Έτοιμο το πρώτο Longbow, το ηλεκτρικό των 895 kg
Το είπαν και το έκαναν. Σε μόλις έξι μήνες, το πρώτο λειτουργικό Longbow είναι εδώ.
«Το Longbow θέλει να γίνει το πρώτο ηλεκτρικό σπορ μοντέλο που θα έχει βάρος κάτω από 1.000 kg», γράφαμε τον περασμένο Μάρτιο. Και να, λίγους μήνες μετά που το πρώτο λειτουργικό πρωτότυπο φωτογραφίζεται να κινείται ιδίαις δυνάμεις.
Πρόκειται για μια νεότευκτη αυτοκινητοβιομηχανία από το Ηνωμένο Βασίλειο, η οποία πιστεύει ότι έχει τη λύση για τα υπέρβαρα ηλεκτρικά. Το σύνθημά της είναι το «Celeritas Levitatis» που μεταφράζεται ως «η ταχύτητα της ελαφρότητας».
H Longbow ιδρύθηκε από δύο πρώην μηχανικούς της Tesla, τον Daniel Davy και τον Mark Tapscott. Κι ενώ το Roadster του Elon Musk ολοένα καθυστερεί, το πρώτο Longbow είναι εδώ
Το Speedster των 84.995 λιρών (96.800 ευρώ) αναμένεται να φτάσει στους πρώτους αγοραστές στο τέλος του επόμενου έτους. Η κουπέ έκδοση θα κατασκευαστεί σε πολύ μεγαλύτερο όγκο από τις αρχικές 150 μονάδες του Speedster κι αναμένεται στην αγορά περίπου ένα χρόνο αργότερα.
Θα είναι μάλιστα σημαντικά φθηνότερο, αφού θα κοστίζει 64.995 λίρες, ήτοι 74.000 ευρώ. Οι παραγγελίες έχουν αρχίσει και για τις δύο εκδόσεις, ενώ η πρώτη χρονιά παραγωγής του Speedster φέρεται να έχει ήδη εξαντληθεί.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Nyobolt, ηλεκτρική Lotus Elise με 1.246 kg και φόρτιση σε 4' 37”
Θα ζυγίζει μόλις 895 kg, παρά την μπόλικη μπαταρία των 52 kWh, ενώ η κίνηση θα γίνεται από τους πίσω τροχούς. Η ισχύς δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί, αλλά κατά τους ιθύνοντες, θα είναι «τουλάχιστον 200 kW» ή 272 ίπποι.
Παρότι η ισχύς δεν εντυπωσιάζει ως απόλυτο νούμερο, το χαμηλό βάρος βοηθά ώστε το 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα. Ενώ η WLTP αυτονομία θα αγγίζει τα 430 km.
Άραγε θα κυκλοφορήσει και με θερμικό μοτέρ; Οι ιδρυτές της εταιρείας δεν έχουν σχέδια για κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά ούτε θέλουν να ταυτιστεί το πνευματικό τους τέκνο με την ηλεκτροκίνηση. Η έμφαση δίνεται στην εμπειρία της οδήγησης, διατείνονται.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Νέο Caterham Project V με 272 ηλεκτρικούς ίππους
«Το αυτοκίνητό μας δίνει έμφαση στο ότι είναι 95% σπορ μοντέλο και μόλις 5% στην ηλεκτρική του φύση», εξήγησε ένας εκ των συνιδρυτών. Αντί για το «BEV, προτιμά τον όρο «FEV», δηλαδή «featherweight electric vehicle». Σε ελεύθερη μετάφραση, «πανάλαφρο ηλεκτρικό».



