node/35489

Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα NASCAR: Πήραμε γεύση

Παρακολουθήσαμε στην πίστα της Franciacorta τον 2ο αγώνα του NASCAR Whelen Euro Series, έναν θεσμό στον οποίο υπάρχει και ελληνική συμμετοχή.

Στο άκουσμα της λέξης NASCAR το μυαλό των περισσότερων πηγαίνει στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού και συγκεκριμένα σε οβάλ πίστες, στις οποίες τρέχουν αγωνιστικά με μεγάλες διαστάσεις και πανίσχυρους V8 κάτω από το καπό. Κρατήστε αυτά τα δύο τελευταία χαρακτηριστικά, αλλά αντικαταστήστε τον τόπο με την Ευρώπη και τις πίστες με… κανονικές, κι έχετε την ευρωπαϊκή εκδοχή του NASCAR.

Όλα ξεκίνησαν το 2008, με πρωτοβουλία του Γάλλου πρώην οδηγού ράλι Jérôme Galpin και της αγωνιστικής ομάδας Team FJ. Το 2009 έγιναν οι πρώτοι αγώνες με stock-cars σε γαλλικές πίστες, με τη συμμετοχή 17 οδηγών και το θεσμό να ονομάζεται αρχικά Racecar Euro Series. Την επόμενη χρονιά αναγνωρίστηκε από τη FIA και το 2012 ήρθε η επίσημη συνεργασία με τους διοργανωτές του NASCAR, οι οποίοι είδαν ότι η προσπάθεια ήταν σοβαρή και η ευκαιρία να εξαπλωθούν στην ευρωπαϊκή αγορά δεν έπρεπε να χαθεί. Με την αμερικανική εταιρία αξεσουάρ Whelen ως μόνιμο χορηγό, ο θεσμός μετονομάστηκε σε NASCAR Whelen Euro Series.

Σκοπός του Galpin ήταν να δημιουργήσει έναν ανταγωνιστικό θεσμό με «απλά» αυτοκίνητα. Τα αγωνιστικά του NASCAR δεν έχουν σειριακά κιβώτια με paddles, δεν χρησιμοποιούν ανθρακονήματα και δεν έχουν εξελιγμένα ηλεκτρονικά και αεροδυναμικά βοηθήματα. Η μειωμένη πολυπλοκότητα σημαίνει περιορισμό του κόστους. Και ο ανταγωνισμός εξασφαλίζεται από την κοινή πλατφόρμα που χρησιμοποιούν όλοι. Μπορεί τα 5μετρα αγωνιστικά να μοιάζουν άλλα με Chevrolet, άλλα με Ford και άλλα με Toyota, από κάτω όμως κρύβουν όλα το ίδιο σωληνωτό πλαίσιο και ακριβώς τα ίδια μηχανικά μέρη.

NASCAR

Ο κινητήρας είναι ένας ατμοσφαιρικός V8 με χωρητικότητα 5,7 lt και ισχύ 450 PS -ή πάνω από 500 σύμφωνα με ανεπίσημες πληροφορίες. Το χειροκίνητο 4άρι (!) κιβώτιο στέλνει την κίνηση στους πίσω τροχούς, φυσικά. Το όχημα των 1.225 kg φτάνει τα 100 km/h από στάση σε 3,2" και σταματάει να επιταχύνει στα 245 km/h. Τα αμορτισέρ της Bilstein είναι ρυθμιζόμενα, ενώ ελευθερία υπάρχει στην επιλογή ελατηρίων και σε κάποιες ρυθμίσεις της γεωμετρίας. Οι ζάντες έχουν διάμετρο μόλις 15" και πατάνε σε σλικ λάστιχα με πέλμα 11,5" και διάμετρο 27,5". Αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών είναι η General Tire, θυγατρική της Continental, η οποία και μας προσκάλεσε στη 2η φετινή συνάντηση, στη Franciacorta, για να πάρουμε μια γεύση από αυτό τον πολύ διαφορετικό θεσμό.

Η ατμόσφαιρα μυρίζει Αμερική πριν ακόμη φτάσουμε στα paddocks, από τα αυτοκίνητα που βρίσκονται στα εξωτερικά πάρκινγκ της πίστας. Οι ιδιοκτήτες Corvette, Camaro και Σία που έχουν έρθει μεμονωμένα και η οργανωμένη επίσκεψη ενός ιταλικού Mustang Club στον αγώνα, έχουν ως αποτέλεσμα το ποσοστό των αυτοκινήτων επισκεπτών με κινητήρα V8 να είναι ασυνήθιστα υψηλό για διοργάνωση επί ευρωπαϊκού εδάφους. Πιο μέσα, οι χορηγοί έχουν στήσει εντυπωσιακά περίπτερα-υπερπαραγωγές, τα οποία το πρωί της Κυριακής παλεύουν να ξαναστήσουν, μετά από τις σοβαρές ζημιές που προκάλεσε η πρωτόγνωρη για την εποχή καταιγίδα του Σαββάτου.

Οι οδηγοί που συμμετέχουν στο NASCAR Whelen Euro Series χωρίζονται σε δύο κατηγορίες, οι οποίες τρέχουν σε ξεχωριστούς αγώνες. Στην Elite 1 εντάσσονται οι πιο έμπειροι οδηγοί, συνήθως βετεράνοι από άλλες μορφές αγώνων, και στην Elite 2 οι πιο νέοι -ένας εξ αυτών είναι συμπατριώτης μας, ο 17χρονος Θωμάς Κρασώνης. Η κάθε κατηγορία τρέχει δύο αγώνες, έναν το Σάββατο και έναν την Κυριακή. Αρκετά ασυνήθιστο είναι το ότι δεν αντιστοιχεί ένα αυτοκίνητο σε κάθε οδηγό: Δύο οδηγοί, ένας από κάθε κατηγορία, μοιράζονται το ίδιο αγωνιστικό. Έτσι ενισχύεται η έννοια της ομάδας, αφού η ζημιά που θα συμβεί στον έναν μπορεί να επηρεάσει τον αγώνα του άλλου, εφόσον είναι κάτι που δεν θα προλάβουν να διορθώσουν οι μηχανικοί στο χρόνο που μεσολαβεί.

NASCAR

Από την πίστα ακούγονται σχεδόν μόνιμα απολαυστικοί ήχοι, από τα αγωνιστικά των υποστηρικτικών αγώνων (Lotus Elise Cup, GT, πρωτότυπα, δίλιτρα χάτσμπακ κ.ά.). Όμως ο τόπος σείεται όταν τα αυτοκίνητα του NASCAR βάζουν μπρος τους κινητήρες τους και βγαίνουν στο pit lane για τον 1ο αγώνα της ημέρας, εκείνον της Elite 2. Ο ήχος τους δεν είναι υψίσυχνος αλλά πολύ δυνατός και μπάσος, καραβίσιος, φανερώνοντας αμέσως την καταγωγή του κινητήρα. Και είναι ακόμα πιο απολαυστικός τη στιγμή της εκκίνησης, που δε γίνεται από στάση αλλά με rolling start.

Τα φαρδιά αγωνιστικά φαίνεται να πιάνουν όλο το πλάτος της σχετικά στενής Franciacorta, έτσι όπως ξεκινάνε δίπλα-δίπλα όλα μαζί, και απορείς πώς θα καταφέρουν να στρίψουν στην 1η στροφή. Τα καταφέρνουν όμως χωρίς πολλά δράματα, και λίγο αργότερα έχει σχηματιστεί ένα πολύχρωμο τρενάκι. Τα αυτοκίνητα δεν φαίνονται να γέρνουν, είναι όμως μάλλον πιο μαλακά απ’ ό,τι περιμένεις για αγωνιστικά πίστας, όπως φαίνεται από τον τρόπο που ταλαντώνονται στη μοναδική ανωμαλία της πίστας, που βρίσκεται μέσα σε ένα γρήγορο S-άκι.

NASCAR

Όπως σε κάθε αγώνα ενιαίου τύπου, για να κάνεις τη διαφορά χρειάζεται να συνδυάσεις με κάποιο τρόπο την προσεκτική, πειθαρχημένη οδήγηση με το ρίσκο. Και βέβαια να είσαι αρκετά τυχερός για να μην εμπλακείς σε κάποια σύγκρουση από λάθος άλλου. Επειδή το αμάξωμα των αυτοκινήτων είναι διακοσμητικό, και τα δομικά μέρη του πλαισίου βρίσκονται αρκετά πιο μέσα, πολλοί οδηγοί δεν φοβούνται τις επαφές. Στα μισά του αγώνα, δεν είναι λίγα τα αυτοκίνητα από τα οποία λείπουν ολόκληρα φτερά.

Ο Κρασώνης ήταν από τους άτυχους του διημέρου. Οδηγώντας το μαύρο-ασημί Ford Mustang με το Νο 1 στις πόρτες, είχε εγκαταλείψει στον αγώνα του Σαββάτου από μηχανική βλάβη και την Κυριακή ξεκινούσε από την 18η θέση. Έκανε εξαρχής έναν εξαιρετικό αγώνα που τον έφερε 13ο, πριν χάσει την υδραυλική υποβοήθηση του τιμονιού και αναγκαστεί να εγκαταλείψει ξανά. Εδώ μπορείτε να δείτε ολόκληρο των αγώνα της Κυριακής της κατηγορίας Elite 2:

Στην Elite 1 συμμετέχουν οδηγοί που έχουν περάσει και από τη Formula 1. Ένας από αυτούς είναι ο Ιταλός Alex Caffi, που οδηγεί το ίδιο αυτοκίνητο με τον συμπατριώτη μας (και είναι ιδιοκτήτης της ομάδας). Από το 1986 ως το 1992 ο Caffi έτρεχε μεταξύ άλλων με μονοθέσια των Dallara και Arrows/Footwork. Ο πιο γνωστός όμως είναι αναμφίβολα ο πρωταθλητής F1 του 1997, Jacques Villeneuve! Το ότι είναι ο πιο δημοφιλής αποδεικνύεται πριν από τον αγώνα της Elite 1, όταν γίνεται κάτι πρωτόγνωρο για τα δικά μας δεδομένα.

Με τα αυτοκίνητα στημένα στην εκκίνηση, το κοινό κατακλύζει την πίστα. Οι θεατές τα αγγίζουν, παίρνουν αυτόγραφα και βγάζουν φωτογραφίες αγκαλιά με τους οδηγούς. Σε αντίθεη με το αποστειρωμένο περιβάλλον άλλων αγώνων, οι διοργανωτές του NASCAR προσπαθούν να βάλουν το θεατή όσο πιο «μέσα» στη δράση γίνεται. Ταυτόχρονα στον ουρανό πετάνε αεροπλάνα σε σχηματισμό, και αλεξιπτωτιστές προσγειώνονται μέσα στην πίστα. Αμερικανική υπερβολή, ή απλώς ερεθίσματα για το κοινό με κάθε πιθανό και απίθανο τρόπο.

NASCAR

Η δράση ήταν αρκετή και σε αυτή την περίπτωση. Ο Ισραηλινός Alon Day μπορεί να ξεκίνησε 1ος και να τερμάτισε 1ος, όμως απειλήθηκε αρκετά από τον 2ο Loris Hezemans, ο οποίος με τη σειρά του είχε μια μάχη αρκετών γύρων με τον Villeneuve. Και πιο πίσω είδαμε πολλές ανακατατάξεις. Αξίζει να σημειωθεί η προσπάθεια του Alex Caffi, που ξεκίνησε τελευταίος (29ος) αλλά τερμάτισε τελικά 18ος. Αλλά και ο αγώνας της Γερμανίδας Ellen Lohr, της μοναδικής γυναίκας που έχει κερδίσει αγώνα του DTM (με Mercede-Benz 190E 2.5-16 Evo 2, το 1992), που ξεκίνησε 25η και αναρριχήθηκε ως την 14η θέση της κατάταξης. Εδώ μπορείτε να δείτε ολόκληρο των αγώνα της Κυριακής της κατηγορίας Elite 1:

Αυτό το Σαββατοκύριακο, 1-2 Ιουνίου, πραγματοποιείται η επόμενη συνάντηση του θεσμού, στο Brands Hatch, όπου ελπίζουμε ο Θ. Κρασώνης να είναι πιο τυχερός. Μπορείτε να δείτε στοιχεία και αποτελέσματα στην επίσημη σελίδα του θεσμού, και να παρακολουθήσετε live τη δράση από τα δοκιμαστικά και τον αγώνα στο κανάλι του NASCAR Whelen Euro Series στο YouTube.

TAGS
node/39470

Algavre Pro-Racing: Ανακοίνωσε συνεργασία με Goodyear και B.R.M.

Η Algarve Pro Racing επιλέγει την Goodyear ως Συνεργάτη Ανάπτυξης του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Le Mans Series (ELMS) LMP2

Τετάρτη, 15 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Algavre Pro-Racing: Ανακοίνωσε συνεργασία με Goodyear και B.R.M.

H Ομάδα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Le Mans Series (ELMS) LMP2, Algarve Pro Racing, ανακοίνωσε την συνεργασία ελαστικών με την Goodyear για τη σεζόν 2020.

Ως ο κυρίαρχος πρωταθλητής του Ασιατικού Le Mans, η Algarve Pro Racing έχει ήδη αποδείξει την ηγετική της θέση στις νίκες αγώνων καθώς και την εμπειρία που διαθέτει στo να μεγιστοποιεί την απόδοση των ελαστικών. Αυτό θα επιτρέψει στην Goodyear, να συγκεντρώνει αξιόπιστα τεχνικά σχόλια καθ’ όλη τη διάρκεια της αγωνιστικής σεζόν, συμμετέχοντας σε ποικίλες ευρωπαϊκές πίστες αγώνων.

Η Goodyear, η μάρκα ελαστικών που έχει νικήσει 14 φορές τον αγώνα Le Mans 24 Hours, έχει χαράξει σημαντική ιστορία στη συνεργασία της με μερικές από τις καλύτερες ομάδες, σε αγώνες αντοχής. Μετά από την ιστορική επιστροφή της μάρκας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής FIA (WEC) το 2019, η Goodyear γίνεται προμηθευτής ελαστικών στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Les Mans (ELMS) μέσα στην τρέχουσα χρονιά.

Ο Stewart Cox, Διευθυντής της Ομάδας Algarve Pro Racing, περιγράφει την τεχνική συνεργασία μεταξύ των εταίρων: “Είμαστε ενθουσιασμένοι με την προσπάθεια και την υποστήριξη που έχουμε λάβει από την Goodyear. Το να μπορούμε να επωφεληθούμε την πλούσια εμπειρία της εταιρείας που κατέχει στο στο ανώτερο επιπέδο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αποτελεί για εμάς ιδιαίτερη τιμή κι ευελπιστώ αυτό να μας δώσει πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.

Έχοντας δείξει ένα καλό ρυθμό και εμπιστοσύνη στις τεχνικές προδιαγραφές των ελαστικών Goodyear καθ’ όλη τη διάρκεια των δοκιμών, αδημονούμε για την έναρξη της σεζόν”.

Ο Mike McGregor, Διευθυντής Πωλήσεων, Δοκιμών και Υποστήριξης Πίστας Αγώνων της Goodyear Racing, εξηγεί: “Η δυνατότητα να μπορούμε να υποστηρίζουμε μια κορυφαία ομάδα όπως η Algarve Pro Racing, θα μας προσφέρει πολύτιμα δεδομένα για τα ελαστικά καθώς και στοιχεία που θα μας βοηθήσουν στην ανάπτυξη και στην εξέλιξη των υψηλών επιδόσεων ελαστικών αγώνων, πριν γίνουμε ο αποκλειστικός προμηθευτής της κατηγορίας LMP2 στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα τ Les Mans (ELMS) το 2021.

Αποτελεί μια λογική κίνηση. Με μια νέα, ισχυρή σειρά δυναμικών οδηγών για αυτή τη σεζόν, η ομάδα διακατέχεται από πλούσια εμπειρία. Ο Tim Holloway, βγήκε από τη συνταξιοδότησή του και προσχώρησε στην ομάδα μηχανικών για να προσθέσει αυτό που αποδείχθηκε ως η συνταγή της επιτυχίας στο Ασιατικό Πρωτάθλημα Les Mans”.

H Συνεργασία δημιουργεί το αποκλειστικό ρολόι Goodyear B.R.M.

Για τη σεζόν 2020 του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Le Mans (ELMS), η ομάδα Algarve Pro Racing θα συνεργαστεί με τους σπεσιαλίστες κατασκευαστές ρολογιών B.R.M. O πολυτελής γαλλικός οίκος κατασκευής ρολογιών πρόκειται να παράγει ένα ρολόι περιορισμένης έκδοσης, εμπνευσμένο από το ρετρό σχεδιαστικό στυλ της Goodyear, που θα ντύσει το αγωνιστικό μοντέλο Algarve Pro.

Ο Bernard Richards, ιδρυτής της B.R.M. ανέφερε: “Από τη δημιουργία των ρολογιών B.R.M. πριν από δεκαέξι χρόνια, είναι η πρώτη φορά που υπογράψαμε μια τόσο υψηλού επιπέδου συμφωνία για το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Le Mans. Η Goodyear αντιπροσωπεύει και για τους οδηγούς αγώνων αλλά και για τους καθημερινούς οδηγούς, μια εταιρεία ελαστικών που φημίζονται για τις υψηλές επιδόσεις και για την ασφάλεια που παρέχουν”.

Η B.R.M. πρόκειται να δημιουργήσει δύο ξεχωριστά σχέδια των αποκλειστικών αυτών ρολογιών χειρός καθώς κι ένα ρολόι γραφείου.

Ισχυρή ομάδα οδηγών για τη σεζόν 2020

Οι οδηγοί Henning Enqvist, John Falb, Simon Trummer, Loic Duval, Jon Lancaster και Gabriel Aubry θα αγωνιστούν με το Oreca 07 LMP2 600hp καθόλη τη διάρκεια της σεζόν του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Le Mas (ELMS).

Ο Loic Duval, νικητής του 24 Hours Les Mans το 2013, περιγράφει τις συναρπαστικές προκλήσεις που έρχονται: “Αδημονώ για την πρόκληση, το επίπεδο είναι αρκετά υψηλό στο ELMS: Αυτό ήταν εμφανές στο Les Mans, όταν τα αυτοκίνητα του ELMS αγωνίζονταν πολύ κοντά εναντίον των αυτοκινήτων του WEC. Είμαστε έτοιμοι να κερδίσουμε αγώνες και να αγωνιστούμε για το φετινό πρωτάθλημα”.

Ο Jon Lancaster, Πρωταθλητής ELMS το 2015, πρόσθεσε: “Είμαι εξαιρετικά ενθουσιασμένος που συμμετέχω στην πρόκληση της Goodyear, στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Le Mans. Διαθέτουμε μια καταπληκτική ομάδα και μια άκρως ανταγωνιστική σειρά οδηγών. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, πριν την έναρξη της σεζόν, ενθουσιάστηκα από το εξαιρετικό επίπεδο της απόδοσης και ανυπομονώ για την επόμενη σεζόν. Μη έχοντας αγωνιστεί από το 2015 όπου κέρδισα το πρωτάθλημα, είμαι πιο διατεθειμένος και αποφασισμένος από ποτέ, να επαναλάβω αυτή την επιτυχία”.

O Henning Enqvist ανέφερε: “Είμαι τόσο χαρούμενος που συμμετέχω στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Le Mans. Είμαι σίγουρος για το 2020: Ως ομάδα έχουμε ένα μοναδικό, ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Αδημονώ για την έναρξη της σεζόν και για τη συνεργασία μου με την Algarve Pro Racing και την Goodyear. Πριν από τη σεζόν, είχαμε ένα πολύ καλό πρόγραμμα δοκιμών και αυτό θα συνεχιστεί καθ’όλη τη διάρκεια της χρονιάς”.

Ο Gabriel Aubry, πρωτοπόρος, παγκόσμιος οδηγός LMP2, τόνισε: “Είμαι πολύ ενθουσιασμένος που ξεκίνησα τη σεζόν στο ELMS με την Algarve Pro. Μετά από μια γρήγορη εισαγωγή σε αυτό το υψηλού επιπέδου πρωτάθλημα το 2018, είμαι τελικά έτοιμος να αγωνιστώ για το τελικό πρωτάθλημα το 2020. Θα αποτελεί ιδανική ευκαιρία να συνεχίσω τη συνεργασία μου με την Goodyear ως τον προμηθευτή ελαστικών για το πρόγραμμά μου στο WEC καθώς και στο ELMS. H υποστήριξή τους αυτή τη χρονιά, θα είναι καθοριστική για τις επιδόσεις μας με τα δύο οχήματα και ανυπομονώ να επιστρέψω επιτέλους στην πίστα Paul Richard τον επόμενο μήνα”.

O Simon Trummer, πρώην οδηγός WEC LMP1, είπε: “Η Algarve Pro Racing διαθέτει μια δυνατή ομάδα και τα μέλη της ομάδας μου είναι εξαιρετικοί επαγγελματίες και πολύ γρήγοροι οδηγοί. Η Goodyear μας παρέχει τεχνική υποστήριξη και άμεση ανταπόκριση και είμαι σίγουρος μπορούμε να επιτύχουμε κάτι σπουδαίο αυτή τη χρονιά”.

Ο John Falb, πρώην οδηγός LMP3, εξηγεί τα οφέλη της συνεργασίας της Algarve Pro Racing με την Goodyear. “Ξεκινάμε να δουλεύουμε για το πρόγραμμά μας για τη σεζόν 2020 πριν τον τελευταίο γύρο στο Portimao. Έχουμε οργανώσει μια εξαιρετική ομάδα οδηγών και πληρώματος για να κατακτήσουμε την καλύτερη θέση στο LMP2 παγκοσμίως. Οι μηχανικοί μας και το πλήρωμα των pit stop εξασφάλισαν το Ασιατικό Πρωτάθλημα και φέτος όλες αυτές οι προσπάθειες θα συνεχίσουν να αποδίδουν οφέλη.

Κατά τη δοκιμή στο σιρκουί Paul Ricard, το πρόγραμμά μας δεν θα μπορούσε να ήταν καλύτερο. Δείξαμε συνέπεια, σταθερότητα και ρυθμό, θέτοντας ανταγωνιστικούς χρόνους κατά τη διάρκεια των τριήμερων δοκιμών. Ο Simon και ο Gabriel (Aubry) είναι εξαιρετικά γρήγοροι και πιστεύω ότι και οι τρεις μαζί θα κάνουμε μια τρομερή ομάδα, έχοντας δυναμική παρουσία στο ELMS και στο Le Mans. Τα νέα ελαστικά Goodyear, έχουν κάνει το αυτοκίνητο πολύ πιο γρήγορο και ακόμα καλύτερο. Επίσης, είναι εξίσου υπέροχο να μας εκπροσωπεί μια θρυλική μάρκα”.

Ημερολόγιο 2020:

· 4 Ώρες στο Le Castellet – 19 Ιουλίου

· 4 Ώρες στο Spa-Francorchamps – 09 Αυγούστου

· 4 Ώρες στη Βαρκελώνη – 29 Αυγούστου

· 4 Ώρες στη Monza – 11 Οκτωβρίου

· 4 Ώρες στο Portimao – 01 Νοεμβρίου

 

[Πηγή: Goodyear]

TAGS
node/39417

Ποιοί οδηγοί της F1 δε γονάτισαν για το "Black Lives Matter"; [video]

Όλοι ανεξαιρέτως δήλωσαν πως υποστηρίζουν τον αγώνα κατά του ρατσισμού όμως κάποιοι επέλεξαν να μη γονατίσουν συμβολικά στη γραμμή της εκκίνησης.

Δευτέρα, 06 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Ποιοί οδηγοί της F1 δε γονάτισαν για το "Black Lives Matter"; [video]

Το αφιέρωμα της Formula 1 κατά τη διάρκεια του Αυστριακού Grand Prix για την υποστήριξη του κινήματος "Black Lives Matter" κατά του ρατσισμού, προκάλεσε ανάμεικτα συναισθήματα στους οπαδούς του αθλήματος όταν είδαν ορισμένους από τους οδηγούς να μη γονατίζουν στη γραμμή της εκκίνησης.

Το συμβάν έγινε πριν από το ξεκίνημα της σεζόν του 2020 που παρατάθηκε λόγω πανδημίας, ως μια συμβολική κίνηση μετά από απόφαση της ομοσπονδίας των οδηγών. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι οδηγοί «στέκονται ενωμένοι με τις ομάδες τους απέναντι στο ρατσισμό και τις προκαταλήψεις, ενώ ταυτόχρονα ενστερνίζονται τις αρχές της διαφορετικότητας, της ισότητας και της ενσωμάτωσης, υποστηρίζοντας τη δέσμευση της Formula 1 σε αυτές».

 Όπως θα δείτε και στο βίντεο, όλοι οι πιλότοι της F1 φόρεσαν μαύρα T-Shirt με την επιγραφή "End Racism", εκτός από τον Lewis Hamilton που επέλεξε το σύνθημα "Black Lives Matter". Αντίθετα με την πλειοψηφία των οδηγών που γονάτισε συμβολικά, έξι πιλότοι αποφάσισαν να σταθούν όρθιοι - οι Max Verstappen, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Daniil Kvyat, Kimi Raikkonen και Antonio Giovinazzi.

Ο Ιταλός Charles Leclerc δικαιολόγησε την απόφασή του στο twitter λέγοντας: «Πιστεύω πως αυτό που μετράει είναι τα στοιχεία και οι συμπεριφορές στην καθημερινή μας ζωή αντί για τυπικές χειρονομίες που μπορούν να θεωρηθούν αμφιλεγόμενες σε ορισμένες χώρες. Δεν θα γονατίσω αλλά αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει πως είμαι λιγότερο αφοσιωμένος από τους υπόλοιπους στη μάχη κατά του ρατσισμού.»

Σε αντίστοιχο ύφος ήταν και η ανακοίνωση του Ολλανδού Max Verstappen: «Είμαι πολύ αφοσιωμένος στην ισότητα και τη μάχη κατά του ρατσισμού. Όμως πιστεύω πως ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφραστεί στο χρόνο και με τον τρόπο που του ταιριάζει. Δεν θα γονατίσω σήμερα αλλά σέβομαι και υποστηρίζω τις προσωπικές επιλογές κάθε οδηγού.»

Lewis Hamilton

Από τη μεριά του, ο Βρετανός Lewis Hamilton που είναι ο μοναδικός έγχρωμος οδηγός, γνωστός ακτιβιστής και θερμός υποστηρικτής του κινήματος "Black Lives Matter" δήλωσε: «Γνωρίζω τις απόψεις ορισμένων οδηγών αλλά στην τελική κανένας δεν θα έπρεπε να αναγκάζεται να γονατίσει. Δεν ζήτησα ποτέ ούτε απαίτησα από κανένα να γονατίσει. Δεν το ανέφερα καν. Αναφέρθηκε από τη διοργάνωση της Formula 1 και την ομοσπονδία Grand Prix Drivers Association. Άφησα τους πάντες να μιλήσουν και στη συνέχεια τους είπα παιδιά, εγώ θα το κάνω αλλά εσείς να κάνετε ότι νιώθετε πως είναι σωστό. Νιώθω ευγνωμοσύνη απέναντι σε όσους γονάτισαν μαζί μου. Είναι ακόμα ένα πολύ ισχυρό μήνυμα αλλά τελικά, το αν γονάτισες ή όχι δεν θα αλλάξει τον κόσμο. Είναι πολύ μεγαλύτερο θέμα ανά τον κόσμο αλλά για εμένα προσωπικά, ο καθένας έχει τη δική του προσωπική επιλογή.»

Θέση για την επιλογή των συναδέλφων του πήρε και ο Αυστραλός Daniel Ricciardo που δήλωσε: «Η συζήτηση με τους οδηγούς μου έδειξε πως όλοι μας είμαστε 100% μαζί με την υποστήριξη του μηνύματος και την εξάλλειψη του ρατσισμού. Κανένας από εμάς δεν είναι αντίθετος με αυτό οπότε όλοι το υποστηρίζουμε. Απλά πιστεύω πως υπήρξε μια δυσκολία με μερικούς οδηγούς και την εθνικότητά τους, και το συμβολισμό που έχει για αυτούς το να γονατίζουν. Προφανώς, ο λόγος που εμείς το κάναμε ήταν ξεκάθαρα για να υποστηρίξουμε το Black Lives Matter. Δεν είναι θέμα πολιτικής ή κάτι άλλο. Όμως υπάρχει μια λεπτή γραμμή για τις εθνικότητες ορισμένων οδηγών και το πώς θα μπορούσε να ερμηνευτεί αυτή η κίνηση τους. Τους ακούσαμε όλους, όλες τις απόψεις, και δεν θα εκθέσουμε κανένα. Όλοι μας αντιληφθήκαμε πως θα κάνουμε μόνο ότι νιώθουμε άνετα να κάνουμε. Και κανένας δεν θα κριθεί για την επιλογή του να μην σταθεί με συγκεκριμένο τρόπο ή να μην γονατίσει.»

Εκτός από τη συμβολική κίνηση των οδηγών, η ομάδα της Mercedes-AMG άλλαξε το χρώμα των μονοθεσίων της από ασημί σε μαύρο - και τις στολές των οδηγών της Hamilton και Bottas, ενώ η FIA δώρισε 1 εκατομμύριο ευρώ σε μη κερδοσκοπική οργάνωση με στόχο τη ενίσχυση της πολιτιστικής ποικιλομορφίας στη Formula 1.

[Πηγή: news.com.au]