Το αυξανόμενο εργατικό κόστος ωθεί προς τους εργάτες ρομπότ

Το αυξανόμενο εργατικό κόστος ωθεί προς τους εργάτες ρομπότ

Όλο και περισσότεροι εργάτες ρομπότ θα αντικαθιστούν τους ανθρώπους κι η αιτία δεν είναι μόνο η τεχνολογική πρόοδος.

εργάτες ρομπότ

Ο Henry Ford έφερε επανάσταση στον τρόπο κατασκευής των αυτοκινήτων όταν εισήγαγε τη γραμμή παραγωγής, αλλά αυτή η διαδικασία εξακολουθούσε να βασίζεται στους ανθρώπους. Σήμερα, άνθρωποι και μηχανές μοιράζονται τον φόρτο εργασίας σε όλη τη βιομηχανία εδώ και δεκαετίες, αλλά οι εργάτες ρομπότ είναι πιο κοντά από ποτέ στο να πάρουν τα ηνία.

Η πρόοδος της τεχνολογίας θα καταστήσει δυνατή την αντικατάσταση όλο και περισσότερων εργαζομένων με εργάτες ρομπότ τα επόμενα χρόνια. Αλλά αυτό δεν θα οφείλεται μόνο στο γεγονός ότι η τεχνολογία θα είναι διαθέσιμη στις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Οι εργάτες διεκδίκησαν καλύτερες συνθήκες εργασίας και τις πέτυχαν. Τα ρομπότ καιροφυλακτούν στη γωνία...

Μια άλλη κινητήρια δύναμη είναι η ανάγκη να ανακτηθεί το κόστος της πρόσφατης διαμάχης με την UAW. Μετά από εβδομάδες απεργιακών κινητοποιήσεων, το συνδικάτο United Auto Workers (UAW) αισθάνεται πολύ ικανοποιημένο με τις αυξημένες αμοιβές και τις ευνοϊκότερες συνθήκες εργασίας.

εργάτες ρομπότ

Χωρίς όμως να συνειδητοποιεί ότι δυνητικά, όλα τα παραπάνω ίσως επισπεύσουν τη σταδιακή αντικατάσταση του ανθρώπινου δυναμικού με εργάτες ρομπότ.

Η Wall Street Journal αναφέρει ότι το αυξανόμενο κόστος εργασίας πρόκειται να επιταχύνει την υιοθέτηση της αυτοματοποιημένης τεχνολογίας στα εργοστάσια αυτοκινήτων.

εργάτες ρομπότ

Το απροσδόκητα υψηλό κόστος της επαναδιαπραγμάτευσης των συμβάσεων θα προσθέσει $900 στο κόστος κατασκευής κάθε νέου Ford και περίπου $500 στο κόστος δημιουργίας κάθε νέου Chevrolet.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Συμφωνία Stellantis-UAW και τέλος η απεργία

Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία εγκατέστησε 136.000 νέες βιομηχανικές ρομποτικές μονάδες το 2022, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ομοσπονδίας Ρομποτικής, κι αν αυτό ακούγεται μεγάλο νούμερο, είναι.

Μόνο η βιομηχανία ηλεκτρονικών εγκατέστησε περισσότερα, σχολιάζει η WSJ. Αυτά είναι άσχημα νέα για τα μέλη της UAW, αν και το δημοσίευμα αναφέρει δεν είναι απαραίτητο ότι οι εργαζόμενοι θα απολυθούν. Απλώς δεν θα αντικατασταθούν από ανθρώπους όταν συνταξιοδοτηθούν ή παραιτηθούν.

 

Ένας άλλος παράγοντας που μπορεί να ωθήσει τη βιομηχανία σε μεγαλύτερη αυτοματοποίηση είναι ότι βρισκόμαστε στη μέση μιας άνθησης των εργοστασίων, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να κατασκευάσουν νέα εργοστάσια μπαταριών κι ηλεκτροκινητήρων.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Tesla Optimus, το ρομπότ-εργαζόμενος του Elon Musk προοδεύει [video]

Είναι πιο απλό να εγκαταστήσετε ρομπότ σε μια νέα δομή παρά να τα προσθέσετε σε μια υπάρχουσα, όπου υπάρχει μεγάλο κόστος μετάβασης.

Ωστόσο, ενώ τα ρομπότ εργάτες δεν χρειάζονται διακοπές, συντάξεις ή διάλειμμα για κολατσιό, έχουν κι αυτά τα μειονεκτήματά τους. Η αγορά τους είναι ακριβή, εξακολουθούν να χρειάζονται ανθρώπινο δυναμικό για να τα προγραμματίσουν και να τα συντηρήσουν κι η λειτουργία τους κοστίζει σε ρεύμα.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube