Ford: Το νέο σχέδιo για την ευρωπαϊκή ανάταξη

Για να επιστρέψει γρήγορα στην κερδοφορία στη Γηραιά Ήπειρο, η Ford θα προχωρήσει σε ένα μικρό νοικοκύρεμα της γκάμα της και θα περιορίσει τις θέσεις εργασίας.

Ο ευρωπαϊκός βραχίονας της Ford ασφυκτιά οικονομικά. Μεταξύ του 2000 και του 2018, το μερίδιό του στην αγορά της Γηραιάς Ηπείρου συρρικνώθηκε από το 11 στο 6,4%. Πέρυσι μάλιστα, το Μπλε Οβάλ υπέφερε σημαντικά από την πτώση της βρετανικής αγοράς. Σε απάντηση, η αμερικανική φίρμα μόλις παρουσίασε ένα σχέδιο τόνωσης, το οποίο θα της επιτρέψει να αυξήσει γρήγορα τις πωλήσεις και, κυρίως, να βελτιώσει την κερδοφορία της.

Για να εξοικονομήσει λοιπόν χρήματα, η Ford σχεδιάζει να μειώσει το κόστος εργασίας «όσο το δυνατόν περισσότερο». Οπότε δεν εκπλήσσει κανέναν ότι μέρος του νέου σχεδίου είναι να μειώσει το εργατικό δυναμικό της. Επί του παρόντος, το ευρωπαϊκό τμήμα της εταιρείας απασχολεί 53.000 εργαζόμενους. Η φίρμα, ωστόσο, δεν έδωσε συγκεκριμένο αριθμό περικοπών του ανθρώπινου δυναμικού, αλλά το κλείσιμο του εργοστασίου του Blanquefort στη Γαλλία έχει ήδη δρομολογηθεί, αντιπροσωπεύοντας από μόνο του πάνω από 800 θέσεις εργασίας. Η Ford ποντάρει όμως και σε εθελούσιες αποχωρήσεις για να ελαφρώσει το δυναμικό της.

Από την πλευρά των μοντέλων, η Ford θα αναδιοργανώσει την παραγωγή και τον κατάλογό της επί τη βάσει τριών τομέων: Επιβατικά αυτοκίνητα, μοντέλα εισαγωγής και επαγγελματικά. Αυτά τα τελευταία έχουν γίνει ιδιαίτερα σημαντικά για το Μπλε Οβάλ στην Ευρώπη, αντιπροσωπεύοντας το ένα τέταρτο των πωλήσεων του.

mustang
Η Mustang είναι ένα από τα μοντέλα εισαγωγής στο οποίο ποντάρει η Ford, καθώς ενισχύει σημαντικά της εικόνα της στην Ευρώπη, ενώ παράλληλα δίνει υψηλό περιθώριο κέρδους.


Όσον αφορά τα ΙΧ, θα υπάρξει νοικοκύρεμα από την πλευρά των λιγότερο κερδοφόρων μοντέλων. Ωστόσο, δεν υπάρχει «θεραπεία σοκ», επειδή η φίρμα επισημαίνει ότι αν ορισμένα θα καταργηθούν, προηγουμένως τα υπόλοιπα θα βελτιωθούν. Το πιθανότερο λοιπόν είναι το C-MAX να το φάει η μαρμάγκα, αλλά το Mondeo θα παραμείνει στον κατάλογο μερικά χρόνια ακόμη.

Όσον αφορά τα εισαγόμενα μοντέλα, αυτά θα είναι εξειδικευμένα οχήματα που κατασκευάζονται εκτός Ευρώπης, τα οποία αποτελούν σημαντικές προσθήκες στην εικόνα του Μπλε Οβάλ. Κάτι που αφορά τη Mustang, το Edge καθώς και δύο επερχόμενα SUV, περιλαμβανομένου ενός ηλεκτρικού μοντέλου υψηλής απόδοσης. Επιπλέον, όλες τα μελλοντικά μοντέλα θα περιλαμβάνουν στην γκάμα τους και μια εξηλεκτρισμένη έκδοση, είτε αυτή θα είναι ελαφρά υβριδική είτε υβριδική είτε 100% ηλεκτρική.

Για να βελτιωθεί η κερδοφορία της, η Ford υπολογίζει επίσης στην εταιρική σχέση που διαμορφώνεται με τη Volkswagen. Συνεργασία που θα της επιτρέψει να μοιράζεται το κόστος εξέλιξης και παραγωγής. Λεπτομέρειες σχετικά με αυτή τη συμμαχία θα πρέπει να δοθούν την επόμενη εβδομάδα στο North American International Auto Show στο Detroit.