Ford Taunus TC στον Περισσό, αναμνήσεις πέντε δεκαετίων

Ford Taunus TC στον Περισσό, αναμνήσεις πέντε δεκαετίων

Το Ford Taunus TC παρουσιάστηκε το 1970 και δεν λέει να συνταξιοδοτηθεί.

Το Ford Taunus TC αποτελεί ένα από τα πιο χαρακτηριστικά μοντέλα της Ford στην Ευρώπη και ιδιαίτερα στην αγορά της Δυτικής Γερμανίας. Όπου η παραγωγή του Taunus TC ξεκίνησε το 1970 και συνεχίστηκε, μέσα από τρεις διαδοχικές γενιές, έως το 1982.

Ο λογότυπος «TC» σήμαινε «Taunus Cortina», υποδηλώνοντας τη συγγένεια του γερμανικού Taunus με το βρετανικό Ford Cortina, με το οποίο μοιραζόταν πλατφόρμα και μηχανικά μέρη.

Σηματοδότησε μια νέα σχεδιαστική και τεχνολογική προσέγγιση για τη μάρκα. Είχε ως βασικό στόχο να ανταγωνιστεί επιτυχημένα μοντέλα της εποχής όπως το Opel Ascona, το Opel Rekord, το Renault 12 και αργότερα το VW Passat.

Το Ford Taunus ήταν διαθέσιμο σε δίθυρη και 4θυρη μπερλίνα, σε 5θυρο βάγκον, το οποίο ονομαζόταν Turnier, αλλά και σε δίπορτο κουπέ.

Ένα υπέροχο κουπέ ανακαλύψαμε στον Περισσό. Και παρότι έχουν περάσει πέντε δεκαετίες, συνεχίζει να προσφέρει χαμόγελα στον οδηγό του

Ford Taunus

Σχεδιαστικά, το Taunus TC ακολούθησε τη φιλοσοφία «Coke Bottle styling», που εμπνεόταν από τη σχεδίαση του μπουκαλιού της Κόκα Κόλα: λεπτό στη μέση, με φουσκωμένα φτερά εμπρός και πίσω.

Ήταν ιδιαίτερα δημοφιλής στις αρχές της δεκαετίας του 1970. Οι έντονες καμπύλες των φτερών, η ελαφρώς μυώδης σιλουέτα και η καθαρή γραμμή της οροφής τού έδιναν μια δυναμική εμφάνιση.

Στο εμπρός μέρος ξεχώριζε η χαρακτηριστική μάσκα σε σχήμα τραπεζοειδούς με τους στρογγυλούς προβολείς, ενώ το πίσω μέρος ήταν πιο απλό, με οριζόντια φωτιστικά σώματα.

Ford Taunus

Στο μηχανικό κομμάτι, το Ford Taunus TC προσφερόταν με μια ευρεία γκάμα κινητήρων, ξεκινώντας από 4κύλινδρα σύνολα 1,3 και 1,6 lt, έως V6 με κυβισμό 2,0, 2,3 και 2,6 lt. To «δικό» μας φορούσε το μικρότερο διαθέσιμο μηχανικό σύνολο, με απόδοση από 54 έως 62 ίππους και ροπή μεταξύ 90 και 98 Nm, ανάλογα με τη χρονιά και τον τύπο καρμπιρατέρ.

Σε κάθε περίπτωση, το κιβώτιο ήταν χειροκίνητο τεσσάρων σχέσεων, ενώ αργότερα διατέθηκε και με αυτόματο. Η κίνηση μεταδιδόταν στους πίσω τροχούς. Το εμπρός μέρος είχε ανάρτηση με γόνατα McPherson, ενώ πίσω χρησιμοποιούσε πιο απλή διάταξη με φύλλα σούστας.

Ford Taunus

Στο εσωτερικό, η Ford έδωσε έμφαση στην εργονομία και την άνεση, με απλό αλλά λειτουργικό ταμπλό και αρκετούς χώρους για τους επιβάτες. Τα υλικά δεν ήταν πολυτελή, όμως η συναρμολόγηση θεωρούνταν πολύ καλή για την εποχή. Οι πιο πλούσιες εκδόσεις φορούσαν ραδιόφωνο, καλύτερα καθίσματα και διακοσμητικά χρώμια.

Το Ford Taunus TC γνώρισε μεγάλη εμπορική επιτυχία, ιδίως στη Γερμανία. Αξίζει να σημειωθεί ότι συνέχισε να κατασκευάζεται από την Otosan στην Τουρκία για πολλά χρόνια ακόμα. Το 1973 υπέστη μικρή ανανέωση, κυρίως αισθητική, ενώ το 1975 αντικαταστάθηκε από τη δεύτερη γενιά TC2.

Σήμερα, το Ford Taunus TC θεωρείται κλασικό αυτοκίνητο της δεκαετίας του 1970, με φανατικό κοινό που εκτιμά την απλότητα, την αξιοπιστία και το ξεχωριστό του στιλ.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube