node/40031

Μπαίνουν κανόνες κυκλοφορίας για ηλεκτρικά πατίνια, ποδήλατα αλλά και skate boards

Πού επιτρέπεται να κυκλοφορούν - Υποχρεωτικά κράνος για όλους τους ποδηλάτες. 

Κράνος για όσους κάνουν ποδήλατο αλλά και σειρά αλλαγών μέσω νέων κανόνων για όσους κινούνται στους δρόμους. Με το νομοσχέδιο που παρουσίασαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής και ο υφυπουργός Γιάννης Κεφαλογιάννης, ορίζονται ενιαίοι κανόνες για την κατάρτιση των ΣΒΑΚ, προκειμένου να αποτελέσουν μοχλούς βελτίωσης των συνθηκών της αστικής και περιαστικής κινητικότητας, στην κατεύθυνση υλοποίησης του Σχεδίου Δράσης της ΕΕ για αύξηση της υιοθέτησης τέτοιων σχεδίων στην Ευρώπη. 

Οι κανόνες κυκλοφορίας για τη μικροκινητικότητα, που είναι εξαιρετικά επίκαιροι μετά και το τραγικό δυστύχημα στην Κρήτη που στοίχισε τη ζωή ενός 11χρονου αγοριού, ρυθμίζονται στο δεύτερο μέρος του νομοσχεδίου, μέσω, κυρίως, τροποποιήσεων των αντίστοιχων άρθρων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ).

Κανόνες για πατίνια, rollers, skate boards

Όλα τα οχήματα μικροκινητικότητας (ηλεκτρικά πατίνια, τροχοπέδιλα (rollers), τροχοσανίδες (skate boards), αυτοεξισορροπούμενα οχήματα (όπως Segway) ομαδοποιούνται σε μια κατηγορία. Πρόκειται για τα λεγόμενα Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτροκίνητα Οχήματα (ΕΠΗΟ).

Εισάγονται ρυθμίσεις για τη κυκλοφορία τους, στη βάση αξιολόγησης και συγκριτικής μελέτης άλλων χωρών, με βάση την ταχύτητα που αναπτύσσουν. Αναλυτικά:

 – Τα οχήματα που αναπτύσσουν μικρή ταχύτητα (έως 6 km/h), παραπλήσια δηλαδή με την ταχύτητα του πεζού, κυκλοφορούν όπου και όπως κυκλοφορούν οι πεζοί.

– Τα ΕΠΗΟ που αναπτύσσουν ταχύτητα έως 25 km/h, λογίζονται ως ποδήλατα και κυκλοφορούν όπου επιτρέπονται τα ποδήλατα.

– Απαγορεύεται για λόγους οδικής ασφάλειας, η κυκλοφορία αυτών των οχημάτων, σε οδούς όπου αναπτύσσονται υψηλές ταχύτητες (άνω των 50 km/h).

Ακόμη, ρυθμίζονται ζητήματα προδιαγραφών και ασφαλούς χρήσης των ΕΠΗΟ, με έμφαση στον υποχρεωτικό εξοπλισμό που πρέπει να φέρουν κατ’ αντιστοιχία με τα ποδήλατα, δηλαδή φρένα, φώτα και ηχητική προειδοποίηση.

Υποχρεωτικό το κράνος στα ποδήλατα

Υποχρεώσεις καθορίζονται και για τους χρήστες των οχημάτων μικροκινητικότητας. Οι οδηγοί ποδηλάτων και ΕΠΗΟ πρέπει υποχρεωτικά να φορούν εγκεκριμένου τύπου προστατευτικό κράνος, κανονικά δεμένο.

Κατά τη νύκτα, οι οδηγοί των ποδηλάτων και των ΕΠΗΟ υποχρεούνται να φορούν ορατό αντανακλαστικό εξοπλισμό ορατό. Επίσης, οι οδηγοί των ποδηλάτων που δεν έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 12 ετών και κινούνται σε οδικό δίκτυο που προορίζεται για την κυκλοφορία μηχανοκίνητων οχημάτων θα πρέπει να συνοδεύονται από άτομα που έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 16 ετών.

Με το σχέδιο νόμου, ρυθμίζεται και η αγορά σε θέματα που αφορούν στην κατασκευή, διάθεση και παροχή προς κοινόχρηστη χρήση των ΕΠΗΟ, καθώς επίσης και ζητήματα εποπτείας της αγοράς και υποχρεώσεων των παρόχων προς χρήση των οχημάτων αυτών.

Οι δήμοι να φτιάξουν πάρκινγκ

Προβλέπεται η τοπική αυτοδιοίκηση να λάβει μέτρα ρύθμισης ή περιορισμού της κυκλοφορίας των ΕΠΗΟ και να καθορίσει χώρους για την οργανωμένη στάθμευση αυτών.

Κατά τη διάρκεια της εισήγησής του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, αναφέρθηκε στα παραπάνω ζητήματα:

«Στο Νομοσχέδιο προσπαθούμε να λύσουμε ένα εξαιρετικά ευαίσθητο θέμα, αυτό της Μικροκινητικότητας, που αφορά και στα ηλεκτρικά πατίνια. Προχωράμε, λοιπόν, σε τροποποίηση διατάξεων του ΚΟΚ και καθορίζουμε: επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας, κατηγοριοποίηση παραβάσεων και επιβαλλόμενων προστίμων, ειδικούς κανόνες για τους οδηγούς των ηλεκτρικών πατινιών, και ηλικιακά κριτήρια για την κυκλοφορία του».

Αντίστοιχη αναφορά έκανε και ο αρμόδιος υφυπουργός Μεταφορών, κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, τονίζοντας ότι «με τις διατάξεις για τη μικροκινητικότητα βάζουμε κανόνες στο άναρχο τοπίο που έχει δημιουργηθεί με την απότομη είσοδο στις πόλεις μας των νέων μικρών μέσων μεταφοράς, με προβλέψεις στον ΚΟΚ, καθώς και με προδιαγραφές για την ασφαλή χρήση τους».

node/40259
Range Rover Evoque P300e

Η Jaguar Land Rover προετοιμάζεται για τα πρόστιμα CO₂

Η Jaguar Land Rover προέβλεψε εκατό εκατομμύρια στερλίνες εν αναμονή των προστίμων που προβλέπεται να επιβληθούν στον βρετανικό όμιλο, καθώς βρίσκεται πίσω από τους στόχους του στο CO₂.

Πέμπτη, 29 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

Η Jaguar Land Rover προετοιμάζεται για τα πρόστιμα CO₂

Μεταξύ dieselgate και Brexit, πρέπει να παραδεχτούμε, ο καιρός δεν είναι καλός για την Jaguar Land Rover. Ο βρετανικός όμιλος πρέπει να λανσάρει γρήγορα μαζικά ηλεκτροκίνητα μοντέλα προκειμένου να μειώσει τον μέσο CO2 της γκάμας της που σήμερα είναι ένας από τους υψηλότερους στην Ευρώπη

Ο βρετανικός όμιλος γνωρίζει επίσης ότι θα πρέπει βραχυπρόθεσμα να πληρώσει πρόστιμα στην Ευρώπη για την παρουσία του στην Γηραιά Ήπειρο και τις υπερβολικά υψηλές εκπομπές του σε CO2.

Έτσι, η JLR έχει προβλέψει £100 εκατ. γι’ αυτή την επιβάρυνση, καθώς το πλαίσιο κάθε άλλο παρά ευνοϊκό είναι με την προσωρινή αναστολή στις παραδόσεις των Range Rover Evoque P300e και Land Rover Discovery Sport P300e. Δύο μοντέλων με ισχυρές δυνατότητες πωλήσεων, τα οποία θα επέτρεπαν στην JLR να μειώσει γρήγορα τον μέσο όρο της σε CO2.

Χωρίς τα δύο κρίσιμα αυτά μοντέλα, τα οποία θα πρέπει να περάσουν από μια μικρή αναβάθμιση, η Jaguar και η Land Rover θα πρέπει να κάνουν υπομονή. Η I-Pace από μόνη της δεν μπορεί να κάνει θαύματα, παρά το μεγάλο μπόνους που χορηγείται σε αυτοκίνητα με λιγότερο από 50 g/km CO2 και το οποίο θα διατηρηθεί μέχρι το 2022.

node/40256

O Βόλος «πνίγεται» στους ρύπους μαζί με Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Μελέτη του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας δείχνει μεγάλη συγκέντρωση αιωρούμενων σωματιδίων. 

Πέμπτη, 29 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

O Βόλος «πνίγεται» στους ρύπους μαζί με Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) προειδοποιεί εδώ και χρόνια για τα αυξημένα επίπεδα ρύπανσης σε πολλές περιοχές και πλέον βρισκόμαστε αντιμέτωποι με αυτά. Η υπόθεση πως μόνον τα αστικά κέντρα κατέχουν υψηλά επίπεδα ρύπανσης, συνήθως λόγω υπερπληθυσμού και αυξημένης κίνησης οχημάτων, αποδεικνύεται λάθος.

Μέσω του Ευρωπαϊκού Προγράμματος “Green Your Air”,το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας επιβεβαίωσε την κρισιμότητα της κατάστασης, παρουσιάζοντας τις αυξημένες υπερβάσεις που σημειώνονται στα αιωρούμενα σωματίδια διαμέτρου PM2.5, μέσω 12 σταθμών μέτρησης σε διάφορα σημεία της πόλης του Βόλου. Πρέπει να σημειωθεί πως η επιστημονική κοινότητα έχει ορίσει τους ρύπους PM2.5, ως πολύ επικίνδυνους, μιας και οι επιπτώσεις στον ανθρώπινο οργανισμό είναι άμεσες (λόγω της μικρής διαμέτρου, τα μικρό-σωματίδια έχουν την ικανότητα να εισχωρούν κατευθείαν στο ανθρώπινο αναπνευστικό σύστημα).

Σύμφωνα με το ερευνητικό πρόγραμμα και τις μετρήσεις που διεξήχθησαν από τον Μάρτιο του 2019 έως και τον Φεβρουάριο του 2020 σημειώθηκαν 178 μέρες υπερβάσεων. Οι υπερβάσεις καλύπτουν συνεπώς τη μισή διάρκεια του χρόνου και δυστυχώς είναι αρκετά υψηλές, με το μέσο όρο να είναι στα 30,03 μg/m3, όταν ο ΠΟΥ έχει θέσει το όριο στα 10,00 μg/m3. Υπενθυμίζεται ότι η πανδημία του  COVID επαλήθευσε πως όταν η ανθρώπινη δραστηριότητα και μετακινήσεις περιορίζονται σημαντικά, άμεσα και δραστικά επίσης μειώνονται οι αέριοι ρύποι, τονίζοντας για άλλη μια φορά πόσο πολύ επηρεάζεται η ατμοσφαιρική ρύπανση από τα αυτοκίνητα.

Τα παιδιά παρουσιάζονται ως οι μεγαλύτεροι αποδέκτες της ρύπανσης, καθώς τα αποτελέσματα της μελέτης συσχετίζουν της ημερήσιες υπερβάσεις των ρύπων PM2.5 με την αύξηση περιστατικών στην Παιδιατρική κλινική του Βόλου κατά +32,43%. Εκτός της αύξησης των περιστατικών της παιδιατρικής, σημαντική αύξηση εμφανίστηκε και στην Παθολογική κλινική κατά +25,83%.

Τέλος, αλλά πλέον σημαντικό είναι το γεγονός ότι τα αναπνευστικά προβλήματα που προκαλεί η ρύπανση στον αέρα καθιστούν τον πληθυσμό περισσότερο ευάλωτο στους ιούς τύπου COVID, καθώς αυτοί προσβάλλουν κυρίως το κατώτερο αναπνευστικό σύστημα.

[Πηγή: Δελτίο Τύπου ΣΕΑΑ]