node/37027

Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας: «Στοπ» στον ΔΕΔΔΗΕ για σταθμούς φόρτισης EV

Γιατί η ΡΑΕ «φρέναρε» τα σχέδια του ΔΕΔΔΗΕ για την ανάπτυξη δικτύου σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. 

Όπως είναι γνωστό τα έσοδα και οι δαπάνες του ΔΕΔΔΗΕ εγκρίνονται – ως μονοπωλιακή δραστηριότητα – από την ΡΑΕ η οποία με την απόφαση για τη φετινή χρονιά απέρριψε την πρόταση του Διαχειριστή για έγκριση δαπανών ύψους 2 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Αιτιολογώντας την απόφαση, η ΡΑΕ αναφέρει ότι σύμφωνα με τις προβλέψεις της νέας Οδηγίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τους κοινούς κανόνες για την εσωτερική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, δεν επιτρέπεται κατ’ αρχήν στους διαχειριστές συστημάτων διανομής να έχουν στην ιδιοκτησία τους, να αναπτύσσουν, να διαχειρίζονται ή να λειτουργούν σημεία επαναφόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα.

Στο ίδιο πνεύμα, η ΡΑΕ στην υπ’ αριθμ. 7/2019 Γνωμοδότησή της προς τον αρμόδιο Υπουργό πρότεινε την υιοθέτηση του ανταγωνιστικού μοντέλου ανάπτυξης υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και μόνο ως έσχατη λύση στην περίπτωση μη επίτευξης του επιθυμητού επιπέδου ανάπτυξης δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, τη δυνατότητα ανάθεσης στον ΔΕΔΔΗΕ της εν λόγω δραστηριότητας, υπό την προϋπόθεση διαμόρφωσης του συνολικού πλαισίου όσον αφορά τους όρους και τις προϋποθέσεις εμπλοκής του, την έκταση της δραστηριοποίησης του, τις αρχές ανάπτυξης και τον τρόπο απόσβεσης των υποδομών και ανάκτησης του σχετικού λειτουργικού κόστους, τη διασφάλιση ισότιμης πρόσβασης στις υποδομές από τα ενδιαφερόμενα μέρη κλπ.

Η απόφαση της Αρχής αναφέρει ότι η ΡΑΕ προτίθετο μεν να εγκρίνει την πιλοτική ανάπτυξη έως 70 σταθμών στα νησιά, ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη τους υπό διαμόρφωση νέους κοινούς ενωσιακούς κανόνες για την εσωτερική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, η ανάπτυξη υποδομών φόρτισης δύναται πλέον να ανατεθεί στους διαχειριστές των δικτύων μόνο στην περίπτωση μη επίτευξης ανάπτυξης επαρκούς δικτύου δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων μέσω του ανταγωνιστικού μοντέλου.

[Πηγή: ecopress.gr]

node/39179
FIAT e-Ducato

H FΙΑΤ λανσάρει το ηλεκτρικό e-Ducato

Νέα είσοδος στον κόσμο των ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων με το FΙΑΤ e-Ducato, το οποίο έρχεται να συνδράμει το Ducato CNG στην γκάμα του Ιταλού κατασκευαστή.

Παρασκευή, 05 Ιουνίου 2020 | Επικοινωνία

H FΙΑΤ λανσάρει το ηλεκτρικό e-Ducato

Σιγά σιγά, ο κόσμος των ηλεκτρικών επαγγελματικών βαν επεκτείνεται. Η Ford, το Grοupe PSA, το Volkswagen Group, το γκρουπ της Renault… Η γκάμα της επιλογής γίνεται όλο και πιο σημαντική και σήμερα έρχεται η Fiat Chrysler Automobiles να πάρει κι αυτή μέρος στο πάρτι. 

Ο ιταλο-αμερικανικός γίγαντας βρίσκεται μάλλον πίσω από τις εξελίξεις, καθυστερώντας τον εξηλεκτρισμό των μοντέλων του, οπότε η άφιξη του e-Ducato είναι ένα μοναδικό γεγονός και έρχεται σε συνέχεια της παρουσίασης του πρωτοτύπου πριν από ένα χρόνο.

FIAT e-Ducato 

Φιγουράροντας στην γκάμα δίπλα στο Ducat GNV, το e-Ducato ήταν μια ευκαιρία για τη FIAT να παρουσιάσει έναν ολοκαίνουργιο λογότυπο που συνδυάζει ιδιαίτερη γραμματοσειρά και μπλε χρώμα.

FIAT e-Ducato

Η FIAT ανακοινώνει ότι έχει αναλύσει περίπου 28.000 σχόλια πελατών επαγγελματικών οχημάτων για να μάθει με μεγαλύτερη ακρίβεια τις χρήσεις και το όριο της ηλεκτρικής κινητικότητας σε αυτόν τον τομέα: «Οι αναλύσεις επικεντρώθηκαν στα χιλιόμετρα, στη δυνατότητα διαμόρφωσης του μοντέλου για κάθε τύπο αποστολής, στα έξοδα κατανάλωσης, στη χρήση του οχήματος και στη θερμοκρασία», διευκρίνισε η FIAT.

FIAT e-Ducato

Το αποτέλεσμα είναι ένα Ducato νέου τύπου που υιοθετεί ηλεκτροκινητήρα 90 kW (122 PS) και 280 Nm, με δυνατότητα φόρτωσης μεταξύ 10 m3 και 17 m3 ανάλογα με την έκδοση, και με ωφέλιμο φορτίο 1.950 kg. Η FIAT θα προσφέρει πολλές επιλογές συστοιχιών στο Ducato, οι οποίες θα έχουν αυτονομία που θα κυμαίνεται από 220 έως 360 km για τις πιο απαιτητικές παραλλαγές.

Φανταζόμαστε ότι η FIAT θα πρέπει να επανέλθει αργότερα με περισσότερες πληροφορίες για τα τεχνικά χαρακτηριστικά, την τιμή και την γκάμα που δεν είναι ακόμη πλήρως γνωστά.

FIAT e-Ducato

node/39175

Κρατική επιδότηση: Πόσο θα κοστίζει κάθε ηλεκτρικό της ελληνικής αγοράς;

Δείτε ποιες είναι οι διαθέσιμες επιλογές σε EV και πόσο κοστίζουν μετά την κρατική επιδότηση κατά 15% που ανακοινώθηκε σήμερα.

Παρασκευή, 05 Ιουνίου 2020 | Επικοινωνία

Κρατική επιδότηση: Πόσο θα κοστίζει κάθε ηλεκτρικό της ελληνικής αγοράς;

Το 2019, τα ηλεκτρικά μοντέλα αποτελούσαν κάτι λιγότερο από το 0,3% της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου. Όμως μετά τη σημερινή ανακοίνωση των κινήτρων για την απόκτηση EV από τον πρωθυπουργό, η διείσδυσή τους αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά.

Η ίδια τάση άλλωστε παρατηρείται σε ολόκληρη την Ε.Ε.: Το πρώτο 3μηνο του 2020 οι πωλήσεις ηλεκτρικών αντιστοιχούσαν το 6,5% της αγοράς –από 2,5% το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Εδώ στην Ελλάδα, το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα θέλει το 30% των νέων οχημάτων σε 10 χρόνια από σήμερα να είναι ηλεκτρικά.

Αλλά ας μείνουμε στο παρόν. Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα (BEV), τα οποία ούτως ή άλλως απαλλάσσονται από το τέλος ταξινόμησης, σύντομα θα επιδοτούνται με 15% επί της λιανικής τιμής προ φόρων, με ανώτατο ποσό τις €5.500. Έτσι, συγκεντρώσαμε για εσάς όλα όσα διατίθενται στην ελληνική αγορά σήμερα, ενημερώνοντας αντίστοιχα την αρχική τιμή του καθενός.

Εκτός από την επιδότηση στην τιμή, υπενθυμίζουμε ότι το ελληνικό κράτος θα επιδοτεί με €500 την αγορά οικιακού φορτιστή (Wallbox), ενώ θα προσφέρει και επιπλέον έκπτωση €1.000 για την απόσυρση αυτοκινήτου παλαιάς τεχνολογίας.


Audi e-tron

Audi
Το ηλεκτρικό της Audi βασίζεται στην πλατφόρμα MLB Evo, όπως τα υπόλοιπα μεγάλα μοντέλα της φίρμας, κατάλληλα διαμορφωμένη για πλήρη εξηλεκτρισμό. Για να πετύχει τη μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση διαθέτει ακόμη και κάμερες στη θέση των πλαϊνών καθρεφτών (προαιρετικά). Διατίθεται σε εκδόσεις 50 quattro (313 PS) και 55 quattro (360 PS) και είναι ένα πραγματικό SUV, με στάνταρ αερανάρτηση που μπορεί να αυξήσει την απόσταση από το έδαφος στους 21 πόντους, στο πρόγραμμα Offroad.
Διαβάστε την πλήρη δοκιμή του Audi e-tron, εδώ.
Αυτονομία 333-375 km
Τιμή με επιδότηση από €62.109


BMW i3

BMW
Είναι τόσο προχωρημένο σχεδιαστικά που μοιάζει να παρουσιάστηκε... χτες, όμως το μικρό χάτσμπακ της BMW που λάνσαρε τη σειρά μοντέλων «i», μετρά ήδη έξι χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά. Και σήμερα διανύει την καλύτερη περίοδό του, αφού η μπαταρία του έχει πλέον χωρητικότητα 42,2 kWh (120 Αh) και χαρίζει αυτονομία έως 310 km (WLTP). Διατίθεται και σε σπορ έκδοση i3s, με 184 αντί για 170 PS.
Δείτε το video από τη δοκιμή της πρώτης εκδοχής του BMW i3, με μικρότερη μπαταρία, εδώ.
Αυτονομία 285-310 km
Τιμή με επιδότηση από €35.105


Jaguar I-Pace

Jaguar
Σχεδιασμένη εξαρχής για να φιλοξενήσει αποκλειστικά ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, η I-Pace δεν υπακούει στους περιορισμούς ενός συμβατικού, θερμικού μοντέλου. Έχει πολύ μικρό εμπρός καπό και τους ελάχιστους δυνατούς προβόλους, αφήνοντας πολύ χώρο για επιβάτες και αποσκευές (650 lt). Οι δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας εμπρός και ένας πίσω) αποδίδουν συνολικά 400 PS και στέλνουν το SUV των 2,2 τόνων από στάση ως τα 100 km/h σε... 4,7".
Διαβάστε την πλήρη δοκιμή της Jaguar I-Pace, εδώ.
Αυτονομία 470 km
Τιμή με επιδότηση από €80.631


Mercedes-Benz EQC

Mercedes-Benz
Χρησιμοποιώντας τη συμβατική GLC ως βάση η Mercedes-Benz έφτιαξε ένα κορυφαίο ηλεκτρικό SUV, το οποίο παρότι δεν διαφέρει σημαντικά σε εμφάνιση, έχει αεροδυναμικό συντελεστή Cd 0,27 (από 0,32). Η EQC προσφέρει την άνεση, την πολυτέλεια και την ασφάλεια που χαρακτηρίζει κάθε μοντέλο με σήμα το αστέρι, ενώ το infotainment MBUX έχει εμπλουτισμένο λεξιλόγιο σχετικό με την ηλεκτροκίνηση, για να βρίσκει ανά πάσα στιγμή το κατάλληλο σημείο φόρτισης.
Διαβάστε τις εντυπώσεις μας από την οδήγηση της Mercedes-Benz EQC, εδώ.
Αυτονομία 417 km
Τιμή με επιδότηση από €73.880


MINI Cooper SE

MINI

Η ΜΙΝΙ επιχειρεί να λανσάρει το ηλεκτρικό μοντέλο της ως μια πρόταση που έχει εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης, αλλά προσφέρει και τις συγκινήσεις που περιμένει κάποιος από ένα κορυφαίο μοντέλο της. Γι’ αυτό δεν το ονόμασε ούτε One E, ούτε Cooper E, αλλά Cooper SE, και το εφοδίασε με ένα μοτέρ που αποδίδει 184 ίππους –ελάχιστα λιγότερους από τους 190 του συμβατικού Cooper S.
Αυτονομία 235-270 km
Τιμή με επιδότηση από €28.815


Nissan LEAF

Nissan
Μετά το 1ο LEAF, που ήταν το δημοφιλέστερο ηλεκτρικό σε πολλές αγορές του πλανήτη επί χρόνια, η Nissan λάνσαρε το 2018 τη συνολικά καλύτερη, 2η γενιά του. Ένα πρακτικό, οικογενειακό ηλεκτρικό χάτσμπακ με τεράστιο χώρο αποσκευών (394 lt) και μοτέρ 150 ίππων, ικανό να καλύψει κάθε ανάγκη. Ένα χαρακτηριστικό του είναι το e-pedal, που φροντίζει για τη μέγιστη ανάκτηση ενέργειας και –με λίγη εξοικείωση– σου επιτρέπει να μη χρησιμοποιείς σχεδόν ποτέ το πεντάλ του φρένου.
Διαβάστε την πλήρη δοκιμή του Nissan LEAF, εδώ.
Αυτονομία 270 km
Τιμή με επιδότηση από €28.891


Opel Corsa-e

Opel
Για πολλούς, το λανσάρισμα του Corsa-e είναι το σημαντικότερο βήμα στην ιστορία του μοντέλου. Ένα απόλυτα επίκαιρο ηλεκτρικό με μπαταρίες χωρητικότητας 50 kWh, που φορτίζουν πλήρως σε 7,5 ώρες με το ειδικό Wallbox και του χαρίζουν αυτονομία έως 337 km. Και μπορεί να ζυγίζουν κάμποσο, όμως η τοποθέτησή τους στο πάτωμα έχει ως αποτέλεσμα το κέντρο βάρους του να βρίσκεται 10% χαμηλότερα απ’ ότι στα συμβατικά Corsa.
Διαβάστε τις εντυπώσεις μας από την οδήγηση του Opel Corsa-e, εδώ.
Αυτονομία 337 km
Τιμή με επιδότηση από €27.183


Peugeot e-208

Peugeot
Η Peugeot παρουσίασε το ηλεκτρικό 208 ταυτόχρονα με το αρχικό λανσάρισμα του μοντέλου, και φρόντισε να μη διαφέρει πολύ σε εμφάνιση από τις συμβατικές εκδόσεις. Επίσης φρόντισε να είναι δυνατότερο από όλες εκείνες, με 136 PS, παίρνοντας θέση στην κορυφή της γκάμας. Αντίθετα με άλλα EV που προσφέρονται σε περιορισμένη γκάμα εκδόσεων, το e-208 διατίθεται σε πέντε εκδόσεις εξοπλισμού: Active, Active Plus, Allure, GT Line και GT. Η μπαταρία του καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 km, για το 70% της χωρητικότητάς της.
Αυτονομία 340 km
Τιμή με επιδότηση από €25.415


Porsche Taycan

Porsche
Η σχεδόν 5μετρη λιμουζίνα της Porsche είναι το ισχυρότερο ηλεκτρικό της αγοράς, αφού στην έκδοση Turbo S αποδίδει… 761 PS (!), ενώ και τους 530 ίππους της βασικής 4S, λίγους δεν τους λες. Παρά το βάρος που ξεπερνά τους 2,2 τόνους, η Taycan καταφέρνει να προσφέρει μια δυναμική οδηγική εμπειρία, αντάξια του ονόματος της μάρκας. Και παράλληλα προσφέρει αρκετή ηλεκτρική αυτονομία, έτσι ώστε ο ιδιοκτήτης της να μη νιώσει ποτέ ότι περιορίζεται.
Αυτονομία 407-463 km
Τιμή με επιδότηση από €104.160


Škoda CITIGOe iV

Skoda
Το πρώτο ηλεκτρικό Škoda έκανε το ντεμπούτο του το 2019. Η νέα μάσκα το διαφοροποιεί εξωτερικά από το συμβατικό –το οποίο δεν διατίθεται πλέον– ενώ εσωτερικά ξεχωρίζει χάρη στο υψηλότερο επίπεδο εξοπλισμού. Ο χώρος αποσκευών δεν έχει επηρεαστεί από την τοποθέτηση των μπαταριών, και παραμένει 250 lt! Με τη χρήση Wallbox 7,2 kW, η μπαταρία φτάνει στο 80% της χωρητικότητάς της μετά από τέσσερις ώρες, οπότε αποτελεί μια πολύ ρεαλιστική πρόταση.
Αυτονομία 260 km
Τιμή με επιδότηση από €18.955


Smart fortwo EQ & forfour EQ

Smart
Προορισμένο κατά βάση για αστικές μετακινήσεις, το Smart είναι και το πλέον κατάλληλο αυτοκίνητο για να διατεθεί ως ηλεκτρικό. Για την ακρίβεια, οι βενζινοκίνητες εκδόσεις του καταργήθηκαν., οπότε πλέον είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό. Εναρμονιζόμενο με την ονοματολογία της μητρικής Mercedes-Benz, βαφτίστηκε EQ. Προσφέρεται ως coupe, αλλά και ως cabrio και ως τετραθέσιο forfour. Με μοτέρ 82 PS, ο οδηγός δύσκολα θα ζητήσει καλύτερες επιδόσεις, ίσως ζητήσει όμως μεγαλύτερη αυτονομία, όταν χρειαστεί να κινηθεί εκτός πόλης.
Αυτονομία 133 km
Τιμή με επιδότηση από €20.179


Volkswagen e-up!

VW e-up
Το μικρότερο μοντέλο της γκάμας της Volkswagen απέκτησε νωρίς-νωρίς ηλεκτρική έκδοση. Πλέον το e-up! έχει μεγαλύτερη μπαταρία (32,3 kWh) που του χαρίζει πραγματική αυτονομία πολύ πάνω από 200 km. Ο δυσκολότερος ανταγωνιστής του είναι το... eco-up!, το οποίο χάρη στη χρήση φυσικού αερίου (CNG) είναι μια από τις οικονομικότερες λύσεις για μετακίνηση στην πόλη. Με τα νέα μέτρα, το e-up! ίσως αποτελέσει μια ρεαλιστική εναλλακτική πρόταση για πολλούς, με το επιπλέον ατού των κορυφαίων επιδόσεων που εξασφαλίζει το μοτέρ των 83 PS και 210 Nm.
Διαβάστε την πλήρη δοκιμή της πρώτης εκδοχής του VW e-up!, με μικρότερη μπαταρία, εδώ.
Αυτονομία 258 km
Τιμή με επιδότηση από €19.805


Volkswagen e-Golf

VW e-Golf
Το μοντέλο με το οποίο η Volkswagen θα διεκδικήσει το μερίδιο που της αναλογεί στα ηλεκτρικά οικογενειακά χάτσμπακ είναι τοπ νέο ID.3. Μέχρι να λανσαριστεί όμως στην αγορά, η εταιρία εξακολουθεί να διαθέτει την ηλεκτρική έκδοση του απερχόμενου Golf. Το e-Golf περνάει σχεδόν απαρατήρητο, αφού δεν διαφέρει σημαντικά σε σχέση με τα συμβατικά, ενώ δεν υστερεί σε πρακτικότητα, με την εξαίρεση του χώρου αποσκευών που περιορίζεται από τα 380 στα 341 lt.
Διαβάστε την πλήρη δοκιμή του Volkswagen e-Golf, εδώ.
Αυτονομία 232 km
Τιμή με επιδότηση από €29.070