node/44380

Αυτό είναι το πρώτο ηλεκτροκίνητο πλοίο μεταφοράς κοντέινερ

Το παρθενικό ταξίδι του πραγματοποίησε στην Νορβηγία το πρώτο ηλεκτροκίνητο και αυτόνομο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. 

Από έξω μοιάζει με κανονικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Tο Yara Birkeland θεωρείται ωστόσο επανάσταση στη ναυτιλία, καθώς είναι το πρώτο ηλεκτροκίνητο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Εάν όλα πάνε όπως έχει σχεδιαστεί, το ηλεκτροκίνητο πλοίο θα μεταφέρει αυτόνομα αγαθά χωρίς να εκπέμπει ρύπους. Οι δοκιμές με το νέο πλοίο μεταφοράς κοντέινερ ξεκίνησαν την Πρωτομαγιά και θα διαρκέσουν δύο χρόνια. Στη νότια Νορβηγία, από το λιμάνι του Μπρέβικ μέχρι τις εγκαταστάσεις της πλοιοκτήτριας εταιρείας, το Yara Birkeland θα μεταφέρει λιπάσματα, καλύπτοντας αρχικά μία απόσταση 13 km.

Στην πρώτη φάση το πρωτότυπο πλοίο θα ελέγχεται χειροκίνητα από τον πλοίαρχο Τόμας Φέβανγκ: «Το πλοίο είναι εξοπλισμένο με κάμερες, εσωτερικά και εξωτερικά, καθώς επίσης και με κάμερα νυχτερινής όρασης. Χάρη στο ραντάρ είναι σε θέση να διακρίνει στο νερό διαφορετικά αντικείμενα, στη συνέχεια να τα κινηματογραφεί και τέλος να αποφασίζει πώς θα αντιδράσει για να αποφύγει τις συγκρούσεις».

Ο Τόμας Φέβανγκ εκτιμά ωστόσο ότι θα χρειαστεί ακόμα χρόνος έως ότου η δουλειά του καπετάνιου γίνει... δουλειά γραφείου!

Στην τελική φάση της δοκιμής η φορτοεκφόρτωση των 120 εμπορευματοκιβωτίων θα είναι πλήρως αυτοματοποιημένη. Πρωτοπόρος θεωρείται και ο ηλεκτροκινητήρας του Yara Birkeland με συνολικά 20 γιγαντιαίες μπαταρίες. Η Νορβηγία έχει πολλές πρωτιές στην ηλεκτροκίνηση στην ναυσιπλοΐα. Ας μην ξεχνάμε ότι το μεγαλύτερο ηλεκτρικό οχηματαγωγό πλοίο πραγματοποιεί καθημερινά δρομολόγια στη συγκεκριμένη χώρα. 

Υπολογίζεται ότι με τα δρομολόγια του πλοίου μεταφοράς κοντέινερ Yara Birkeland θα εξοικονομούνται κάθε χρόνο περίπου 40.000 μεταφορές με φορτηγό, λέει ο καπετάνιος Τόμας Φέβανγκ, μετριάζοντας ωστόσο τις προσδοκίες για γρήγορη καθιέρωση της ηλεκτροκίνησης στην ναυσιπλοΐα: «Σε μικρότερες διαδρομές η ηλεκτροκίνηση γίνεται ολοένα σημαντικότερη. Θα χρειαστούν ωστόσο χρόνια για να υπάρξουν μπαταρίες των οποίων η χωρητικότητα θα επαρκεί για ένα ταξίδι από την Ευρώπη στην Αμερική. Στα τοπικά δρομολόγια όμως θα συναντούμε ολοένα και συχνότερα ηλεκτροκίνητα πλοία».

[Πηγή: Deutsche Welle]