
Κίνα: Κανονισμός για 100+ km αυτονομίας στα PHEV
Από την 1η Ιανουαρίου του 2026, όλα τα PHEV στην Κίνα θα πρέπει υποχρεωτικά να προσφέρουν 3ψήφια ηλεκτρική αυτονομία.

Καθώς η ηλεκτροκίνηση εξαπλώνεται, είναι σαφές ότι η Κίνα έχει αναδειχθεί σε ηγέτη. Στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου, πάνω από τις μισές νέες ταξινομήσεις αφορούν μοντέλα που μπαίνουν στην πρίζα -είτε PHEV είτε BEV.
Ξέχνα όμως την πρώτη γενιά των επαναφορτιζόμενων υβριδικών με τις αστείες αυτονομίες των 40 και 50 km. Την Παρασκευή, η Κίνα δημοσίευσε νέα πρότυπα για τα plug-in hybrid μοντέλα (PHEV), ορίζοντας ελάχιστη ηλεκτρική αυτονομία 100 km.
Τα μοντέλα που δεν πληρούν αυτό το κριτήριο δεν θα είναι πλέον επιλέξιμα για τα μειωμένα ή μηδενικά φορολογικά οφέλη της χώρας για τα «οχήματα νέας ενέργειας», όπως αποκαλούνται εκεί.
Πρόκειται για πραγματική οικολογική πρωτοβουλία ή για έναν πλάγιο τρόπο πλήγματος προς τους παραδοσιακούς κατασκευαστές της Δύσης;
Το νέο πρότυπο προβλέπει επίσης αυστηρότερους κανόνες για την κατανάλωση καυσίμου όταν το αυτοκίνητο λειτουργεί σε υβριδική λειτουργία με ενεργό τον βενζινοκινητήρα.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Yicai Global, οι κανονισμοί στοχεύουν στην προώθηση περισσότερης έρευνας στην επαναφορτιζόμενη τεχνολογία. Οι κατασκευαστές θα αναγκαστούν να αναβαθμίσουν τα μοντέλα τους και να προσφέρουν καλύτερες προδιαγραφές.
Για τις κινεζικές εταιρείες, αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα. Πολλά δημοφιλή PHEV εγχώριας παραγωγής έχουν ήδη φτάσει ή ξεπεράσει το όριο των 100 km. Για παράδειγμα, το Lynk & Co 08, που υπόσχεται 200 ηλεκτρικά χιλιόμετρα και διατίθεται ήδη στην πατρίδα μας.
Αντίθετα, πρόκειται για ένα ξεκάθαρο πλήγμα στις δυτικές μάρκες που δραστηριοποιούνται στην Κίνα, καθώς τα περισσότερα PHEV τους απέχουν σημαντικά από τον στόχο και θα χρειαστούν σημαντικές επενδύσεις και χρόνο για να συμμορφωθούν.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι ο κανονισμός τίθεται σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου, με τα σχετικά έγγραφα να πρέπει να υποβληθούν στις αρμόδιες υπηρεσίες έως τα μέσα Δεκεμβρίου, δεν απομένει πολύς χρόνος για ανασχεδιασμό και πιστοποίηση νέων εκδόσεων προς πώληση στην Κίνα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το νέο Audi A3 TFSI e προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 143 km
Δεν θα προκαλούσε έκπληξη αν αρκετά PHEV δυτικών κατασκευαστών αποσυρθούν προσωρινά από την κινεζική αγορά, μέχρι να αναβαθμιστούν. Ένα ενδεχόμενο που θυμίζει την αντίστοιχη κατάσταση της Porsche, της οποίας η χαμηλή ηλεκτρική διείσδυση στην Κίνα ενδέχεται να οδηγήσει σε παύση πωλήσεων.