node/37027

Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας: «Στοπ» στον ΔΕΔΔΗΕ για σταθμούς φόρτισης EV

Γιατί η ΡΑΕ «φρέναρε» τα σχέδια του ΔΕΔΔΗΕ για την ανάπτυξη δικτύου σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. 

Όπως είναι γνωστό τα έσοδα και οι δαπάνες του ΔΕΔΔΗΕ εγκρίνονται – ως μονοπωλιακή δραστηριότητα – από την ΡΑΕ η οποία με την απόφαση για τη φετινή χρονιά απέρριψε την πρόταση του Διαχειριστή για έγκριση δαπανών ύψους 2 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Αιτιολογώντας την απόφαση, η ΡΑΕ αναφέρει ότι σύμφωνα με τις προβλέψεις της νέας Οδηγίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τους κοινούς κανόνες για την εσωτερική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, δεν επιτρέπεται κατ’ αρχήν στους διαχειριστές συστημάτων διανομής να έχουν στην ιδιοκτησία τους, να αναπτύσσουν, να διαχειρίζονται ή να λειτουργούν σημεία επαναφόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα.

Στο ίδιο πνεύμα, η ΡΑΕ στην υπ’ αριθμ. 7/2019 Γνωμοδότησή της προς τον αρμόδιο Υπουργό πρότεινε την υιοθέτηση του ανταγωνιστικού μοντέλου ανάπτυξης υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και μόνο ως έσχατη λύση στην περίπτωση μη επίτευξης του επιθυμητού επιπέδου ανάπτυξης δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, τη δυνατότητα ανάθεσης στον ΔΕΔΔΗΕ της εν λόγω δραστηριότητας, υπό την προϋπόθεση διαμόρφωσης του συνολικού πλαισίου όσον αφορά τους όρους και τις προϋποθέσεις εμπλοκής του, την έκταση της δραστηριοποίησης του, τις αρχές ανάπτυξης και τον τρόπο απόσβεσης των υποδομών και ανάκτησης του σχετικού λειτουργικού κόστους, τη διασφάλιση ισότιμης πρόσβασης στις υποδομές από τα ενδιαφερόμενα μέρη κλπ.

Η απόφαση της Αρχής αναφέρει ότι η ΡΑΕ προτίθετο μεν να εγκρίνει την πιλοτική ανάπτυξη έως 70 σταθμών στα νησιά, ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη τους υπό διαμόρφωση νέους κοινούς ενωσιακούς κανόνες για την εσωτερική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, η ανάπτυξη υποδομών φόρτισης δύναται πλέον να ανατεθεί στους διαχειριστές των δικτύων μόνο στην περίπτωση μη επίτευξης ανάπτυξης επαρκούς δικτύου δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων μέσω του ανταγωνιστικού μοντέλου.

[Πηγή: ecopress.gr]

node/40187

Η Renault αναβαθμίζει την αυτονομία του ηλεκτρικού Twingo [video]

Αρχισε η διάθεση του Renault Twingo Z.E. με τιμές που στη Γαλλία ξεκινούν από €21.350. 

Τρίτη, 20 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Η Renault αναβαθμίζει την αυτονομία του ηλεκτρικού Twingo [video]

Η Renault δημοσιοποίησε τις πλήρεις τεχνικές λεπτομέρειες, καθώς και νέες φωτογραφίες και ένα λεπτομερές βίντεο από το μικρότερο EV, το Twingo Ζ.Ε.

Στο ηλεκτρικό Twingo, που ακούει στο κωδικό όνομα Z.E., τη θέση του κινητήρα βενζίνης στο πίσω μέρος έχει πάρει ένα ηλεκτρικό μοτέρ, το οποίο αποδίδει 82 PS και 160 Nm. Ο χώρος αποσκευών των 174-240 lt δεν έχει επηρεαστεί καθόλου από αυτή την αλλαγή, ούτε και οι υπόλοιποι χώροι της καμπίνας, αφού η συστοιχία μπαταριών έχει ενσωματωθεί πλήρως στο πάτωμα, κάτω από τα εμπρός καθίσματα, με αποτέλεσμα όμως να περιορίζεται ελάχιστα η απόσταση από το έδαφος.

twing

Για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό Renault, οι μπαταρίες δεν είναι αερόψυκτες, αλλά υγρόψυκτες. Αρχικά η Renault είχε ανακοινώσει πως η χωρητικότητα των 21,3 kWh της μπαταρίας χαρίζει αυτονομία 180 km κατά WLTP, και περίπου 250 km σύμφωνα με τη μέτρηση WLTP City –δηλαδή χωρίς οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο. Τώρα η Renault ανέβασε αυτές τις τιμές σε 190 και 270 km αντίστοιχα. 

Το Twingo Z.E. φτάνει από στάση τα 60 km/h σε 4,8", ενώ η απόδοση του μοτέρ μειώνεται στο πρόγραμμα Eco, με το οποίο επιτυγχάνεται η βέλτιστη αυτονομία. Ο λεβιές του κιβωτίου δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να καθορίσει τον τρόπο ανάκτησης ενέργειας μεταξύ τριών επιλογών, αναλόγως αν προτιμά το αυτοκίνητο να ρολάρει ή να επιβραδύνει στο άφημα του γκαζιού. Και ακόμα κι όταν ο ιδιοκτήτης βρίσκεται εκτός αυτοκινήτου, μπορεί να δει το επίπεδο της μπαταρίας, να καθορίσει τη διαδρομή του, να βρει σημεία φόρτισης κ.ά. μέσω της εφαρμογής My Renault.

inter

Με τις πωλήσεις να έχουν ξεκινήσει στη Γαλλία και σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές, η τιμή του αυτοκινήτου στη Γαλλία ξεκινά από €21.350. Διατίθεται σε τρία επίπεδα επένδυσης (Life, Zen και Intens), καθώς και Vibes Limited Edition. Το τελευταίο ξεκινά από €26.450 € στη Γαλλία και διαθέτει μοναδικές στιλιτσικές επιλογές, όπως το νέο χρώμα Valencia Orange, λευκές πινελιές στη μάσκα, τροχούς 16 ιντσών και διακοσμητικές λωρίδες στις πίσω πόρτες.  
Ανάλογες σχεδιαστικές λεπτομέρειες έχουμε και στο εσωτερικό που διαφοροποιούν τη συγκεκριμένη έκδοση από την «απλή». 

node/40185

Ο Matthias Mueller επικεφαλής της Piëch Automotive [video]

Ο πρώην CEO της VW στην εταιρεία του γιού του πρώην προέδρου της VW! - Στόχος η παραγωγή ενός σπορ ηλεκτρικού οχήματος. 

Τρίτη, 20 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Ο Matthias Mueller επικεφαλής της Piëch Automotive [video]

Η Ελβετική εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων Piëch Automotive όρισε τον Matthias Mueller, τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της Porsche και της Volkswagen, ως νέο πρόεδρό της, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση. 

Η Piëch Automotive που ιδρύθηκε από τον Anton Piëch, γιο του πρώην προέδρου της VW Ferdinand Piëch και εδρεύει στην Ελβετία ετοιμάζεται να συγκεντρώσει κεφάλαια για να ξεκινήσει την παραγωγή ενός ηλεκτρικού διθέσιου σπορ αυτοκινήτου, του οποίου η καινοτομία έγκειται στο γεγονός ότι οι μπαταρίες του θα μπορούν να φορτιστούν στο 80% της χωρητικότητάς τους μέσα σε 5 μόλις λεπτά.  

«Ήμουν από την αρχή ενθουσιασμένος για τα σχέδια της εταιρείας, επειδή αυτά είναι ό,τι πιο συναρπαστικό από όλες τις νέες προσεγγίσεις που έχω συναντήσει κατά τη διάρκεια της εργασίας μου στην αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε ο Mueller.

Το ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο θα έχει αυτονομία έως 500 χιλιόμετρα, και το πρώτο όχημα θα είναι έτοιμο να παρουσιαστεί στην αγορά στα τέλη του 2022.

Η εταιρεία με έδρα τη Ζυρίχη προσέλαβε επίσης τον Jochen Rudat, πρώην στέλεχος της Tesla, ως επικεφαλής πωλήσεων, ενώ η ελβετική τράπεζα UBS θα είναι αυτή που θα ηγηθεί του επενδυτικού σχήματος που θα προχωρήσει στη χρηματοδότηση της εταιρείας, όπως δήλωσαν πηγές μέσα από την Piëch Automotive.