγή της εταιρείας από τον Ιανουάριο του 2017 και αφού η VW συμφώνησε να καταβάλει πρόστιμο ύψους 4,3 δισ. δολαρίων για την επίλυση ποινικών και αστικών κυρώσεων.

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, Herbert Diess, δήλωσε ότι χρειάζονται περαιτέρω βήματα από την εταιρεία για να ξεπεράσει το σκάνδαλο εξαπάτησης ντίζελ και να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη καταναλωτών και αρχών.

Η VW εξακολουθεί να αντιμετωπίζει πλήθος διερευνήσεων, τόσο στη Γερμανία όσο και στο εξωτερικό, ενώ εκκρεμούν δίκες σε 55 χώρες και έρευνες για χειραγώγηση της αγοράς στη Γερμανία. Οι επενδυτές κατηγόρησαν την εταιρεία για την πολύ αργή ενημέρωση των αγορών σχετικά με την έρευνα. Μια άποψη την οποία αμφισβήτησε η VW, λέγοντας ότι δεν θα μπορούσε να γνωρίζει ότι το ζήτημα θα έπαιρνε τις διαστάσεις που τελικά πήρε.