Ford: Η Κίνα μπορεί να βγάλει κάθε αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία εκτός αγοράς

Ford: Η Κίνα μπορεί να βγάλει κάθε αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία εκτός αγοράς

Ο Jim Farley προειδοποιεί ότι η τεχνολογία ηλεκτρικών αυτοκινήτων των Κινέζων ξεπερνά σήμερα τα περισσότερα δυτικά εργοστάσια και μπορεί να απειλήσει τη θέση των Αμερικανικών κατασκευαστών στην αγορά, παρά τους δασμούς και τις απαγορεύσεις εισαγωγών.

Ford Jim Farley

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ford, Jim Farley, προειδοποιεί ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποτελούν σήμερα μεγαλύτερη απειλή για την αμερικανική βιομηχανία από ό,τι ήταν κάποτε οι Ιάπωνες.

Η τεχνολογία των EV στην Κίνα έχει προχωρήσει τόσο πολύ που μπορεί να μετατρέψει τους Αμερικανούς κατασκευαστές σε «θεατές» στην ίδια τους την αγορά, αν δεν ληφθούν μέτρα.

«Η απειλή από την Κίνα δεν θυμίζει την Ιαπωνία των ’80s -είναι το ίδιο φαινόμενο, αλλά σε υπερκλίμακα», δηλώνει ο Jim Farley

«Το πρόβλημα είναι το ίδιο όπως τότε με την Ιαπωνία, αλλά σε… υπερβολική έκδοση», δήλωσε ο Farley, εξηγώντας ότι η Κίνα διαθέτει τη δυνατότητα με τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις της να καλύψει ολόκληρη τη Βόρεια Αμερική, βάζοντας σε κίνδυνο την επιβίωση όλων των αμερικανικών εταιρειών. «Η Ιαπωνία ποτέ δεν είχε τέτοια δυναμική. Πρόκειται για εντελώς διαφορετικό επίπεδο ρίσκου για τη βιομηχανία μας».

Η αναφορά του παραπέμπει στην εποχή του 1980, όταν η ιαπωνική παραγωγή ξεπέρασε τα 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα, γεγονός που οδήγησε τον τότε πρόεδρο Ronald Reagan να επιβάλει περιορισμούς στις εξαγωγές. Σήμερα οι συνθήκες είναι διαφορετικές, αλλά η ανησυχία για τη θέση των Αμερικανικών εταιρειών στην αγορά είναι ανάλογη.

Παρά το γεγονός ότι τα κινεζικά EV δεν επιτρέπεται να πωλούνται επί του παρόντος στις ΗΠΑ, προσφέροντας ένα προσωρινό «τείχος προστασίας», η Ford δεν μπορεί να βασίζεται αποκλειστικά στη γεωγραφία για ασφάλεια.

Ford Xiaomi

Η τεχνολογία παίζει καθοριστικό ρόλο. «Οι Κινέζοι έχουν υπεροχή στην ενσωματωμένη τεχνολογία οχημάτων», εξηγεί ο Farley. «Huawei και Xiaomi είναι ήδη σε κάθε αυτοκίνητο. Μπαίνεις στο όχημα και η ψηφιακή σου ζωή αποτυπώνεται αυτόματα στο αυτοκίνητο».

Ο Farley τονίζει ότι ο ανταγωνισμός δεν περιορίζεται μόνο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα: «Αν χάσουμε αυτή τη μάχη, δεν υπάρχει μέλλον για τη Ford. Οι Κινέζοι είναι ο 700 κιλών γορίλας στην παγκόσμια αγορά EV και κυριαρχούν ολοένα περισσότερο».

Παρά την επίδραση των κανονισμών της εποχής Trump, όπως η κατάργηση της φορολογικής πίστωση EV μέχρι $7.500, ο Farley θεωρεί προσωρινή την επιβράδυνση της ζήτησης στις ΗΠΑ. Προβλέπει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα καλύπτουν περίπου το 5% της αγοράς βραχυπρόθεσμα, αλλά ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί καθώς θα κυκλοφορήσουν πιο προσιτά μοντέλα και η δημόσια αντίληψη θα προσαρμοστεί στην τεχνολογία.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube