node/44697

H FIAT θέλει να δώσει τέλος στο «άγχος φόρτισης» των ηλεκτρικών ΙΧ

Η «Η Αρένα του Μέλλοντος», μια πίστα δοκιμών που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τη Stellantis στην Ιταλία, αποτελεί μια καινοτόμα προσπάθεια της FIAT να δώσει τέλος στο πρόβλημα της φόρτισης και αυτονομίας των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.

Μετά από μήνες εντατικών δοκιμών στην «Αρένα του Μέλλοντος» (Arena del Futuro), το πειραματικό πρόγραμμα που ανέπτυξε η FIAT σε συνεργασία με τη Stellantis στην Ιταλία, με στόχο να εξεταστούν οι δυνατότητες της τεχνολογίας επαγωγικής φόρτισης εν κινήσει (Dynamic Wireless Power Trnasfer), έχει ήδη προκύψει σημαντικός αριθμός δεδομένων, τα οποία δίνουν ιδιαίτερα ελπιδοφόρα μηνύματα για αυτή την πολλά υποσχόμενη τεχνολογική εφαρμογή.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία θα δίνει τη δυνατότητα ασύρματης φόρτισης των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων ενώ αυτά κινούνται σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας. Όλα τα οχήματα που θα είναι εφοδιασμένα με τον ειδικό «δέκτη» θα μπορούν να αξιοποιούν το σύστημα, μέσω του οποίου θα είναι δυνατή η κίνηση ακόμα και με υψηλές ταχύτητες χωρίς να μειώνεται η φόρτιση της μπαταρίας, αυξάνοντας εντυπωσιακά την αυτονομία των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Πρωταγωνιστής σε αυτό το καινοτόμο πρόγραμμα είναι το νέο FIAT 500.

«Το μακροπρόθεσμο στρατηγικό πλάνο μας, Dare Forward 2030, έχει σαν στόχο να κάνει προσιτές για όλους καινοτόμες λύσεις κινητικότητας και αυτό το πρόγραμμα αποτελεί εξαιρετικό παράδειγμα για την πορεία που έχει θέσει ο όμιλος μας», σημείωσε  η Anne-Lise Richard, Επικεφαλής του Global e-Mobility Business Unit της Stellantis. «Μαζί με τους συνεργάτες μας αποδείξαμε ότι η τεχνολογία επαγωγικής φόρτισης μπορεί να δώσει ώθηση στο ηλεκτρικό μας μέλλον. Αυτά τα προγράμματα συμβάλλουν ώστε να επιτύχουμε μεγαλύτερη ζωή για τις μπαταρίες, να μειώσουμε το «άγχος φόρτισης», αλλά και το κόστος.»

FIAT
 
Οι δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν στην «Arena del Futuro» απέδειξαν ότι ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, όπως το FIAT 500, μπορεί να κινηθεί στον αυτοκινητόδρομο με τις υψηλές ταχύτητες που περιμένει ο χρήστης χωρίς να χρειάζεται να καταναλώνει την ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στην μπαταρία. Παράλληλα, οι δοκιμές δείχνουν ότι η αποδοτικότητα και η ταχύτητα της μεταφοράς ενέργειας από το οδόστρωμα στο αυτοκίνητο είναι αντίστοιχη με εκείνη της χρήσης ενός τυπικού ταχυφοριστή. Τέλος οι μετρήσεις που αφορούν στην ένταση του μαγνητικού πεδίου υποδεικνύουν ότι δεν υπάρχει κάποιος κίνδυνος για τον οδηγό και τους επιβάτες από τη λειτουργία του συστήματος.

Μετά το FIAT 500, η επίσης αμιγώς ηλεκτρική Maserati Grecale Folgore θα ενταχθεί στις δοκιμές του συστήματος, με το αυτοκίνητο επίσης να εφοδιάζεται με τον κατάλληλο δέκτη ώστε να ξεκινήσει ένας νέος γύρος δοκιμών και συλλογής στοιχείων.

Η «Arena del Futuro» τροφοδοτείται από συνεχές ρεύμα (DC), το οποίο προσφέρει συγκεκριμένα πλεονεκτήματα στην εφαρμογή, όπως μείωση των απωλειών, άμεση σύνδεση με πηγές ανανεώσιμης ενέργειας, εφαρμογή λεπτότερων αγωγών σε σχέση με εκείνους που απαιτούνται στο εναλλασσόμενο ρεύμα, ενώ επιτρέπει και τη χρήση καλωδίων αλουμινίου, τα οποία έχουν μικρότερο κόστος, ευκολότερη μέθοδο κατασκευής, αλλά και ανακύκλωσης στο τέλος της χρήσης τους.

Η τεχνολογία DWTP έχει σαν στόχο να κάνει ευκολότερη τη προσέγγιση των χρηστών με την εξηλεκτρισμένη κίνηση και να δώσει μια πρακτική απάντηση στις δυσκολίες φόρτισης και χρήσης των ηλεκτρικών οχημάτων. Η «Arena del Futuro» αποτελεί μια από τις 100 σημαντικότερες εφευρέσεις του 2021, ενώ η κατασκευή της έγινε δυνατή χάρη στην εφαρμογή των δικτύων 5G, αλλά και συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης. Η επαγωγική φόρτιση των οχημάτων εξασφαλίζει ότι δεν υπάρχουν εμφανή καλώδια, αφήνοντας απόλυτα ασφαλές το οδόστρωμα ακόμα και για τους πεζούς. Η εμπορική ανάπτυξη και εκμετάλλευση της τεχνολογίας ελκύει το ενδιαφέρον σε παγκόσμιο επίπεδο, τόσο για την εφαρμογή σε οχήματα που βρίσκονται εν κινήσει, όσο και σε στάση.

[Πηγή: FIAT]