Alfa Romeo Giulia GTAm: Ο λόγος που θεωρείται ήδη future-classic

Alfa Romeo Giulia GTAm: Ο λόγος που θεωρείται ήδη future-classic

Η GTAm είναι κάτι παραπάνω από την κορυφαία έκδοση της Alfa Romeo Giulia.

Η Alfa Romeo Giulia GTA/GTAm παρουσιάστηκε τον Μάρτιο του 2020 ως η απόλυτη έκδοση της Giulia και η ναυαρχίδα της ιταλικής φίρμας στο κομμάτι των επιδόσεων. Από την πρώτη στιγμή, η επιστροφή του θρυλικού ονόματος GTA, ο επετειακός χαρακτήρας (110 χρόνια Alfa Romeo) και ο περιορισμένος αριθμός παραγωγής 500 μονάδων έκαναν σαφές πως το μοντέλο είναι συλλεκτικό, κάτι που έγινε αντιληπτό και από την τιμή της. Αυτό που δε γνωρίζαμε όμως στην πρεμιέρα της είναι πως η Giulia GTAm είναι το τελευταίο μη-υβριδικό μοντέλο της Alfa Romeo, κάτι που την καθιστά αυτόματα ένα future-classic.

Πριν από λίγες μέρες, ο CEO της Alfa Romeo, Jean-Philippe Imparato, ανακοίνωσε πως όλα τα νέα μοντέλα της Alfa Romeo θα είναι είτε υβριδικά, είτε ηλεκτρικά. Την αρχή θα κάνει το 2022 η πρώτη εξηλεκτρισμένη Alfa Romeo στην ιστορία που δεν είναι άλλη από την πολυαναμενόμενη έκδοση παραγωγής της Tonale του "δικού" μας Αλέξανδρου Λιώκη. Παράλληλα, η κατάργηση της πλατφόρμας Giorgio και η αντικατάστασή της με την πλατφόρμα STLA-large του ομίλου Stellantis, σημαίνει πως ο αντικαταστάτης της Giulia (αν υπάρξει) θα έχει μπαταρίες και ηλεκτροκινητήρα. Το ίδιο ισχύει και για την επόμενη γενιά των Maserati Ghibli και Quattroporte που θα χρησιμοποιούν την ίδια πλατφόρμα. Όλα αυτά βέβαια θα γίνουν με τον απαραίτητο σεβασμό στις αξίες της ιταλικής φίρμας η οποία ανήκει στις premium μάρκες του ομίλου μαζί με τις Lancia και DS.

Η στρατηγική της Alfa Romeo για την επόμενη δεκαετία αναμένεται να ανακοινωθεί κάποια στιγμή μέσα στο 2022, με τον Jean-Philippe Imparato να δηλώνει πως θα τηρήσει στο έπακρο τις δεσμεύσεις που θα γίνουν, αντίθετα με τα προηγούμενα πλάνα που δεν πρόλαβαν να εφαρμοστούν λόγω των αλλαγών στα ανώτερα κλιμάκια της διοίκησης. Για όσους έχουν ακόμα ελπίδα πως κάτι μπορεί να αλλάξει στο κομμάτι του εξηλεκτρισμού, ο CEO ήταν κατηγορηματικός: «Όταν βλέπεις ότι η Ευρώπη σε αναγκάζει σε μείωση εκπομπών COκατά 60% μέχρι το 2030, αυτό σημαίνει πως αν δεν εξηλεκτριστείς είσαι νεκρός».

Alfa Romeo

Πίσω στην Alfa Romeo Giulia GTAm, όσοι πρόλαβαν να την αποκτήσουν θα απολαύσουν τον Bi-Turbo βενζινοκινητήρα V6 2,9 λίτρων που αποδίδει 540 PS, χαρίζοντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε 3,6". Η αυξημένη ισχύς σε σύγκριση με την Quadrifoglio συνοδεύεται από χαμηλότερο βάρος (-100 kg), πιο επιθετικό στήσιμο της ανάρτησης και πλήρες bodykit από ανθρακονήματα. Το τελευταίο περιλαμβάνει επιθετικό προφυλακτήρα με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, ενεργό σπλίτερ και αεροδυναμικά πτερύγια, προεκτάσεις των φτερών, νέες ζάντες 20", μεγαλύτερο διαχύτη με εξάτμιση της Akrapovič από τιτάνιο και μια σταθερή φτερούγα.

Η πολεμική ατμόσφαιρα περνά και στην καμπίνα όπου βρίσκουμε σπορ καθίσματα με πλάτες από ανθρακονήματα, επενδύσεις από Alcantara, ζώνες 6 σημείων, ρολ κέιτζ, λουριά αντί για χειρολαβές στις πόρτες, αφαίρεση των πίσω θέσεων, θήκες για κράνη και πυροσβεστήρα, και πλευρικά παράθυρα / πίσω παρμπρίζ από Lexan.

Είναι δεδομένο πως μια μάρκα με την ιστορία της Alfa Romeo θα συνεχίσει να βγάζει μοντέλα με έμφαση στις επιδόσεις και τη δυναμική οδική συμπεριφορά. Πολλά από αυτά θα είναι ταχύτερα από την Giulia GTAm σε δρόμο και πίστα, ενώ παράλληλα θα υιοθετούν τις τεχνολογικές εξελίξεις που κάνουν τα αυτοκίνητα καλύτερα και πιο ασφαλή με την πάροδο του χρόνου. Παρόλα αυτά κανείς δεν μπορεί να παραβλέψει τη σημαντικότητα του να έχεις στο γκαράζ σου την τελευταία Alfa Romeo πριν από τον εξηλεκτρισμό. Αυτό θα αποδειχθεί στο χρηματιστήριο των μεταχειρισμένων καθώς είναι σίγουρο ότι αρκετοί από τους 500 ιδιοκτήτες της Giulia GTAm θα την κρατήσουν στο γκαράζ αντιμετωπίζοντάς την ως επένδυση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Όλες οι Alfa Romeo GTA που αγαπήσαμε

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube