node/38920

Ο «Μεγάλος Περίπατος» της Αθήνας: Πεζοδρομείται το κέντρο

Ο αποκλεισμός των Ι.Χ. από πολλούς δρόμους του κέντρου θα δημιουργήσει «τον πιο όμορφο περίπατο της Ευρώπης», με μήκος 6,8 km.

Ο πιο όμορφος περίπατος της Ευρώπης θα δημιουργηθεί με την ενοποίηση του Ιστορικού Κέντρου. Με την απαγόρευση της κίνησης Ι.Χ. σε κάποιους δρόμους και τον περιορισμό των λωρίδων σε άλλους, θα προκύψουν 50.000 τ.μ. ελεύθερου δημόσιου χώρου.

Από τα τέλη Μαΐου αναμένεται να ξεκινήσει μια από τις μεγαλύτερες αστικές παρεμβάσεις που έγιναν ποτέ στην Αθήνα: Το δημοτικό συμβούλιο, που συνεδρίασε μέσω τηλεδιάσκεψης τη Δευτέρα 11 Μαΐου, έδωσε έγκριση για την υλοποίηση του «Μεγάλου Περιπάτου της Αθήνας», με συνολικό μήκος διαδρομής 6,8 km, ο οποίος περιλαμβάνει την Ενοποίηση του Ιστορικού Κέντρου της πόλης.

Όπως είπε ο καθηγητής του ΕΜΠ, Γιώργος Γιαννής, παρουσιάζοντας στους δημοτικούς συμβούλους το σχέδιο, με την ολοκλήρωση του έργου θα έχουν αποδοθεί περίπου 50.000 τ.μ. ελεύθερου δημόσιου χώρου στους κατοίκους και τους επισκέπτες της Αθήνας, αλλά κι ένας νέος ποδηλατόδρομος στην οδό Πανεπιστημίου. Επίσης οι ιστορικές περιοχές της Πλάκας και του Εμπορικού Τριγώνου, και οι οδοί Ηρώδου Αττικού, Μητροπόλεως, Ερμού και Αθηνάς θα μετατραπούν σε περιοχές ελεύθερες από Ι.Χ..

Το όραμα του Κ. Μπακογιάννη για την Αθήνα
Πρόκειται για «ένα οραματικό έργο, που μας συστήνει την Αθήνα από την αρχή», τόνισε ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, ευχαριστώντας τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου που τάχθηκαν υπέρ. «Είναι το έργο που ενώνει την πόλη», γιατί, «με τον Μεγάλο Περίπατο, αλλάζει η φυσιογνωμία του κέντρου της πόλης αλλά και η καθημερινότητά μας» υπογράμμισε.

«Επαναπροσδιορίζει και διευρύνει το κέντρο της πόλης. […] Κάνουμε βήμα -βήμα πράξη, αυτό που υποσχεθήκαμε: Να φέρουμε τα κάτω-πάνω στην πρωτεύουσα. Να δώσουμε αξία στη ζωή μέσα στην πόλη και να αποδείξουμε με αυτό και τα υπόλοιπα έργα, ότι είναι σημαντικό να ζεις αυτή την πόλη, όχι απλά να ζεις σε αυτή». Επίσης, σημείωσε ότι «είναι σπουδαίο ότι αυτό το έργο ξεκινά με συναίνεση, με διάλογο και συνεργασία».

Ο κ. Μπακογιάννης επισήμανε τον καινοτόμο-πιλοτικό χαρακτήρα του έργου. «Είναι ένα ζωντανό-ανοικτό έργο, όπου μπορούν να συμμετέχουν όλοι. Κάθε παρέμβαση θα είναι ένας ζωντανός πυρήνας διαβούλευσης» είπε χαρακτηριστικά. «Όλοι μαζί θα το κρίνουμε και επαναπροσδιορίζουμε μαζί», συμπλήρωσε.

Athens map

Μεταξύ άλλων, στην Πανεπιστημίου προβλέπεται η πεζοδρόμηση των τριών από τις έξι συνολικά λωρίδες κυκλοφορίας που έχει σήμερα, ποδηλατόδρομος και αισθητική αναβάθμισή της. Η ανάπλασή της θα αποδώσει περίπου 7.000 τ.μ. στον δημόσιο χώρο ενώ αναδεικνύεται και η «Τριλογία» (Εθνική Βιβλιοθήκη – Πανεπιστήμιο – Ακαδημία Αθηνών).

Η παρέμβαση επίσης, θα περιλάβει και την Πατησίων, από την Ομόνοια ως την πλατεία Αιγύπτου, για την ενοποίηση του περιπάτου με το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Στην οδό Βασιλίσσης Όλγας, το Ζάππειο ενοποιείται με τον Ναό του Ολυμπίου Διός ενώ η Διονυσίου Αρεοπαγίτου συνδέεται με το Παναθηναϊκό Στάδιο και τον λόφο του Αρδηττού, με διατήρηση της γραμμής του τραμ. Η πεζοδρόμηση της Β. Όλγας θα δημιουργήσει περίπου 10.500 τ.μ., νέου δημόσιου χώρου.

Η ανάπλαση της Ηρώδου Αττικού θα αποδώσει περίπου 5.000 τ.μ. στον δημόσιο χώρο. Η οδός Ερμού μέχρι την οδό Αγ. Ασωμάτων και η οδός Αθηνάς θα μετατραπούν σε οδούς ελεύθερες από Ι.Χ. με εξαιρέσεις τα οχήματα έκτακτης ανάγκης, των μόνιμων κατοίκων και εκείνα που εξυπηρετούν ξενοδοχεία.

Διαβάστε περισσότερα και δείτε προσχέδια στο Newsit.gr.

node/39083

Φορτίζουν το ηλεκτρικό Tesla Model X κάνοντας ποδήλατο! [video]

Σίγουρα δεν είναι και ο πιο πρακτικός τρόπος φόρτισης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Τετάρτη, 27 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Φορτίζουν το ηλεκτρικό Tesla Model X κάνοντας ποδήλατο! [video]

Έχετε ποτέ αναρωτηθεί τι θα γινόταν αν χρησιμοποιούσαμε την ενέργεια που παράγουν οι ποδηλάτες στα γυμναστήρια για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας; Κάτι τέτοιο φαίνεται πως αποτέλεσε έμπνευση για τον Φιλανδό εφευρέτη Janne Käpylehto, ο οποίος κατασκεύασε μια συσκευή που μετατρέπει την ανθρώπινη κινητική ενέργεια σε ηλεκτρισμό για φότριση ηλεκτρικών αυτοκινήτων!

Όπως θα δείτε και στο απόσπασμα βίντεο που ακολουθεί, μια ομάδα από 9 ποδηλάτες έβαλαν τα δυνατά τους για 20 λεπτά προκειμένου να φορτίσουν όσο το δυνατόν περισσότερο τις μπαταρίες ενός Tesla Model X. Το πείραμα που ο ίδιος ο δημιουργός του χαρακτήρισε "Χαζό αλλά διασκεδαστικό και ακριβές" στέφθηκε με επιτυχία καθώς η κόπωση των ποδηλατών είχε όντως ως αποτέλεσμα τη φόρτιση του αυτοκινήτου!

Σύμφωνα με τον υπολογιστή ταξιδιού του Tesla, το μοντέλο κέρδισε 2 km ηλεκτρικής αυτονομίας από τα 20 λεπτά εργασίας της ποδηλατικής ομάδας. Αυτό σημαίνει πως για μια πλήρη φόρτιση του Model X, οι ποδηλάτες θα έπρεπε να συνεχίσουν το πεντάλ για 4 ημέρες!

[Πηγή: Janne Käpylehto μέσω Jalopnik]

node/39060

Autohellas: Η πτώχευση της Hertz στις ΗΠΑ δεν επηρεάζει τις δραστηριότητές μας

Σε ανακοίνωσή της επισημαίνει πως δεν έχει μετοχική σχέση με την Hertz Global, ούτε σχέση πιστωτή της Hertz Global αρά δεν έχει άμεση οικονομική επίπτωση από την εξέλιξη αυτή.

Δευτέρα, 25 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Autohellas: Η πτώχευση της Hertz στις ΗΠΑ δεν επηρεάζει τις δραστηριότητές μας

Με ανακοίνωση της η Autohellas τονίζει πως η υπαγωγή της Hertz Global Holdings σε καθεστώς χρεοκοπίας σε ΗΠΑ και Καναδά, δεν έχει αντίκτυπο στην εταιρεία. Και αυτό διότι δεν έχει μετοχική σχέση με την Hertz Global, ούτε σχέση πιστωτή της Hertz Global αρά δεν έχει άμεση οικονομική επίπτωση από την εξέλιξη αυτή.

Ολόκληρη η ανακοίνωση της Autohellas έχει ως εξής:

«Σε συνέχεια της πρόσφατης ανακοίνωσης μας στις 06/05/2020 σχετικά με την Hertz Global Holdings, η Autohellas ενημερώνει για τα ακόλουθα:

H Hertz Global Holdings ανακοίνωσε ότι, επηρεαζόμενη σημαντικά από τις επιπτώσεις της πανδημίας και των περιορισμών που αυτή επέφερε στην μετακίνηση κατά τους τελευταίους τρεις μήνες, υπέβαλε την 22/05/2020 αίτηση για την υπαγωγή της σε "πτωχευτική διαδικασία αναδιάρθρωσης σε λειτουργία" του Chapter 11 για την ίδια και τις θυγατρικές της σε Αμερική και Καναδά.

Με βάση τις ανακοινώσεις της Hertz Global, κατά της διάρκεια της διαδικασίας αναδιάρθρωσης η λειτουργία της σε όλο το παγκόσμιο δίκτυό της συνεχίζεται κανονικά για όλα τα brands που έχει στην κατοχή της (Hertz, Thrifty, Dollar και Firefly), χωρίς επιπτώσεις στις κρατήσεις της ή τα προγράμματα προνομίων και πιστότητας των πελατών της.

Όπως έχει επισημανθεί και στην προηγουμένη ανακοίνωση, η Autohellas η οποία εκμεταλλεύεται το σήμα της Hertz σε Ελλάδα και σε 7 χώρες στην περιοχή των Βαλκανίων, δεν έχει μετοχική σχέση με την Hertz Global, ούτε σχέση πιστωτή της Hertz Global αρά δεν έχει άμεση οικονομική επίπτωση από την εξέλιξη αυτή. Εκτίμησή μας είναι ότι με την προϋπόθεση της επιτυχούς ολοκλήρωσης της διαδικασίας αναδιάρθρωσης του δανεισμού της, μέσω του Chapter 11, η Hertz Global θα μπορέσει να λειτουργήσει σε παγκόσμιο επίπεδο με μεγαλύτερη δυναμική και αποτελεσματικότητα. Υπενθυμίζεται ότι οι βραχυχρόνιες μισθώσεις (το κύριο αντικείμενο της Hertz Global) αντανακλούν το 16% του κύκλου εργασιών της Autohellas, ενώ οι μακροχρόνιες μισθώσεις, οι πωλήσεις μεταχειρισμένων και η εμπορία αυτοκινήτων το υπόλοιπο 84%. Επίσης τα ίδια κεφάλαια της Autohellas την 31/12/2019 ήταν €294εκ. με την ευνοϊκότερη (χαμηλότερη) σχέση δανεισμού προς ίδια κεφάλαια μεταξύ όλων των εισηγμένων εταιρειών RAC ή Operating Leasing εταιρειών σε όλη την Ευρώπη».