node/42493

Το αφεντικό της Lamborghini μιλάει για τον εξηλεκτρισμό της φίρμας

Ο CEO της Lamborghini, Stephan Winkelmann, αποφάσισε να ανοίξει τα χαρτιά του και να δώσει πληροφορίες για τον υβριδικό διάδοχο της Aventador και όχι μόνο.

Το βρετανικό περιοδικό Autocar φρόντισε να πάρει μία αποκλειστική συνέντευξη του Stephan Winkelmann, με αφορμή την ολοκλήρωση της παραγωγής της Aventador, που παρέμεινε το κορυφαίο μοντέλο της εταιρίας για σχεδόν 11 χρόνια. Αυτό ήταν και το τελευταίο συμβατικό αυτοκίνητο εφοδιασμένο με V12. Ο διάδοχός του θα διατηρεί μεν ένα δωδεκακύλινδρο μοτέρ, σε συνδυασμό όμως και με έναν ηλεκτροκινητήρα. 

Πώς νιώθετε που ο V12 της Lamborghini ηλεκτροδοτείται;

Υπάρχει πολύ συναίσθημα σε αυτό. Υπάρχει επίσης ένας πολύ προσωπικός λόγος: Αυτή (η Aventador) ήταν το πρώτο αυτοκίνητο, το 2011, με το οποίο δούλεψα από την αρχή. Ξεκινήσαμε την ανάπτυξη του αυτοκινήτου το 2007, οπότε έχω μια πολύ ιδιαίτερη σχέση με την Aventador. Είναι το πιο επιτυχημένο αυτοκίνητο V12 που έχουμε κατασκευάσει ποτέ και είναι ένα αυτοκίνητο που έχει πολλές απίστευτες εκδόσεις. Ναι, είναι δύσκολο να το αφήσεις, αλλά νομίζω πως η Ultimae είναι η τελευταία του είδους. Είναι κάτι πολύ ξεχωριστό. Είναι περιορισμένη, ώστε οι πελάτες μας να το εκτιμήσουν.

Είναι αυτό το τέλος μιας εποχής;

Δεν θα μιλούσα για εποχές. Περάσαμε μια εξελικτική διαδικασία στην αυτοκινητοβιομηχανία και τώρα έχουμε την επανάσταση. Είναι πολύ διαφορετικό από αυτό που είχαμε πριν. Νομίζω ότι πρέπει να έχουμε τη δυνατότητα προσαρμογής. Πρέπει να αλλάξουμε και αυτό είναι κάτι που έχει καθοριστική σημασία για την επιτυχία του αύριο. Πρέπει να αποδώσεις καλύτερα από πριν. Αυτός είναι ένας από τους κανόνες της επιχείρησής μας στη Lamborghini. Κάθε γενιά πρέπει να είναι καλύτερη από την προηγούμενη. Όσον αφορά τις εκπομπές CO2, είναι μια σημαντική αλλαγή, αλλά είμαστε πεπεισμένοι πως αυτό θα λειτουργήσει. Το plug-in hybrid αυτοκίνητο που θα διαδεχτεί την Aventador θα έχει κινητήρα V12 και έτσι ο ήχος και η ιστορία θα παραμείνουν ζωντανά. 

Οι οδηγοί θα παρατηρήσουν το επιπλέον βάρος σε ένα PHEV σούπερκαρ;

Αν μιλάμε για βάρος, θα πρέπει να μιλάμε για αναλογία ισχύος προς βάρος και αυτό είναι το βασικό στοιχείο. Πρόκειται για τη ρύθμιση, τα φρένα, την αεροδυναμική, πολλά στοιχεία που πρέπει να συνεργαστούν. Ένα από τα πιο σημαντικά είναι η αναλογία ισχύος προς βάρος και αν αυτή είναι μεγαλύτερη, τότε η συμπεριφορά του αυτοκινήτου πρέπει να προσαρμοστεί και είμαστε σίγουροι ότι αυτό θα λειτουργήσει με πολύ ομαλό και θετικό τρόπο.

Θα σχετίζεται στενά με την Aventador;

Όλα τα αυτοκίνητα V12 πριν από την Aventador, συνολικά, πούλησαν λιγότερο από αυτή, ως αυτόνομο μοντέλο. Είμαι βέβαιος ότι η ιστορία επιτυχίας της Aventador είναι ένα καλό σημείο εκκίνησης για τη συνέχεια, καθώς έχουμε μια σταθερή πελατειακή βάση, ενθουσιώδεις ιδιοκτήτες που ανυπομονούν για αυτό που έρχεται μετά και αυτό θα είναι μια πολύ θετική έκπληξη. 

Γιατί να μην χρησιμοποιείτε υπερπυκνωτές, όπως στη Sián;

Ένας υπερπυκνωτής, κατά τη γνώμη μας, είναι μια τεχνολογία «γέφυρα» που δεν ικανοποιεί τις ανάγκες που έχουμε για το μέλλον, για τη μείωση των εκπομπών ρύπων. Το 2023-2024, θα υβριδοποιήσουμε όλη τη σειρά προϊόντων μας για να μειώσουμε τις εκπομπές CO2 έως και 50% έως το 2025. Ένας πυκνωτής δεν θα μπορούσε να το επιτύχει αυτό. Νομίζω ότι η υβριδική τεχνολογία είναι μια καλή λύση. 

Θα επιβιώσει ο κινητήρας V10 της Huracán στην υβριδική εποχή;

Είναι λίγο νωρίς για να το συζητήσουμε, γιατί αυτό θα συμβεί το 2024. Επικεντρωνόμαστε στο έτος 2021, όταν θα έχουμε ένα άλλο αυτοκίνητο δίπλα στην Ultimae με κινητήρα V12 και υπερπυκνωτή. Το 2022, θα έχουμε δύο νέα λανσαρίσματα, με βάση τις Huracán και Urus, και στη συνέχεια το 2023 και το 2024 θα υβριδοποιήσουμε ολόκληρη τη γκάμα.

Μπορείτε να φανταστείτε την Lamborghini να χρησιμοποιεί ένα υβριδικό V6;

Δεδομένου ότι ο V12 είναι το σήμα κατατεθέν μας, αυτό είναι πολύ σημαντικό να διατηρηθεί. Όλα τα υπόλοιπα θα τα δούμε στο δρόμο και αν υπάρχει μια ευκαιρία με άλλους τύπους κινητήρων θα το εξετάσουμε και θα λάβουμε μια ισορροπημένη απόφαση. Αλλά θα έχουμε πάντα κινητήρες που εκπλήσσουν θετικά τους θαυμαστές και τους πελάτες μας.

Θα είναι η Urus από τα πρώτα που θα είναι πλήρως ηλεκτρικά;

Το πρώτο βήμα είναι τα υβριδικά. Στη συνέχεια, θα δούμε αν τα συνθετικά καύσιμα μας δώσουν την ευκαιρία να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με κινητήρες εσωτερικής καύσης, καθώς δεν έχει να κάνει με τον τύπο πρόωσης αλλά με τις εκπομπές που παράγεις. Αλλά από την άλλη πλευρά, προβλέπουμε ένα τέταρτο μοντέλο για το δεύτερο μισό αυτής της δεκαετίας, το οποίο θα είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο και εδώ βλέπουμε ένα αμάξωμα που δεν θα είναι το ίδιο με της Urus, αλλά τουλάχιστον θα είναι 2+2 θέσεων, ώστε να είναι ένα αυτοκίνητο που θα οδηγείται καθημερινά.

Συνεργάζεστε στενά με άλλες εταιρίες του ομίλου Volkswagen για την ηλεκτροκίνηση;

Συνεργαζόμαστε σίγουρα σε πλατφόρμες. Προσπαθούμε να δούμε τι είναι ειδικά για τη Lamborghini. Γενικά, ένας κατασκευαστής έχει πάντα μια ισορροπία μεταξύ του τί αξίζει να φτιάξει ή να αγοράσει. Τι είναι κοντά στο DNA που έχεις και τι δεν είναι τόσο σημαντικό να αγοράσεις. Στη συνέχεια, θα πρέπει να αποφασίσεις τι κάνεις καλύτερα και πόσο γρήγορα μπορείς να επιτύχεις ένα θετικό αποτέλεσμα, κάνοντας το ένα ή το άλλο. Έτσι ο όμιλος, για εμάς, βρίσκεται στα μισά του δρόμου μεταξύ κατασκευής και αγοράς. Είμαστε μέρος της ομάδας, οπότε είμαστε επίσης μέρος της ανάπτυξης νέων πλατφορμών. Από την άλλη πλευρά, θα πρέπει να επιλέξουμε την καλύτερη δυνατή λύση από άποψης κόστους και ποιότητας.

Πώς μία ηλεκτρική Lamborghini θα εξακολουθεί να είναι Lamborghini;

Οι καιροί αλλάζουν. Νέες γενιές έρχονται. Πρέπει να χωρίσουμε τη μάρκα σε δύο τύπους αυτοκινήτων: Για τα σούπερ σπορ αυτοκίνητα όπως η Huracán και η Aventador, θέλουμε να διατηρήσουμε τους κινητήρες εσωτερικής καύσης όσο είναι δυνατόν. Και στην πλευρά του καθημερινού οδηγού, με την Urus και το νέο, τέταρτο μοντέλο, πρέπει να κάνουμε μια εξαιρετική δουλειά. Όπως ακριβώς και με την Urus, η οποία από την πρώτη ματιά δεν είναι Lamborghini, σε όσους έχουν συνηθίσει να βλέπουν τις Huracán και Aventador. Αλλά δεν επικεντρωνόμαστε πάντα σε σούπερ σπορ αυτοκίνητα. Είχαμε αυτοκίνητα GT, 2+2 όπως η Espada και είχαμε και το LM002. Ως εταιρεία, κάναμε επίσης πολλά διαφορετικά πράγματα. 

Θα μπορούσαν τα συνθετικά καύσιμα να διατηρήσουν τους μη εξηλεκτρισμένους V12 ζωντανούς;

Κατά τη γνώμη μου, όχι. Μπαίνουμε στα υβριδικά, τα οποία είναι ένας καλύτερος συνδυασμός από τους συμβατικούς, ατμοσφαιρικούς κινητήρες και έχουμε φτάσει στην κορυφή με αυτούς. Ο συνδυασμός των δύο (κινητήρων EV και εσωτερικής καύσης) είναι καλύτερος από το καθένα ξεχωριστά.

Θα βασιστείτε στην κληρονομιά σας στο μέλλον;

Μια μάρκα όπως η δική μας πρέπει να έχει ισχυρές ρίζες και πρέπει να βασίζεται στην ιστορία της φίρμας. Αλλά πρέπει να μαθαίνεις από την ιστορία. Δεν πρέπει να επαναλαμβάνεις την ιστορία έως ότου αποτύχεις.

Ποια στοιχεία της ιστορίας της εταιρείας θα επαναλαμβάνατε;

Τις επιτυχίες μας! Ένα από τα θέματα του να είσαι μικρός είναι πως ό, τι κάνεις θα πρέπει να είναι επιτυχημένο και να βρίσκει τους στόχους του και σε αυτό είναι που θα πρέπει να επικεντρωθούμε.