Το κλασικό Mini γίνεται ηλεκτρικό

Το κλασικό Mini γίνεται ηλεκτρικό

Η βρετανική Swindon Powertrain προσφέρει ένα πλήρες κιτ μετατροπής του κλασικού Mini σε EV, με μοτέρ 109 ίππων και μπαταρία 12 kWh.

Δεν είναι η πρώτη φορά που το όνομα της Swindon Powertrain αναφέρεται μαζί με εκείνο του κλασικού Mini. Το 2019 η εταιρία είχε παρουσιάσει το Swind E, ένα ηλεκτρικό Mini περιορισμένης παραγωγής με αρκετά υψηλή τιμή. Σήμερα, ένα το πιο προσιτό Classic Mini kit δίνει τη δυνατότητα σε πολύ περισσότερους ιδιοκτήτες κλασικών Mini να κάνουν το ίδιο.

Το ηλεκτρικό μοτέρ που χρησιμοποιείται για την περίσταση είναι το HPD Ε της Swindon, με ισχύ 80 kW (109 PS) και στιγμιαία μέγιστη 120 kW, με πολύ μαζεμένες διαστάσεις και βάρος μόνο 50 kg. Μαζί με τις βάσεις για την τοποθέτησή του στο νορμάλ εμπρός υποπλαίσιο του Mini, το διαφορικό και τις υποδοχές για τα στάνταρ ημιαξόνια, το σετ ζυγίζει 70 kg, δηλαδή περίπου τα μισά σε σχέση με το εργοστασιακό σετ κινητήρα-κιβωτίου! Αυτό το κιτ κοστίζει £8850 (€9.800) προ φόρων, ενώ με £498 (€550) το διαφορικό αναβαθμίζεται σε μπλοκέ.

HPD E motor

Φυσικά, τα παραπάνω δεν αρκούν για τη μετατροπή ενός Mini σε EV. Σίγουρα χρειάζεται μια μπαταρία, με τη Swindon να προσφέρει μια με χωρητικότητα 12 kWh, αρκετά μικρό μέγεθος για να χωρά κάτω από το καπό και τιμή £16.000 προ φόρων (€17.700). Η εταιρία παρέχει επίσης τη μονάδα ελέγχου του ηλεκτρομοτέρ, έναν ενσωματωμένο φορτιστή, ένα μετασχηματιστή DC-DC, έναν αισθητήρα ταχύτητας και μια αντλία για το κύκλωμα ψύξης, με συνολικό κόστος για όλα αυτά £6.253 προ φόρων (€6.940).

Με όλα τα παραπάνω, το κόστος ενός πλήρους Classic Mini kit ξεπερνά τις €35.000 προ φόρων -δηλαδή παραπάνω απ όσο κοστίζει ένα ολοκαίνουργιο MINI Electric. Ακούγονται πολλά, όμως η Swindon Powertrain αναφέρει ότι η εξέλιξη του κιτ προέκυψε λόγω των πάνω από 500 ενδιαφερόμενων για το μοτέρ HPD E, πολλοί από τους οποίους ήταν ιδιοκτήτες κλασικών Mini. Και όπως δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρίας στο Autocar, είναι έτοιμη να εξελίξει αντίστοιχα κιτ και για άλλα δημοφιλή κλασικά μοντέλα, εφόσον υπάρξει ανάλογο ενδιαφέρον.

Σημείωση: Στις φωτογραφίες απεικονίζεται το Swind E, το οποίο έχει τη μπαταρία τοποθετημένη στο πίσω μέρος. H Swindon Powertrain δεν αναφέρει πού θα βρίσκεται η υποδοχή φόρτισης στο Classic Mini kit.

[Πηγή: Autocar, Swindon Powertrain]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube