
Γιατί η Mercedes-Benz CLA EV δεν θα μπορεί να ταχυφορτιστεί;
Χωρίς converter DC σε DC, η ηλεκτρική Mercedes-Benz CLA δεν θα μπορεί να φορτιστεί στους περισσότερους ταχυφορτιστές που υπάρχουν στην Ευρώπη.

Η ηλεκτρική Mercedes-Benz CLA συστήθηκε στο παγκόσμιο κοινό με τον καλύτερο τρόπο: Διανύοντας 3.700+ km σε μόλις 24 ώρες. Σπάζοντας ρεκόρ που κρατούσε από το 2019 η Porsche Taycan.
Αλλά φαίνεται ότι δεν είναι όλα ρόδινα για τη γερμανική μπερλίνα. Διότι ενώ η Mercedes-Benz CLA ανακοινώθηκε ότι ενσωματώνει 800-βολτη ηλεκτρική αρχιτεκτονική, δεν θα μπορεί να φορτιστεί σε 400-βολτους ταχυφορτιστές DC.
Αυτό συμβαίνει επειδή η αυτοκινητοβιομηχανία αποφάσισε να μη συμπεριλάβει converter DC σε DC. Το έκανε για οικονομία; Πάντως, υποσχέθηκε να τον προσφέρει ως προαιρετικό εξοπλισμό κάποια στιγμή στο μέλλον.
Τη στιγμή που οι περισσότεροι ταχυφορτιστές στην πατρίδα μας είναι 400-βολτοι, η CLA EV θα έχει σοβαρό πρόβλημα στο ταξίδι
Η 100% ηλεκτρική CLA υπόσχεται να είναι το πιο προηγμένο ηλεκτρικό μοντέλο που έχει παρουσιάσει προσώρας η Mercedes-Benz. Με την 800-βολτη αρχιτεκτονική να επιτρέπει ταχυφόρτιση με μέγιστη ισχύ έως και 320 kW. Ξεπερνώντας τα 250 kW του μεγάλου ανταγωνιστή, Tesla Model 3.
Και έχοντας πραγματικά χαμηλή κατανάλωση, η CLA EV υπόσχεται να είναι ένα από τα πιο αποδοτικά ηλεκτρικά στην αγορά. Αλλά όλα αυτά πάνε στράφι εξαιτίας της παραπάνω έλλειψης.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ηλεκτρική πρωτότυπη Mercedes-Benz CLA σπάει 24ωρο ρεκόρ
Όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα με αντίστοιχη αρχιτεκτονική, όπως τα Hyundai Ioniq και η Porsche Taycan, μπορούν απροβλημάτιστα να ταχυφορτιστούν σε 400-βολτους ταχυφορτιστές. Ορισμένα χωρίζουν την μπαταρία σε δύο 400-βολτα πακέτα. Κάτι τέτοιο κάνει το μοναδικό «800άρι» Tesla, το Cybertruck.
Ενώ άλλα χρησιμοποιούν converter DC σε DC, μια λιγότερο αποτελεσματική μέθοδο καθώς ο ρυθμός ταχυφόρτισης περιορίζεται. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα περισσότερα ηλεκτρικά Hyundai και Kia δεν φορτίζουν πολύ γρήγορα σε 400-βολτους σταθμούς, όπως το δίκτυο της Tesla.
Οι ίδιοι περιορισμοί επηρεάζουν την Porsche Taycan, αν και η Porsche προσφέρει converter DC σε DC υψηλότερης ισχύος ως έξτρα. Η Mercedes-Benz CLA EV δεν διαθέτει καμία από τις δύο μεθόδους. Κάτι που την απομονώνει από το πιο πλήρες δίκτυο παγκοσμίως, αυτό της Tesla.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η επόμενη Mercedes-Benz CLA με κινεζικό μοτέρ τούρμπο
Το ίδιο πρόβλημα θα έχει και με τους υπόλοιπους παρόχους, αφού η -συντριπτική στην Ελλάδα- πλειοψηφία των ταχυφορτιστών είναι 400-βολτοι. Και στην υπόλοιπη Ευρώπη θα έχει πρόβλημα, αν και όχι τόσο μεγάλο όσο στην πατρίδα μας.
Η Mercedes-Benz σχεδιάζει να παρέχει το επίμαχο εξάρτημα ως έξτρα εξοπλισμό. Κάποια στιγμή μελλοντικά. Δεν είναι σαφές πότε θα είναι διαθέσιμο, ούτε πόσο θα κοστίζει. Άραγε θα μπορεί να τοποθετηθεί εκ των υστέρων στα αυτοκίνητα που έχουν ήδη βγει από τη γραμμή παραγωγής;