Ένα στα δέκα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν το 2022 ήταν ηλεκτρικό

Ένα στα δέκα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν το 2022 ήταν ηλεκτρικό

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αύξησαν το μερίδιό τους στην αγορά κατά 68% σε σχέση με το 2021, σημειώνοντας ρεκόρ πωλήσεων το οποίο, ωστόσο, δύσκολα θα διατηρηθεί και το 2023.

Την καλύτερη εμπορικά χρονιά τους διένυσαν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2022, με συνολικές πωλήσεις 7,8 εκ. μονάδων παγκοσμίως, καταλαμβάνοντας το 10% επί του συνόλου. Αυτό μεταφράζεται, πως 1 στα 10 καινούρια αυτοκίνητα που πουλήθηκαν την περασμένη χρονιά ήταν ηλεκτρικό, ενώ η αύξηση σε σχέση με το 2021 ήταν της τάξης του 68%.

Στη Κίνα μόνο που είναι η μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως, για κάθε 5 αυτοκίνητα που πουλήθηκαν μέσα στο 2021, το ένα ήταν ηλεκτρικό, με τις πωλήσεις ηλεκτρικών εκεί να καταλαμβάνουν τα 2/3 του συνόλου της αγοράς. 

Στην Ευρώπη από την άλλη, η αναλογία 1 προς 5 ισχύει αν συμπεριλάβουμε στην εξίσωση και τα Plug-In Hybrid αυτοκίνητα που πουλήθηκαν. 

Στη Γερμανία, το 2021 η παραγωγή των EV’s αυξήθηκε κατά 25%, με τους Γερμανούς να αγοράζουν τον τελευταίο μήνα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε σχέση με αυτά με κινητήρες εσωτερικής καύσης, κάτι που οφείλεται όμως στον περιορισμό των κινήτρων για την αγορά τους που σχεδιάζει η κυβέρνηση για το 2023. 

ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Όσον αφορά στην Αμερική, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημείωσαν και εκεί άνοδο με το 5,8% της αγοράς να αφορά σε ηλεκτρικά μοντέλα, από το 3,2% που κατείχαν το 2021.

Η μάρκα πάντως που επωφελήθηκε περισσότερο της αύξησης των πωλήσεων στα ηλεκτρικά, ήταν η Tesla, ακολουθούμενη από τις Κινεζικές BYD και SAIC Motor Corporation. Κάτι που σύμφωνα με αναλυτές είναι λογικό βάσει του όγκου της παραγωγής τους, σε αντίθεση με μάρκες όπως η VW, η Ford ή και ο όμιλος GM, αν και πάλι σύμφωνα με τους ίδιους το προβάδισμα της Tesla δύσκολα θα διατηρηθεί και τα επόμενα χρόνια. 

Oι αναλυτές γενικότερα προειδοποιούν πως το 2023, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα μπορέσουν να διατηρήσουν υψηλά ποσοστά σε επίπεδο πωλήσεων, αφού η αγορά τους θα επηρεασθεί περισσότερο από την εξασθενημένη οικονομία και πάντα σε συνδυασμό με την αύξηση του κόστους της ενέργειας κυρίως στην Ευρώπη.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube