J.D. Power: Αυξάνεται ο αριθμός των ανθρώπων που δεν θέλουν να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο

J.D. Power: Αυξάνεται ο αριθμός των ανθρώπων που δεν θέλουν να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Το υψηλό κόστος αγοράς και οι ελλιπείς υποδομές φόρτισης παραμένουν οι κυριότεροι λόγοι για τους οποίους πολλοί οδηγοί δεν ενδιαφέρονται να αποκτήσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όπως καταγράφεται σε έκθεση της J.D. Power.

EVs

Είτε μέσω απαγορεύσεων στα οχήματα που χρησιμοποιούν θερμικούς κινητήρες είτε μέσω επιδοτήσεων, οι κυβερνήσεις ανά την υφήλιο πριμοδοτούν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες με τη σειρά τους παράγουν ολοένα και περισσότερα EVs, αλλά το βασικό ερώτημα που θα έπρεπε να τους απασχολεί είναι πόσοι άνθρωποι θέλουν ή μπορούν πραγματικά να τα αγοράσουν; Σύμφωνα με έρευνα της J.D. Power, το ποσοστό αυτών των ανθρώπων αυξάνεται.

Η νέα έρευνα, η οποία διενεργήθηκε σε Αμερικανούς καταναλωτές, διαπίστωσε ότι το ποσοστό των ανθρώπων που λένε ότι είναι «πολύ απίθανο» να εξετάσουν ένα ηλεκτρικό όχημα (EV) για την επόμενη αγορά τους αυξάνεται σταθερά τους πρώτους τρεις μήνες του 2023, φτάνοντας το 21% τον Μάρτιο. Το ποσοστό αυτό βρισκόταν στο 17,8% τον Ιανουάριο και στο 18,9% τον Φεβρουάριο.

evs

Ο αριθμός των οδηγών που δηλώνουν ότι είναι «πολύ πιθανό» να εξετάσουν το ενδεχόμενο αγοράς ενός ηλεκτρικού οχήματος εξακολουθεί να υπερτερεί των αρνητών, με το ποσοστό τους να ανέρχεται στο 26,9%, αλλά να παρέμεινε ουσιαστικά το ίδιο κατά τη διάρκεια των πρώτων τριών μηνών του 2023.

Όσον αφορά τον αριθμό των EV που βρίσκουν νέα στέγη, οι πωλήσεις στις ΗΠΑ έχουν αυξηθεί από το 2,6% του συνόλου των πωλήσεων νέων οχημάτων τον Φεβρουάριο του 2020, στο 8,5% τον Φεβρουάριο του 2023, αν και το μερίδιο έπεσε στο 7,3% τον περασμένο Μάρτιο. Στην έκθεσή της, η J.D. Power τονίζει ότι είναι αναμενόμενη κάποια πτώση των πωλήσεων από μήνα σε μήνα, αλλά «μια πιο προσεκτική ματιά στα εμπόδια που δηλώνουν οι καταναλωτές για την αγορά ενός EV» μας οδηγεί στην διαπίστωση ότι πολλοί αγοραστές «γίνονται πιο ανένδοτοι στην απόφασή τους να μην εξετάσουν ένα EV για την επόμενη αγορά τους».

Τα κορυφαία εμπόδια που δηλώνουν είναι η έλλειψη δημόσιας υποδομής φόρτισης και το κόστος απόκτησης των EV. Οι δύο αυτοί λόγοι βρίσκονται ψηλότερα στη λίστα τους τελευταίους δέκα μήνες. Άλλα ζητήματα που αναφέρθηκαν από τους συμμετέχοντες στην έρευνα είναι η περιορισμένη αυτονομία που παρέχουν ανά φόρτιση, η αδυναμία φόρτισης στο σπίτι ή στη δουλειά, οι διακοπές ρεύματος και οι ανησυχίες για το δίκτυο και η αξιοπιστία, συμπεριλαμβανομένης της διάρκειας ζωής της μπαταρίας.

Η ηλικία των αγοραστών αποτελεί επίσης έναν σημαντικό παράγοντα και η έρευνα διαπίστωσε ότι η πλειοψηφία των Boomers (γεννηθέντων μεταξύ 1946 και 1964) δεν εξετάζουν καν το ενδεχόμενο αγοράς ηλεκτρικού οχήματος. Ενώ το ένα τρίτο των αγοραστών της Gen Z (γεννηθέντων μεταξύ 1995 και 2004 δηλώνουν ότι είναι «κάπως απίθανο» ή «πολύ απίθανο» να εξετάσουν το ενδεχόμενο αγοράς ενός EV.

Πηγή: J.D. Power

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube