China EV
node/40163

58% πιο ακριβά τα ηλεκτρικά στην Ευρώπη απ’ ό,τι στην Κίνα!

Φθηνότερη αγορά, διπλάσια διαθέσιμα μοντέλα, αναλογικά περισσότεροι και καλύτερα προσαρμοσμένοι σταθμοί φόρτισης… Οι Κινέζοι τελικά είναι προνομιούχοι στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Σε πρόσφατη μελέτη της, η Jato Dynamics εκτιμά ότι την Ευρώπη βρίσκεται στο +58% και οι Ηνωμένες Πολιτείες στο +52% όσον αφορά τη μέση τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων συγκριτικά με την Κίνα. Αλλά προσέξτε, δεν μιλάμε για ισοδύναμα μοντέλα! Σε αυτήν την απέραντη ασιατική χώρα και τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο, τα EV είναι συνήθως μικρότερα σε μέγεθος και, το πιο σημαντικό, πολλά από αυτά δεν πληρούν τις απαιτήσεις των προδιαγραφών της ΕΕ και της Βόρειας Αμερικής.

Από την άλλη πλευρά, για ίδια ΙΧ, η διαφορά είναι λιγότερο σαφής. Πάρτε παράδειγμα το Tesla Model 3 που κατασκευάζεται επίσης στην Κίνα. Ο τιμοκατάλογος ξεκίνησε στη σινική αγορά, πριν από την πολύ πρόσφατη μείωση της τιμής του, στα 271.550 γουάν (€34.130). Με την καλιφορνέζικη εταιρεία να είναι ο μόνος ξένος κατασκευαστής που επωφελήθηκε για κάτι παραπάνω από έναν χρόνο από την απαλλαγή από τον φορολογικό δασμό του 10%.

Μέση τιμή λιανικής πώλησης EV με ταξινόμηση το α' 6μηνο '20
Jato table- Average retail price EV

Πόσο θα κόστιζε το αρχικό μοντέλο στην Ελλάδα υπό τις ίδιες συνθήκες; Προς το παρόν, στη χώρα μας, το Model 3 έχει τελική τιμή €46.990 (Model 3 Standard Range Plus). Με απαλλαγή από τον ΦΠΑ (24% στην Ελλάδα), όπως στην Κίνα, η τιμή θα μειωνόταν στις €37.653 ευρώ, από την οποία θα ήταν επίσης απαραίτητο να αφαιρεθεί ο τελωνειακός δασμός για τα νέα αυτοκίνητα που προέρχονται από τρίτες χώρες, εκτός ΕΕ.

Έτσι το Model 3 θα κατέληγε στην έκθεση με τιμή γύρω από τις 34 χιλιάδες ευρώ, χωρίς καν να υπολογίσουμε την επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Επομένως, οι διάφοροι φόροι που ισχύουν και για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι εκείνοι που καθορίζουν την τιμή τους στην Ευρώπη και ιδίως στην Ελλάδα, σε σύγκριση με το σινικό μοντέλο καθορισμού της τιμής.

Αριθμός διατιθέμενων μοντέλων σε τοπικές αγορές-κλειδιά
Jato table - EV available in key markets H1 2020

Σύμφωνα με την Jato Dynamics, οι Κινέζοι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε 138 μοντέλα EV, σε σύγκριση με τα 60 στην Ευρώπη και τα μόλις 17 στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η μείωση της οικονομικής κρατικής βοήθειας στην Κίνα φαίνεται να έχει περιορίσει κάπως τον ενθουσιασμό των ενδιαφερόμενων καταναλωτών. Ωστόσο, η απαλλαγή από τον φόρο ταξινόμησης, που είναι περίπου 13.000 ευρώ για ένα θερμικό μοντέλο, θα πρέπει ωστόσο να διατηρήσει το ενδιαφέρον στη ζήτηση. Ακόμα περισσότερο αν σκεφτούμε ότι το 60% από τα 862.118 δημόσια σημεία ταχυφόρτισης στον κόσμο βρίσκονται στην Κίνα.

Μερίδιο αγοράς EV επί συνόλου πωλήσεων ΙΑΝ-ΑΥΓ '19 vs '20
JATO  table - Market share EV

Eκτιμώμενο παγκόσμιο μερίδιο αγοράς 1,9%

Ωστόσο, η παρουσία μοντέλων χαμηλών προδιαγραφών στη σινική επικράτεια, μερικές φορές πολύ περιορισμένων όσον αφορά την ασφάλεια και την άνεση, προάγει κατά προτεραιότητα την πρόσβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα. Και ειδικά σε ένα κοινό οδηγών που είναι πολύ δεκτικοί για νέες τεχνολογίες, περισσότερο όμως όσον αφορά τις ψηφιακές συσκευές παρά τα ίδια τα αυτοκίνητα.

Αντίθετα, οι Ευρωπαίοι είναι πιο προσεκτικοί, ακόμη και απρόθυμοι να αλλάξουν τις συνήθειές τους. Η Jato Dynamics διαβεβαιώνει ότι αυτή η στάση που παρατηρείται στη Γηραιά Ήπειρο θα εξαφανιστεί από μόνη της με φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτά δηλαδή που βρίσκονται προ των πυλών…

node/40250
Polestar logo

Η Citroën μπλόκαρε το λανσάρισμα της Polestar!

Η Citroën μήνυσε την Polestar, την ηλεκτρική φίρμα της Volvo, λόγω του «παρόμοιου» σήματός της με της γαλλικής φίρμας. Και δικαστήριο του Παρισιού απεφάνθη υπέρ της Citroën.

Τετάρτη, 28 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

Η Citroën μπλόκαρε το λανσάρισμα της Polestar!

Αυτό το καλοκαίρι, η Polestar, πρώην σπορ βραχίονας της Volvo που έγινε ανεξάρτητη εταιρεία το 2017, ξεκίνησε στην Ευρώπη τις παραδόσεις του πρώτου 100% ηλεκτρικού μοντέλου της, του Polestar 2. Παραδόξως, η Γαλλία δεν ήταν ανάμεσα στις ευρωπαϊκές αγορές που ξεκίνησαν να εξυπηρετούνται, παρότι αυτό είχε ανακοινωθεί μόλις το Polestar 2 παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, το 2019.

Αυτή η καθυστέρηση θα μπορούσε να εξηγηθεί από τα τεχνικά προβλήματα που αντιμετώπισε το αυτοκίνητο, το οποίο έχει ήδη αποτελέσει αντικείμενο εκστρατείας ανάκλησης! Αλλά τελικά δεν ήταν αυτό. Η καθυστέρηση του λανσαρίσματος είχε νομική προέλευση, καθώς η άφιξη του Polestar στη Γαλλία εμποδιζόταν από άλλη φίρμα.

Όπως αναφέρουν οι συνάδελφοί μας από το περιοδικό L’Automobile Magazine, η Citroën μήνυσε την Polestar, κατηγορώντας την για παραχάραξη και παραβίαση εμπορικών σημάτων! Το πρόβλημα; Ο λογότυπος της Polestar. Που σχηματίζεται από δύο σιρίτια, τα οποία βρίσκονται αντιμέτωπα για να σχηματίσουν ένα αστέρι –μιας και Polestar είναι ο Πολικός Αστέρας.

Polestar logo

Η γαλλική φίρμα είναι προφανώς γνωστή για τη χρήση των σιριτιών στον λογότυπό της. Επομένως, της γύρισε το μάτι, θεωρώντας ότι η ομοιότητα είναι ισχυρή, με τα σιρίτια να είναι παρόμοιου σχήματος και χρώματος, και τα οποία διαφοροποιούνται σε ένα Polestar μόνο από τη διάταξή τους. 

Η Citroën υπογράμμισε επίσης ότι τα «chevrons» της αποτελούν επίσης η βάση του λογότυπου «DS», με τη λογική της δημιουργίας μιας σύνδεσης με την premium φίρμα της. Ως εκ τούτου υπογράμμισε ότι υπάρχει κίνδυνος σύγχυσης με την Polestar, για την οποία κάποιοι μπορεί να πιστέψουν ότι συνδέεται με τη Citroën. Οι Γάλλοι προς ενίσχυση των ισχυρισμών τους προσκόμισαν σχόλια από χρήστες του ίντερνετ που εξεπλάγησαν από την ομοιότητα των δύο λογότυπων.

Citroën logo

Το δικαστήριο, ωστόσο, απέρριψε ως αβάσιμους τους ισχυρισμούς της Citroën για παραχάραξη εμπορικών σημάτων, κρίνοντας ότι οι λογότυποι έχουν μεν μια, αλλά αδύναμη ομοιότητα, με πολύ διαφορετική διάταξη των σιριτιών τους. Το δικαστήριο τόνισε ότι τα προϊόντα, ακόμη και αν αυτά είναι αυτοκίνητα και για τις δύο πλευρές, στοχεύουν σε ένα «σχετικό κοινό», το οποίο επομένως έχει γνώση των λογότυπων και δύσκολα θα μπερδευτεί.

Από την άλλη πλευρά, το δικαστήριο απεφάνθη υπέρ της Citroën για παραβίαση εμπορικού σήματος. Το γεγονός ότι ο λογότυπος της Polestar συντίθεται από σιρίτια παρόμοιου σχήματος δημιουργεί πρόβλημα, την ίδια στιγμή που η Citroën είναι παγκοσμίως γνωστή και ως «η φίρμα με τα chevrons» -σσ. «la marque aux chevrons» στα γαλλικά. Επομένως, η Polestar μπορεί να επωφεληθεί έμμεσα από τη φήμη των σιριτιών της Citroën. Η γαλλική δικαιοσύνη υπενθύμισε επίσης ότι ο παλιός λογότυπος της Polestar είχε ένα πολύ διαφορετικό αστέρι και ότι ο νέος που δημιουργήθηκε το 2017, ήρθε πολύ αργότερα από την τελευταία ανανέωση του αντίστοιχου της Citroën, ο οποίος κατατέθηκε το 2007.

DS Automobiles logo

Ως εκ τούτου, η Polestar καταδικάστηκε να καταβάλει €150.000 στη Citroën ως αποζημίωση για την παραβίαση του διακριτικού χαρακτήρα των σημάτων της. Πάνω απ’ όλα όμως, το δικαστήριο απαγόρευσε στην Polestar να χρησιμοποιεί τον λογότυπό της στη Γαλλία ύστερα από περίοδο τριών μηνών μετά την επίδοση της απόφασης (4 Ιουνίου 2020) και για περίοδο έξι μηνών! Επομένως, γι’ αυτό το Polestar 2 δεν λανσαρίστηκε στη Γαλλία.

node/40249
SSC Tuatara

SSC Tuatara: Πέτσινο το ρεκόρ των 530 km/h; [video]

Το hypercar Tuatara πράγματι είναι το πρώτο αυτοκίνητο που ξεπέρασε το όριο των 500 km/h; Κάποιοι αμφιβάλλουν, αναλύοντας τα δεδομένα…

Τετάρτη, 28 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

SSC Tuatara: Πέτσινο το ρεκόρ των 530 km/h; [video]

Πριν από μια εβδομάδα, ο μικρός Αμερικανός κατασκευαστής SSC διοργάνωσε μια εκδήλωση όπου ανακοίνωσε ότι το Tuatara είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που ξεπέρασε τα 500 km/h. Στη δεύτερη μάλιστα απόπειρά του, ο οδηγός του Oliver Webb, κατάφερε να φτάσει τα 532 km/h! Ρεκόρ που πλέον αμφισβητείται.

Ο διάσημος Youtuber Shmee δημοσίευσε ένα video μεγάλης διάρκειας όπου αναλύει αυτό το ρεκόρ, χρησιμοποιώντας δεδομένα που ανακοίνωσε η SSC και το video της φίρμας όπου μπορούμε παράλληλα να δούμε ένα σύστημα τηλεμετρίας. 

Ο Shmee ξεκίνησε με τον πιο προφανή τρόπο υπολογισμού της ταχύτητας. Δηλαδή, τον χρόνο που χρειάστηκε το SSC για να περάσει από δύο σταθερά σημεία στον δρόμο που χρησιμοποιήθηκε για το ρεκόρ (κοντά στο Las Vegas) και της απόστασης μεταξύ τους, για την οποία ο Shmee χρησιμοποίησε Google Maps. Έκανε επίσης υπολογισμούς με βάση τη διαγράμμιση του δρόμου και τις προδιαγραφές των ΗΠΑ γι’ αυτήν. Χάρη σε αυτές τις μεθόδους, ο Shmee υπολόγισε ανώτατη ταχύτητα περίπου 450 km/h. Σαφώς αστρονομικό νούμερο για ταχύτητα, αλλά πολύ μακριά από το ρεκόρ που ανακοίνωσε η SSC. 

SSC Tuatara

Και δεν είναι μόνο αυτό. Για το ρεκόρ του Tuatara, η SSC χρησιμοποίησε την ίδια διαδρομή με την Koenigsegg, τον Σουηδό κατασκευαστή hypercar που έσπασε το ρεκόρ ταχύτητας με την Agera RS. Αλλά συγκρίνοντας τα video των δύο αυτοκινήτων με σημεία αναφοράς, ο Shmee διαπίστωσε ότι το σουηδικό hypercar κάλυπτε την απόσταση ταχύτερα από το αμερικανικό.

Τέλος, υπάρχει ένα καθαρό τεχνικό δεδομένο που λέει ότι η ταχύτητα των 530 km/h δεν ήταν δυνατή. Με βάση τα δεδομένα που παρέχονται από τη φίρμα, όπως το μέγεθος των ελαστικών και οι σχέσεις του κιβωτίου, ο Shmee υπολόγισε τη μέγιστη δυνατή ταχύτητα για το αυτοκίνητο, με την 6η κοντά στην κόκκινη ζώνη του στροφομέτρου (φαίνεται στο βίντεο), περίπου στα 470 km/h.

Από την πλευρά της, η SSC άφησε να γίνει γνωστό ότι η εγγραφή δεν είναι fake και ότι έχει δουλέψει γι’ αυτό με την Dewetron, αναγνωρισμένο κατασκευαστή συστημάτων μέτρησης.