node/36920

Renault 12 Gordini 1970-1974: Το ανερμάτιστο

Δεν είναι εύκολο υπόθεση να διαδεχτείς ένα μυθικό αυτοκίνητο. Ειδικά όταν αυτό ονομάζεται R8 Gordini, η αποστολή σου είναι σχεδόν αδύνατη. Και το R12 το βίωσε στο πετσί του.

Με πρεμιέρα στο παρισινό Σαλόνι Αυτοκινήτου του 1969, το Renault 12 έγινε η αιχμή του δόρατος για την Billancourt στις μεσαίες μπερλίνες. Και διακήρυξε την οριστική προσήλωση της Régie στην εμπρός κίνηση. 

Πέρα από την άγευστη σιλουέτα του, το R12, ξεκάθαρα πιο ευρύχωρο και μοντέρνο από το R8 (και το R10), γνώρισε από χέρι ευρεία εμπορική επιτυχία. Αλλά αν και οικογενειακός χαρακτήρας και προσανατολισμός του έριξαν γρήγορα στη λήθη τον προκάτοχό του, η παρτίδα έμοιαζε μάλλον χαμένη σε ό,τι αφορούσε τη σπορ έκδοση.

Renault 12 Gordini 1970-1974
Ταλαιπωρημένο από επισφαλή πρόσφυση και κακή κατανομή του βάρους ανάμεσα στους άξονες, το προσθιοκίνητο R12 απαιτούσε οδήγηση με σθένος.


Το αυτοκίνητο που οι φίλοι αποκαλούσαν «Gord», το R8 Godini δηλαδή, είχε περάσει ήδη στη σφαίρα του θρύλου, καθώς στα χρόνια της καριέρας του φίλεψε με σπάνιες αισθήσεις μια ολόκληρη γενιά σπορ οδηγών και αγωνιζομένων.

Βλέποντάς το όμως από τη βιομηχανική και επιχειρηματική σκοπιά ήταν αδύνατον ο μύθος του R8 Gordini να επιβιώσει και στη δεκαετία του ’70, οπότε το πρότζεκτ ενός R12 Gordini δρομολογήθηκε από το φθινόπωρο του 1969. 

Renault 12 Gordini 1970-1974
Το μπλε χρώμα «Gordini» με τις διάσημες άσπρες ρίγες δεν ήταν αρκετά για να κάνουν το R12 πραγματικά σπορ αυτοκίνητο. Τόσο στην πίστα όσο και στις στριφτερές διαδρομές. 


Κοπιώδης εξέλιξη
Εξελιγμένο από το γραφείο μελετών της Renault και χωρίς καμία εμπλοκή του επιφανούς Amédée Gordini, το R12 αποδείχτηκε περισσότερο καρπός του μάρκετινγκ παρά καρπός του πάθους.

Με την αλλαγή του ασθενικού κινητήρα των 54 ίππων με ένα 4κύλινδρο αλουμινένιο 1.600άρη με 113 άλογα, το R12 Gordini στόχευε να σε δελεάσει με τα 185 km/h της τελικής του, νούμερο καθ’ όλα σπορ για την εποχή. Τουλάχιστον στα χαρτιά.

Renault 12 Gordini 1970-1974
Μεγάλα καρμπιρατέρ, αλουμινένιο μοτέρ. Το ντοπάρισμα ανέβασε τα άλογα από 54 σε 113. 


Βλέπετε, όταν τελείωναν οι ευθείες όπου πήγαινε πραγματικά γρήγορα, η υπερβιταμινωμένη μπερλίνα της Billancourt, με το μοτέρ να κρέμεται εμπρός από τον μπροστινό άξονα, αγκομαχούσε να επιδείξει την παραμικρή ακρίβεια στις στροφές. Το πρόβλημα όμως δεν φαινόταν να πτοεί ούτε να προκαλεί ατέρμονες συζητήσεις στη Régie, η οποία παρέταξε τρία πρωτότυπα στο Ράλι του Μαρόκου, την άνοιξη του ’70. 

Φιάσκο
Το δημόσιο λανσάρισμα του αυτοκινήτου προγραμματίστηκε για τον Ιούλιο του ίδιου χρόνου στο νέο σιρκουί του Paul-Ricard όπου το R12 θα έπρεπε να αποδείξει την ανωτερότητά του έναντι του προκατόχου του.

Renault 12 Gordini 1970-1974

Προετοιμασμένο με φροντίδα και με οδηγούς τον Patrick Depailler ή τον Jean-Luc Therier, το R12 Gordini μπόρεσε μόλις να φορτώσει το «Gord» με λιγότερα από πέντε δέκατα του δευτερολέπτου στο γύρο. Ύστερα από αυτή την ελάχιστη πειστική επίδειξη-απόδειξη του δυναμικού του, η Renault ξαναμπήκε στο σχεδιαστήριο και το εμπορικό λανσάρισμα πήρε αναβολή μέχρι το φθινόπωρο του ’71. 

Renault 12 Gordini 1970-1974

Απογοητευτικό για τους πιστούς του R8 και ανίκανο να διεκδικήσει μια νέα πελατεία με την ελάχιστα αβανταδόρικη εικόνα του, μόλις 5.188 κομμάτια άφησαν πίσω τους τη γραμμή παραγωγής -έναντι περισσότερων των 12 χιλιάδων του R8 Gordini.

Renault 12 Gordini 1970-1974
Τιμόνι με τρεις ακτίνες και μουντό εσωτερικό. Το R12 έπαιζε το χαρτί της αγριάδας που υποστηριζόταν από τον βραχνό ήχο του 4κύλινδρου μοτέρ. 

 

Τελικά εγκατέλειψε την αυτοκινητική σκηνή το 1974, με την αποχώρησή του να μην στεναχωρεί κανένα, μήτε αυτή τη Renault. 

To R12 Gordini με μια ματιά
Κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά
Χωρητικότητα 1.565 cc
Τροφοδοσία Δύο διπλά καρμπιρατέρ Weber 45 DCOE 38/39
Ισχύς 113 PS @ 6.250 rpm
Ροπή 140 Nm @ 4.500-5.500 rpm
0-100 km/h 11,1”
0-400 m 17,3”
0-1.000 m 31,8”
Τελική ταχύτητα 185 km/h
Βάρος 980 kg
Παραγωγή 5.188 αυτοκίνητα (1970-1974)
Τιμή σήμερα Από €32.000 (πολύ καλύ κατάσταση)

node/39148

Συλλογή Petitjean: Οnline δημοπρασία για 97 κλασικά μοντέλα

Τα 97 αυτοκίνητα του Γάλλου οδηγού αγώνων Marcel Petitjean θα δοθούν από τον οίκο RM Sotheby’s χωρίς τιμή επιφύλαξης.

Τετάρτη, 03 Ιουνίου 2020 | Αλέξης Γαλανόπουλος Επικοινωνία

Συλλογή Petitjean: Οnline δημοπρασία για 97 κλασικά μοντέλα

Η δημοπράτηση μιας ολόκληρης συλλογής αυτοκινήτων μονομιάς δεν είναι κάτι ανήκουστο στον κόσμο του κλασικού αυτοκινήτου -το αντίστοιχο ρεκόρ ίσως ανήκει στη συλλογή 430 αυτοκινήτων Duemila Ruote. Και σήμερα ανοίγει η περίοδος κατάθεσης προσφορών στον οίκο RM Sotheby’s για άλλη μια τέτοια περίπτωση: Τη συλλογή Petitjean.

Ο Marcel Petitjean είναι ένας Γάλλος επιχειρηματίας με μεγάλη αγάπη για το αυτοκίνητο. Από το 1968 ως το 1971 υπήρξε οδηγός αγώνων, συμμετέχοντας –και πετυχαίνοντας νίκες– σε Αναβάσεις του γαλλικού και του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος, με Porsche 904 Carrera GTS, 906 και 910/8 Bergspyder. Στη συνέχεια αποφάσισε να αγοράζει και να κρατά φυλαγμένα τα πιο ξεχωριστά αυτοκίνητα εκείνης της εποχής, με σκοπό να δημιουργήσει κάποτε ένα πλήρες μουσείο αυτοκινήτου.

Ξεκίνησε με μια Ferrari 275 GTB/4 και συνέχισε αγοράζοντας τη δεκαετία του ’70 μια Ferrari 246 Dino GT, μια Mercedes-Benz 300 SL Roadster, μια Lamborghini Miura P400 κ.ά. Ο Petitjean δεν αποκτούσε όμως μόνο τα κορυφαία και πιο ακριβά αυτοκίνητα της αγοράς. Η συλλογή του περιλαμβάνει πολλά πιο προσιτά σπορ μοντέλα, όπως FIAT Dino Coupe & Spyder ή Lancia Fulvia Coupe, και βέβαια αρκετές Porsche 911.

Η Petitjean Collection περιλαμβάνει αρκετά αυτοκίνητα των Aston Martin, Lotus, Maserati, Triumph και έναν εντυπωσιακό αριθμό σπάνιων σπορ μοντέλων από κατασκευαστές όπως η DeTomaso, η TVR, η Marcos η Ligier κ.ά. Όλα τους είναι ευρωπαϊκά μοντέλα, με την εξαίρεση κάποιων Chevrolet και ενός DeLorean DMC-12 –γνωστό από το Back to the Future.

The Petitjean Collection

Ολόκληρη η συλλογή των 97 αυτοκινήτων δημοπρατείται αυτές τις μέρες διαδικτυακά από τον οίκο RM Sotheby’s, στο πλαίσιο της δημοπρασίας The European Sale, με την προθεσμία για την κατάθεση προσφορών να λήγει την Τετάρτη 10 Ιουνίου. Τα αυτοκίνητα δίνονται χωρίς τιμή επιφύλαξης, και τα πιο προσιτά από αυτά αναμένεται να αλλάξουν χέρια για λιγότερες από €10.000. Ο αναλυτικός κατάλογος με όλα τα αυτοκίνητα του Marcel Petitjean, μαζί με ένα σύντομο ιστορικό, είναι διαθέσιμος για ξεφύλλισμα εδώ.

Παρότι στον κατάλογο θα βρείτε σίγουρα μερικά μοντέλα από κάθε κατασκευαστή που στοιχειώνει τα όνειρά μας, δεν πρόκειται να βρείτε καμία Ferrari. Αυτό όμως δε συμβαίνει επειδή ο Petitjean έχει κάποια απέχθεια για τη μάρκα. Αντίθετα, αποφάσισε να περιορίσει κάπως το όνειρό του, και αντί για ένα μουσείο που να αφορά ολόκληρη την ευρωπαϊκή αυτοκίνηση, να φτιάξει ένα μουσείο αποκλειστικά για τα αυτοκίνητα της Ferrari. Οπότε κρατάει τις Ferrari της συλλογής του, και πουλάει όλα τα υπόλοιπα μοντέλα για να χρηματοδοτήσει το project…

[Πηγή: RM Sotheby’s]

node/39106

Αυτό είναι το σχέδιο αναδιάρθρωσης της Renault

Στόχος να εξοικονομηθούν €2 δισ. - Το σχέδιο προβλέπει μείωση παραγωγής, οικονομίες κλίμακος και κόψιμο 15.000 θέσεων εργασίας παγκοσμίως. 

Παρασκευή, 29 Μαΐου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Αυτό είναι το σχέδιο αναδιάρθρωσης της Renault

Λίγες μόνο μέρες πριν, ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας Bruno Le Maire δήλωνε ότι η Renault θα μπορούσε να βγει εκτός λειτουργίας εάν δεν πάρει βοήθεια πολύ σύντομα για να αντιμετωπίσει την πτώση τζίρου από την κρίση του κορονοϊού, προσθέτοντας επίσης ότι η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να προσαρμοστεί στην νέα κατάσταση.

Σήμερα έρχεται στο φως όλο το σχέδιο αναδιάρθρωσης της εταιρείας το οποίο στοχεύει στην εξοικονόμηση του όχι και τόσο ευκαταφρόνητου ποσού των €2 δισ. παγκοσμίως. Οι βασικοί άξονες του σχεδίου αυτού είναι η μείωση της παραγωγής κατά 20%, η αναθεώρηση της δραστηριότητας έξι εργοστασίων και -ως αποτέλεσμα των παραπάνω - το κόψιμο περίπου 15.000 θέσων εργασίας.

Ο χρονικός ορίζοντας της υλοποίησης του σχεδίου είναι ορίζοντας 3ετίας με τη Renault να αναθεωρεί πλήρως τις επιχειρησιακές της δραστηριότητες, στοχεύοντας πλέον στην ηλεκτροκίνηση και στην καινοτομία. Δυνατό χαρτί της μάρκας θα παραμείνουν τα ελαφρά επαγγελματικά, τομέας στον οποίο οι εμπορικές της επιδόσεις είναι εξαιρετικές. 

ren

Σε ό,τι αφορά στις περικοπές θέσεων εργασίας, η Renault ανακοίνωσε ότι αυτές θα γίνουν μέσω προγράμματος εθελουσίας εξόδου, αλλά πάντα σε συνεργασία με τους συνδικαλιστικούς φορείς των εργαζομένων και τους κοινωνικούς φορείς, ενώ θα υλοποιήσει και πρόγραμμα μετεκπαίδευσης και κινητικότητας εργαζομένων. Υπολογίζεται ότι στη Γαλλία θα χαθούν πάνω απο 4.600 θέσεις εργασίας και άλλες 10.000 περίπου σε όλο τον κόσμο.

Παράλληλα, μέσα από το νέο μοντέλο δράσης της Συμμαχίας (ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ λεπτομέρειες) θα της δώσει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί κοινά εξαρτήματα με τα υπόλοιπα μέλη της Συμμαχίας, πετυχαίνοντας σημαντικότατες οικονομίες κλίμακος. 

Σε ό,τι αφορά στα εργοστάσια, αυτά σε Ρουμανία και Μαρόκο θα δουν την παραγωγικότητά τους να «παγώνει», ενώ στο μικροσκόπιο θα τεθεί και η χρησιμότητα των εργοστασίων που διατηρεί η εταιρεία στη Ρωσία. 

Το εργοστάσιο στη Διέππη μάλλον θα κλείσει ύστερα από το τέλος της παραγωγής της Alpine A110, ενώ τα άλλα δύο σε Douai και Maubeuge τίθενται και αυτά στο μικροσκόπιο με σκοπό τη δημιουργία ενός κέντρου ελαφρών φορτηγών και ηλεκτρικών οχημάτων στη Βόρεια Γαλλία. Ακόμη θα επανεξεταστεί αν συντρέχει λόγος ύπαρξης του εργοστασίου στο Fonderie de Bretagne.

alpine

Επίσης, οι δραστηριότητας του εργοστασίου στο Choisy-le-Roi θα μεταφερθούν σε αυτό του Flins, ενώ όπως ανακοινώθηκε η Renault θα δώσει πίσω στην κινεζική Dongfeng το μερίδιο που κατέχει στη μέχρι σήμερα κοινή τους εταιρεία, την Dongfeng Automotive Company.

Να θυμίσουμε επίσης ότι η γαλλική κυβέρνηση βρισκόταν πριν λίγες μέρες σε συζητήσεις με τη διοίκηση της εταιρείας για δάνειο ύψους €5 δισ., βάζοντας όμως ως βασική προϋπόθεση πολλές από τις εκτός συνόρων δραστηριότητες της εταιρείας να επιστρέψουν στη Γαλλία.