Η ΕΕ χάνει έδαφος στην παραγωγή ηλεκτρικών, λέει η ACEA

Η ΕΕ χάνει έδαφος στην παραγωγή ηλεκτρικών, λέει η ACEA

Η Κίνα επωφελείται από μια πολιτική που ελέγχει κάθε βήμα του κύκλου ζωής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, από την εξόρυξη μέχρι την ανακύκλωση, πλήττοντας την ανταγωνιστικότητα των Ευρωπαίων κατασκευαστών.

VW ID.4

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες κινδυνεύουν να χάσουν σημαντικό έδαφος στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, εάν δεν εφαρμοστεί μια ισχυρή βιομηχανική στρατηγική από την ΕΕ, προειδοποιεί η ACEA.

H Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων επικαλείται τα ευρήματα νέας έκθεσης που επισημαίνει την κυριαρχία της Κίνας στην αλυσίδα εφοδιασμού και των αμερικανικών κινήτρων για τις αυτοκινητοβιομηχανίες της.

Η ACEA λέει ότι, «πολύ συχνά η ΕΕ βάζει το κανονιστικό κάρο εμπρός από το άλογο, βλάπτοντας τις κρίσιμες βιομηχανίες της»

Νέα έκθεση του γαλλικού École polytechnique, δείχνει μια «τεράστια κλίμακα προκλήσεων» για την Ευρωπαϊκή Ένωση στην ανάπτυξη μιας αλυσίδας εφοδιασμού ηλεκτρικών οχημάτων, δήλωσε η ACEA, επισημαίνοντας τους κινδύνους για την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής παραγωγής EV, καθώς άλλες χώρες στοχεύουν ψηλά με τις βιομηχανικές στρατηγικές τους.

«Σε αντίθεση με την Κίνα και τις ΗΠΑ, η ΕΕ δεν διαθέτει μια ισχυρή βιομηχανική στρατηγική για τη στήριξη της κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων», ανέφερε σε δήλωσή της η γενική διευθύντρια της ACEA, Sigrid De Vries.

ACEA

Σύμφωνα με την έκθεση, η ολιστική πολιτική της Κίνας, η οποία περιλαμβάνει κάθε βήμα του κύκλου ζωής ενός ηλεκτρικού οχήματος από την εξόρυξη έως την ανακύκλωση, έχει αυξήσει σημαντικά την ανταγωνιστικότητά της.

Στις ΗΠΑ, από την άλλη πλευρά, η ώθηση στην ανάπτυξη προέρχεται από φιλόδοξους στόχους πωλήσεων τόσο σε μεμονωμένες πολιτείες όσο και σε ομοσπονδιακό επίπεδο, καθώς και από τη χρηματοδότηση στο πλαίσιο του νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού, όπως έδειξε η έκθεση.

Παρά τα ενθαρρυντικά μηνύματα από την ΕΕ για την αναγνώριση των προκλήσεων στον τομέα, δήλωσε η De Vries, πολύ συχνά η Ένωση «βάζει το κανονιστικό κάρο εμπρός από το άλογο», βλάπτοντας τις κρίσιμες βιομηχανίες της.

Για να αντιμετωπίσει την κλιματική αλλαγή και να δώσει ώθηση στην ευρωπαϊκή βιομηχανία EV, η ΕΕ πρέπει να προσεγγίσει το ρυθμιστικό της πλαίσιο ολιστικά. 

«Ένα συνονθύλευμα κανονισμών, εκτρέπει ζωτικά κεφάλαια και υπονομεύει την ανταγωνιστικότητα», δήλωσε χαρακτηριστικά η De Vries.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube