GP Monza: Περίπατος για Verstappen, χαμόγελα για Piastri

GP Monza: Περίπατος για Verstappen, χαμόγελα για Piastri

Το Σάββατο πήρε pole position με απόλυτο ρεκόρ πίστας στη Monza. Την Κυριακή κυριάρχησε απόλυτα. Ο Max Verstappen ήταν ο μεγάλος νικητής στο 75ο GP στην φημισμένη ιταλική πίστα, αφήνοντας πίσω του τους Norris και Piastri.

Monza GP Verstappen

To φετινό GP της Monza θύμισε τις εποχές της απόλυτης κυριαρχίας του Verstappen μιας και ο τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής έκανε περίπατο στο ναό της ταχύτητας. Κερδισμένος και ο Piastri που αν και τερμάτισε τρίτος μετά από εντολή της ομάδας είδε τη διαφορά του να μειώνεται κατά μόλις τρεις βαθμούς.

Μετά από μάχη στην εκκίνηση ο Verstappen κράτησε την πρώτη θέση με τον Norris να διαμαρτύρεται πως ο Ολλανδός έκοψε στο πρώτο σικέιν. Πράγματι ο Ολλανδός αναγκάστηκε να δώσει την πρώτη θέση στον Norris.

Την ώρα που ο Leclerc είχε ανέβει στην τρίτη θέση μετά από μάχη με τον Piastri που κράτησε όλον το πρώτο γύρο. Norris και Verstappen είχαν χτίσει μια μικρή διαφορά και ο τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής στον 4ο γύρο πέρασε και πάλι τον Norris ανακτώντας την πρωτοπορία.

Στη Monza ο Verstappen ήταν κυριαρχικός, πανηγυρίζοντας την 66η νίκη της καριέρας του και την τρίτη τα τελευταία τέσσερα χρόνια στον ναό της ταχύτητας

Monza GP

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ GP Ολλανδίας: Νικητής ο Piastri, εγκατάλειψη για τον Norris

Στον 6ο γύρο ήρθε η σειρά του Piastri να προσπεράσει τον Leclerc για να ανέβει στην 3η θέση. Ο Αυστραλός πρωτοπόρος του πρωταθλήματος ήταν φανερό πως δεν ήθελε να ρισκάρει το παραμικρό και με χειρουργικές κινήσεις προσπαθούσε αποφύγει οποιαδήποτε κακοτοπιά.

Πολύ καλή αρχή και για τον Hamilton που αγωνιζόμενος για πρώτη φορά στη Monza με τα χρώματα της Ferrari είχε ανέβει από τη 10η στην 6η θέση. Μπροστά, ο Verstappen είχε εξαιρετικό ρυθμό ανοίγοντας τη διαφορά από τον Norris πάνω από τα 3 δευτερόλεπτα.

 

Την ίδια στιγμή, ο Russell έμενε συνεχώς κολλημένος πίσω από τον Leclerc, όμως η πολύ υψηλή τελική της Ferrari δεν άφηνε και πολλά περιθώρια στον Βρετανό. Οι διαφορές είχαν οριοθετηθεί και η μόνη ανοιχτή μάχη στη 10άδα αφορούσε την 7η και την 9η θέση. O Bortoleto κρατιόταν μπροστά από τον Alonso και λίγο πιο πίσω, ο Antonelli κατάφερε στον 18ο γύρο να περάσει τον Tsunoda στην 9η θέση.

 

 

Στον 21ο γύρο, Bortoleto και Alonso μπήκαν μαζί στα pits (παραλίγο ο Ισπανός να καρφωθεί πίσω από τον Βραζιλιάνο στην είσοδο του pit-lane). Οι μηχανικοί της Aston Martin ήταν ταχύτεροι, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στον αειθαλή Ισπανό να βρεθεί μπροστά από τον φέρελπι ρούκι.

Στην κορυφή, ο Verstappen συνέχιζε να κάνει παρέλαση μετά από 24 γύρους έχοντας διαφορά έξι δευτερολέπτων από τον Norris. Στο ίδιο επίπεδο ήταν και η διαφορά του Norris από τον Piastri. Ήταν φανερό πως η McLaren δεν είχε τον καταιγιστικό ρυθμό που είχε στο σύνολο των φετινών αγώνων.

Στον 25ο γύρο, η ατυχία χτύπησε για άλλη μια φορά φέτος τον Alonso. Ο Ισπανός αναγκάστηκε να εγκαταλείψει εξαιτίας προβλήματος στην ανάρτηση κι ενώ όλα έδειχναν πως θα ήταν με άνεση στη 10άδα.

 

 

Στον 28ο γύρο έφτασε η σειρά του Russell να μπει στα pits. Στον επόμενο γύρο μπήκε και ο Antonelli που βγήκε στο νήμα μπροστά από τον Bortoleto. Στον 34ο γύρο μπήκε και ο Leclerc, με τον Verstappen, Norris και Piastri να συνεχίζουν με τη μέση γόμα με την οποία ξεκίνησαν. Ο Verstappen μπήκε στον 38ο γύρο για να βάλει τη σκληρή γόμα με δεκαέξι γύρους να απομένουν.

Στον 40ο γύρο, Sainz και Bearman και Lawson ακούμπησαν αλλά και οι δύο συνέχισαν τον αγώνα. Στον επόμενο γύρο, ο Hamilton προσπέρασε τον Stroll για να ανέβει στην 7η θέση. Το ίδιο έπραξε και με τον Ocon αμέσως μετά για την 6η θέση.

Στον 43ο γύρο, οι δύο McLaren παρέμεναν ακόμα στην πίστα και o Piastri είχε μειώσει τη διαφορά από τα 6” στα 3,7”. Στον 47ο γύρο μπήκε ο Piastri για να βάλει τη μαλακή γόμα για τους οκτώ εναπομείναντες γύρους. Την ίδια στρατηγική ακολούθησε και ο Norris στον 48ο γύρο. Το pit-stop όμως ήταν καταστροφή (5,9”) και ο Piastri βρέθηκε μπροστά από τον teammate και συνδιεκδικητή του τίτλου.

 

Η McLaren όμως έκανε το απίστευτο. Ζήτησε από τον Piastri να παραχωρήσει τη θέση στον Norris και στη συνέχεια τους έδωσε την άδεια να μονομαχήσουν κανονικά. Πραγματικά ακατανόητη απόφαση από την ομάδα που ουσιαστικά υποχρέωσε τον Piastri να δώσει πίσω τη θέση του επειδή οι μηχανικοί του Norris έκαναν κακό pit-stop! Θυμίζοντας κάτι από το περσινό GP Ουγγαρίας (τότε η McLaren είχε ζητήσει από τον Norris να αφήσει τον Piastri να κερδίσει). 

Μέχρι το φινάλε δεν άλλαξε το παραμικρό και ο Verstappen πανηγύρισε μια πολύ εύκολη και πειστική νίκη, την 66η της καριέρας του. Και αυτό δεν είναι το μόνο παράσημο στην λαμπρή καριέρα του Ολλανδού. Το Σάββατο κατέκτησε την pole position κάνοντας τον ταχύτερο γύρο στην ιστορία της Monza. Με μέση ωριαία ταχύτητα 264,682 km/h όμως έγραψε και τον πιο γρήγορο γύρο στην ιστορία της Formula 1. Σπάζοντας το ρεκόρ που κρατούσε ο Hamilton από το 2020 (264,363 km/h).

Monza GP Vestappen

Στη δεύτερη θέση ο Norris, τρίτος ο Piastri με την διαφορά των δύο πιλότων της McLaren να είναι στους 31 βαθμούς οκτώ αγώνες πριν το φινάλε της σεζόν.

Leclerc, Russell, Hamilton, Albon, Bortoleto, Antonelli και Hadjar συμπλήρωσαν τη 10άδα. Τo GP της Monza ήταν ο τελευταίος φετινός αγώνας στην Ευρώπη. Επόμενο ραντεβού στο Αζερμπαϊτζάν το τριήμερο 19-21 Σεπτεμβρίου.  
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube