Μεταχειρισμένα ΙΧ: Νέο ψηφιακό Μητρώο βάζει «φρένο» στις φορολογικές απάτες

Μεταχειρισμένα ΙΧ: Νέο ψηφιακό Μητρώο βάζει «φρένο» στις φορολογικές απάτες

Υποχρεωτική εγγραφή εμπόρων και εισαγωγέων, αυστηρές ποινές και πλήρης διαφάνεια στις συναλλαγές με margin scheme για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

Μεταχειρισμένα ΙΧ

Νέο πλαίσιο διαφάνειας στα μεταχειρισμένα ΙΧ φέρνει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, με επίκεντρο το ψηφιακό Μητρώο της ΑΑΔΕ.

Στόχος του νέου νομοσχεδίου είναι να κλείσει τα «παραθυράκια» που επέτρεπαν σε επιτήδειους να εισάγουν οχήματα σχεδόν αφορολόγητα, κυρίως μέσω Βουλγαρίας, και να εξασφαλίσει πλήρη διαφάνεια και συμμόρφωση στη φορολόγηση.

Με το νέο Μητρώο, η αγορά μεταχειρισμένων ΙΧ θα βρίσκεται υπό καλύτερο έλεγχο

Το νέο Μητρώο θα καταγράφει κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο που αγοράζει ή παραδίδει αυτοκίνητα με το καθεστώς ΦΠΑ των μεταπωλητών (margin scheme). Η εγγραφή γίνεται πλέον υποχρεωτική, ενώ όσοι δεν συμμορφώνονται δεν θα μπορούν να συνεχίσουν τη δραστηριότητά τους.

Παράλληλα, στο Μητρώο θα εντάσσονται και όσοι εισάγουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από κράτη-μέλη της Ε.Ε., ακόμη κι αν δεν είναι υποκείμενοι στον φόρο. Χωρίς εγγραφή στη βάση δεδομένων, δεν θα εκδίδεται ούτε πιστοποιητικό ταξινόμησης ούτε άδεια κυκλοφορίας, μπλοκάροντας οποιαδήποτε διαδικασία.

Η παρέμβαση έρχεται λίγες ημέρες μετά την αποκάλυψη μεγάλου κυκλώματος από το Α’ Τελωνείο Θεσσαλονίκης, όπου ελληνικές εταιρείες «ξέπλεναν» πολυτελή αυτοκίνητα μέσω εταιρείας-βιτρίνας στη Βουλγαρία. Μόνο από τα 19 αυτοκίνητα που εντοπίστηκαν, η ζημιά για το ελληνικό Δημόσιο ξεπερνούσε τις €212.000.

Μεταχειρισμένα ΙΧ

Για χρόνια, το margin scheme – ένας μηχανισμός που υπολογίζει ΦΠΑ μόνο στο περιθώριο κέρδους και όχι στην αξία του οχήματος – χρησιμοποιούνταν για απάτες τύπου «καρουζέλ». Αυτοκίνητα που αγοράζονταν στη Γερμανία χωρίς ΦΠΑ, εμφανίζονταν ως «φορολογημένα» στη Βουλγαρία και κατέληγαν στην Ελλάδα με ελάχιστη φορολόγηση.

Με το νέο ψηφιακό Μητρώο, η ΑΑΔΕ αποκτά πλήρη εικόνα για κάθε αυτοκίνητο που εισάγεται με το ειδικό καθεστώς. Όλοι οι έμποροι θα δηλώνουν υποχρεωτικά κάθε απόκτηση οχήματος και θα επικαιροποιούν τα στοιχεία τους σε κάθε μεταβολή. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του συστήματος και ο τρόπος λειτουργίας του θα οριστούν με κοινή υπουργική απόφαση, ώστε το Μητρώο να λειτουργεί ως πραγματικό εργαλείο ελέγχου και διασταύρωσης στοιχείων.

Ιδιαίτερα αυστηρή είναι η πρόβλεψη για διαγραφή από το Μητρώο. Εάν οι υπηρεσίες της ΑΑΔΕ διαπιστώσουν παραβίαση του καθεστώτος, ο έμπορος διαγράφεται για τρία χρόνια και δεν μπορεί να συμμετέχει σε καμία εταιρεία που δραστηριοποιείται με το margin scheme κατά το διάστημα αυτό.

Με αυτόν τον τρόπο, η κυβέρνηση επιχειρεί να βάλει τέλος στη χρόνια «αιμορραγία» ΦΠΑ, η οποία για χρόνια κόστιζε σημαντικά ποσά στο ελληνικό Δημόσιο, ιδιαίτερα στις εισαγωγές πολυτελών μεταχειρισμένων ΙΧ.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube