Η Stellantis μετατρέπει παλιά ντίζελ βαν σε EV με €20.000

Η Stellantis μετατρέπει παλιά ντίζελ βαν σε EV με €20.000

Το πρόγραμμα θα επικεντρωθεί αρχικά στη Γαλλία, αξιοποιώντας τα κυβερνητικά κίνητρα.

Stellantis

Η Stellantis μόλις πρόσφατα αποκάλυψε την ανανεωμένη γκάμα ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV), αλλά δεν αγνοεί τις εκδόσεις που έχουν προηγηθεί. Ο όμιλος σχεδιάζει να προσφέρει την επιλογή μετατροπής των οχημάτων που κινούνται με ντίζελ σε πλήρως ηλεκτρικά.

Τα εν λόγω βαν είναι τα Peugeot Expert, Citroën Jumpy κι Opel Vivaro, αν και μπορούμε να υποθέσουμε ότι τα παραπλήσια Fiat Scudo και Toyota ProAce θα συμπεριληφθούν επίσης στο πρόγραμμα. 

Αφού η Stellantis θα αναλαμβάνει να μετατρέψει το παλιό σου ντίζελ βανάκι σε ηλεκτρικό, γιατί να αγοράσεις καινούργιο;

Κρίνοντας από τα κοινά μηχανικά μέρη, η μετατροπή ντίζελ σε EV θα μπορούσε επίσης να επεκταθεί και στις επιβατικές εκδόσεις των επαγγελματικών οχημάτων.

Stellantis

Ο Xavier Peugeot, επικεφαλής των επαγγελματικών της Stellantis δήλωσε στο Autonews Europe ότι ο στόχος της EV μετατροπής είναι να καταστήσει τα βαν μηδενικών εκπομπών πιο προσιτά σε ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων που δεν θέλουν να επενδύσουν σε ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο.

Σύμφωνα με τον Peugeot, η μετατροπή θα κοστίζει λιγότερο από €20.000 και θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις παραγωγής της Stellantis. Το πρόγραμμα θα επικεντρωθεί αρχικά στη Γαλλία, αξιοποιώντας τα κυβερνητικά κίνητρα.

Stellantis

Αυτά θα καλύπτουν έως το 40% του κόστους μετατροπής με ανώτατο όριο επιδότησης τα €10.000. Ο ιδιοκτήτης υποχρεούται να διατηρήσει το ηλεκτρικό φορτηγό για έναν χρόνο ή να το οδηγήσει για τουλάχιστον 6.000 km πριν το πουλήσει.

Ο Xavier Peugeot δήλωσε ότι τα ηλεκτρικά βαν θα έχουν «αξιοπρεπή» αυτονομία, αλλά παραδέχτηκε ότι θα είναι χαμηλότερη από τα 224-350 km που προσφέρουν τα ηλεκτρικά μοντέλα εργοστασιακών προδιαγραφών.

Stellantis

Αυτά φορούν μπαταρίες 50 kWh και 75 kWh κι έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 136 PS και 260 Nm, αν και δεν είναι σαφές εάν στη μετατροπή θα χρησιμοποιηθεί το ίδιο ηλεκτρομοτέρ.

Η γενιά των LCV K0 παρουσιάστηκε το 2016 με πετρελαιοκίνητα μοτέρ, με τις πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις να ακολουθούν το 2019-2020.

Stellantis

Εκτός από τη Stellantis, η Renault ανακοίνωσε επίσης ένα παρόμοιο πρόγραμμα μετατροπής του πετρελαιοκίνητου Master σε ηλεκτρικό, σε συνεργασία με μια γαλλική εταιρεία που ονομάζεται Poenix. Η μετατροπή πραγματοποιείται στις εγκαταστάσεις «Refactory» της Renault στο Flins της Γαλλίας.

Τόσο η Stellantis, όσο κι η Renault, στοχεύουν σε ετήσια έσοδα 2 κι 1 δισεκατομμυρίων ευρώ αντίστοιχα από δραστηριότητες μετατροπής έως το 2030.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube