node/40244

Έρευνα UBS: Το 2024 το κόστος των EV θα εξισωθεί με αυτό των συμβατικών αυτοκινήτων

Αιτία ότι το κόστος των μπαταριών το 2022 θα έχει πέσει στα $100/kWh και θα βαίνει συνεχώς μειούμενο. 

Μόλις 10 χρόνια πριν, όταν η ηλεκτροκίνηση άρχισε να αχνοφαίνεται στον ορίζοντα, όλοι μιλούσαν για το υψηλό κόστος παραγωγής των EV, λέγοντας πως όταν αυτά βγουν στην αγορά θα απευθύνονται μόνον σε πολύ πλούσιους πελάτες. 

Έκτοτε έχουν αλλάξει πολλά. Αρχικά το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετώπιζαν τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα ήταν αυτό της μικρής τους αυτονομίας. Όμως αυτό φαίνεται να λύθηκε, όπως και εκείνο των επαρκών υποδομών φόρτισης (σ.σ.: στην Ελλάδα όχι ακόμη). Έτσι, αυτό που απέμεινε είναι το κόστος των μπαταριών.

Όμως αυτό δεν θα διαρκέσει για πολύ ακόμη. Τουλάχιστον έτσι ισχυρίζεται μια έκθεση της UBS, της 29ης μεγαλύτερης τράπεζας στον κόσμο. Ο αναλυτής της UBS, Tim Bush, ισχυρίζεται ότι το 2022 το κόστος των μπαταριών θα έχει πέσει στα $100/kWh, κάτι που πολλοί ισχυρίζονται ότι η Tesla το έχει πετύχει ήδη. 

Επί του παρόντος, το κόστος της μπαταρίας για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να ισούται με το 40% της τιμής πώλησής του, αλλά η UBS αναμένει ότι μέχρι το 2024, το κόστος ενός EV θα έχει εξισωθεί με αυτό ενός συμβατικού αυτοκινήτου. Η εκτίμηση βασίζεται σχετικά με την ανάλυση των επτά μεγαλύτερων κατασκευαστών μπαταριών στον κόσμο. Παράλληλα, η UBS λέει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες που προσπαθούν να διατηρήσουν τις πωλήσεις βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων κινδυνεύουν να μείνουν πίσω από ανταγωνιστές όπως η Tesla και η Volkswagen - η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως σε όγκο - η οποία επενδύει € 33 δις για να επεκτείνει την παραγωγική της ικανότητα σε EV. Ο Tim Bush μάλιστα προσθέτει ότι η πτώση των τιμών των μπαταριών θα αλλάξει τόσο που θα καταστήσει τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά ξεπερασμένα.

Η UBS προβλέπει ότι τα EV θα αντιπροσωπεύουν το 17% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων έως το 2025 και το 40% έως το 2030. Ο Matthias Schmidt, ανεξάρτητος αναλυτής αυτοκινήτων, λέει στον «Guardian» ότι ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα θα πωληθούν το 2020 στην ΕΕ, ποσοστό περίπου 10% της συνολικής αγοράς.