H τιμή των EV θα εξαρτάται πάντα από τις πρώτες ύλες για τις μπαταρίες

H τιμή των EV θα εξαρτάται πάντα από τις πρώτες ύλες για τις μπαταρίες

Η διαθεσιμότητα σε πρώτες ύλες για τις μπαταρίες θα προσαρμόζει ανάλογα και την τιμή πώλησης των ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν οικονομικοί αναλυτές.

Μπαταρίες

Η τιμή πώλησης του κοβαλτίου, του νικελίου και του λιθίου θα διαμορφώνουν ανάλογα και το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων. Οι τρεις αυτές πολύτιμες πρώτες ύλες, απαραίτητες για να κατασκευάζονται μπαταρίες αυξήθηκαν απότομα το 2022, πριν υποχωρήσουν αισθητά φέτος λόγω της μειωμένης ζήτησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. 

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες σπεύδουν να δημιουργήσουν τα δικά τους εργοστάσια προκειμένου να κατασκευάζουν οι ίδιες μπαταρίες και να μην εξαρτώνται από «τρίτες» εταιρείες

Παρότι οι πωλήσεις των ηλεκτρικών μοντέλων αυξήθηκαν σημαντικά το 2022, η ζήτηση δεν ήταν αυτή που προσδοκούσαν οι περισσότεροι κατασκευαστές. Μάλιστα, πολλοί οικονομικοί αναλυτές υποστηρίζουν ότι μόλις περικοπούν στο ελάχιστο οι κρατικές επιδοτήσεις που τρέχουν πολλές κυβερνήσεις παγκοσμίως για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, η πτώση στις πωλήσεις EV θα είναι ακόμα μεγαλύτερη. 

Προφανώς οι κατασκευαστές δεν πρόκειται να κάνουν πίσω στο ηλεκτρικό πλάνο που έχουν εκπονήσει. Αυτό που σκοπεύουν να πράξουν είναι... να κερδίσουν χρόνο. Βλέποντας ότι οι πωλήσεις δεν είναι αυτές που προσδοκούσαν, ετοιμάζουν να ενισχύσουν την αλυσίδα εφοδιασμού για τα μοντέλα αυτής της τεχνολογίας ώστε να είναι έτοιμοι όταν και εφόσον γίνει το μεγάλο «μπαμ» στις ταξινομήσεις τους.

Μπαταρίες

Πολλές επίσης αυτοκινητοβιομηχανίες σπεύδουν να δημιουργήσουν τα δικά τους εργοστάσια προκειμένου να κατασκευάζουν οι ίδιες μπαταρίες και να μην εξαρτώνται από «τρίτες» εταιρείες.

Η S&P Global Mobility αναμένει ότι οι μπαταρίες που θα κατασκευάζονται «in-house» από τις αυτοκινητοβιομηχανίες θα αυξηθούν στο 70% έως το 2030 στη Βόρεια Αμερική από 12% που είναι σήμερα, ενώ η Ευρώπη προσδοκά να αγγίξει το 46% από 8% που σημειώνει σήμερα.

Μπαταρίες

Το κόστος προμήθειας των πρώτων υλών για τις μπαταρίες θα παραμείνει ασταθές, ωστόσο οι κατασκευαστές προβλέπουν ότι θα μειώσουν το κόστος παραγωγής, επιτυγχάνοντας οικονομίες κλίμακας. Κάτι που θα οδηγήσει και στη συγκράτηση της τιμής πώλησης των ηλεκτρικών οχημάτων.

Με την άποψη αυτή, συμφωνεί και ο Sam Wilkinson, διευθυντής στον τομέα νέων τεχνολογιών και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας της S&P Global Commodity Insights.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube