node/38876

Ερχεται απόσυρση και κίνητρα για «καθαρά» αυτοκίνητα [upd]

Μέχρι τον Ιούνιο θα είναι έτοιμο το νομοσχέδιο αναφέρει σχετικό δημοσίευμα. 

Η κυβέρνηση σχεδιάζει απόσυρση νέου τύπου με παράλληλη θεσμοθέτηση κινήτρων για αγορά αυτοκινήτων φιλικών προς το περιβάλλον. 

Σύμφωνα με πρωτοσέλιδο της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ, στόχος της κυβέρνησης είναι να αντικατασταθεί ένα μεγάλο μέρος του γερασμένου στόλου των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα, που με βάση τους σχεδιασμούς θέλουν να φτάσει το 30% του «πάρκου» των κυκλοφορούντων οχημάτων.

νεα

Τα συναρμόδια υπουργεία Μεταφορών, Οικονομικών και Περιβάλλοντος –Ενέργειας έχουν συγκροτήσει ειδική επιτροπή, η οποία επεξεργάζεται για τη σύνταξη σχεδίου νόμου που θα φτάσει στη Βουλή έως το τέλος Ιουνίου, με ένα ολοκληρωμένο πακέτο μέτρων, ρυθμίσεων και κινήτρων για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης. Βασική επιδίωξη όλων είναι έως το 2030, το 30% των οχημάτων (περίπου ένα στα τρία) που θα πωλούνται στην ελληνική αγορά να είναι pug-in υβριδικά ή αμιγώς ηλεκτρικά.

-Τα κίνητρα για τα ηλεκτρονικά ΙΧ

Τα κίνητρα που εξετάζονται για τα ηλεκτροκίνητα ΙΧ θα αφορούν την αγορά και τη χρήση τους.Τα αμιγώς οικονομικά κίνητρα θα προβλέπουν την επιδότηση του κόστους αγοράς τους, τη μείωση των τελών ταξινόμησης και χρήσης τους μέσω φορολογικών απαλλαγών (πλήρης από τέλη κυκλοφορίας), την εφαρμογή ειδικής τιμολογιακής πολιτικής στα προγράμματα ασφάλισης, τη πληρωμή μειωμένων τελών στα διόδια και την παροχή εκπτώσεων στις ακτοπλοϊκές μετακινήσεις.Στα κίνητρα που θα αφορούν τη χρήση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεταξύ άλλων εξετάζονται η καθημερινή και χωρίς περιορισμούς κυκλοφορία τους στα μεγάλα αστικά κέντρα, το ελεύθερο πάρκινγκ στους χώρους ελεγχόμενης στάθμευσης των δήμων η καθιέρωση χαμηλών τιμολογίων ή φοροαπαλλαγών για τη φόρτιση τους σε ιδιωτικές επιχειρήσεις εκμετάλλευσης χώρων στάθμευσης κλπ.Τα κίνητρα αυτά θα διαφοροποιούνται ανάλογα με το αν παρέχονται για ιδιωτικής χρήσης, δημόσιας χρήσης, ταξί ή κρατικά ηλεκτρικά οχήματα.

-Τα κίνητρα για τα φορτηγά και τα ταξί

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προωθεί σε πρώτη φάση την ανανέωση του γερασμένου στόλου των επιβατών δημόσιας χρήσης οχημάτων και Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης έως 3,5 τόνους, παρέχοντας φορολογικά κίνητρα και επιδότηση αντικατάστασης για την αγορά νέων αμιγώς ηλεκτροκίνητων ή plug –in hybrid με εκπομπές ρύπων έως 50 gr CO2/km οχημάτων. Ενώ όσον αφορά τα ταξί, εξετάζεται η επιδότηση με ποσό 5.000 έως 8000 ευρώ της αγοράς νέου ηλεκτρικού οχήματος και της απόσυρσης από την κυκλοφορία του παλαιού το οποίο θα οδηγείται προς καταστροφή (σκραπ). Αυτό που συζητείται από την αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή είναι εάν η απόσυρση των ρυπογόνων ταξί θα ξεκινήσει από τις 10 μεγαλύτερες πόλεις της χώρας (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο, Βόλος, Λάρισα, Ιωάννινα κλπ) ή θα εφαρμοστεί εξαρχής σε όλη την επικράτεια.

Σημεία φόρτισης

Για την καλύτερη πληροφόρηση και εξυπηρέτηση χρηστών ηλεκτρικών οχημάτων , το υπουργείο Μεταφορών αναπτύσσει ειδικό μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, στο οποίο θα καταγράφονται όλες οι υποδομές επαναφόρτισης και οι φορείς που δραστηριοποιούνται στην αγορά αυτή.Το Μητρώο μέσω της ειδικής εφαρμογής στα κινητά τηλέφωνα (application) θα παρέχει online στοιχεία στους χρήστες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, όπως για τη διαθεσιμότητα των σημείων , τη τρέχουσα κατάσταση τους (ελεύθερο /κατειλημμένο) καθώς και δεδομένα που θα αφορούν τον τρόπο τιμολόγησης και πληρωμής κλπ. Όλες οι υποδομές φόρτισης θα υποστηρίζουν υποχρεωτικά τη δυνατότητα επικοινωνίας με τη συγκεκριμένη ηλεκτρονική πλατφόρμα καθώς και με άλλες ηλεκτρονικές πλατφόρμες για τη μετάδοση πληροφοριών σε εθνικό και σε υπερεθνικό επίπεδο.

Τα συνεργεία

Το νομοσχέδιο αυτό θα ρυθμίζει την αδειοδότηση και λειτουργία των συνεργείων επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών οχημάτων καθώς και τα απαιτούμενα προσόντα και την κατοχή άδειας ασκήσεως του επαγγέλματος του τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων.

Να θυμίσουμε ότι η κυβέρνηση είχε στο προεκλογικό της πρόγραμμα ολοκληρωμένο σχέδιο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα.

node/39075

Ο Macron δίνει €8 δισ. για τη στήριξη της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας

Και επιδότηση € 7.000 για κάθε αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου - Η Γαλλία να γίνει η πρώτη δύναμη στην ηλεκτροκίνηση, είπε ο Γάλλος πρόεδρος.  

Τρίτη, 26 Μαΐου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Ο Macron δίνει €8 δισ. για τη στήριξη της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας

Ο πρόεδρος της Γαλλίας Emmanuel Macron ανακοίνωσε σήμερα ένα φιλόδοξο σχέδιο στήριξης της αυτοκινητοβιομηχανίας, ύψους άνω των €8 δισ. που έχει ως βασικό στόχο να καταστήσει τη χώρα τον μεγαλύτερο παραγωγό «καθαρών» οχημάτων στην Ευρώπη.

«Το κράτος θα συμβάλλει με βοήθεια ύψους λίγο πάνω από €8 δισ. στον τομέα», είπε ο Γάλλος πρόεδρος κατά την επίσκεψη που πραγματοποίησε στο εργοστάσιο κατασκευής εξαρτημάτων και ανταλλακτικών της Valeo, στη βόρεια Γαλλία. Ο στόχος είναι η Γαλλία να γίνει η κορυφαία παραγωγός καθαρών οχημάτων στην Ευρώπη και η κατασκευή ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων να ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο ετησίως μέσα σε διάστημα μικρότερο των πέντε ετών.

Προκειμένου να επιτευχθεί ο σκοπός αυτός, η Γαλλία θα αυξήσει στις 7.000 ευρώ, από 6.000 που είναι σήμερα, την επιδότηση προς τα νοικοκυριά που αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ο Macron επισήμανε ωστόσο, ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να μεταφέρουν την παραγωγή τους από τις άλλες χώρες στη Γαλλία.

Όσον αφορά το κρατικό δάνειο ύψους €5 δισ. προς την αυτοκινητοβιομηχανία Renault, δεν θα υπογραφεί μέχρις ότου η διοίκηση της εταιρείας και τα συνδικάτα ολοκληρώσουν τις συνομιλίες τους για το μέλλον των εργοστασίων στη Γαλλία και των θέσεων εργασίας.

Η Renault, πρόσθεσε ο Macron, θα συνεργαστεί με την PSA και την Total σε μια αποκλειστικά γαλλική κοινοπραξία για την κατασκευή μπαταριών για τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα.

[Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ]

node/39060

Autohellas: Η πτώχευση της Hertz στις ΗΠΑ δεν επηρεάζει τις δραστηριότητές μας

Σε ανακοίνωσή της επισημαίνει πως δεν έχει μετοχική σχέση με την Hertz Global, ούτε σχέση πιστωτή της Hertz Global αρά δεν έχει άμεση οικονομική επίπτωση από την εξέλιξη αυτή.

Δευτέρα, 25 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Autohellas: Η πτώχευση της Hertz στις ΗΠΑ δεν επηρεάζει τις δραστηριότητές μας

Με ανακοίνωση της η Autohellas τονίζει πως η υπαγωγή της Hertz Global Holdings σε καθεστώς χρεοκοπίας σε ΗΠΑ και Καναδά, δεν έχει αντίκτυπο στην εταιρεία. Και αυτό διότι δεν έχει μετοχική σχέση με την Hertz Global, ούτε σχέση πιστωτή της Hertz Global αρά δεν έχει άμεση οικονομική επίπτωση από την εξέλιξη αυτή.

Ολόκληρη η ανακοίνωση της Autohellas έχει ως εξής:

«Σε συνέχεια της πρόσφατης ανακοίνωσης μας στις 06/05/2020 σχετικά με την Hertz Global Holdings, η Autohellas ενημερώνει για τα ακόλουθα:

H Hertz Global Holdings ανακοίνωσε ότι, επηρεαζόμενη σημαντικά από τις επιπτώσεις της πανδημίας και των περιορισμών που αυτή επέφερε στην μετακίνηση κατά τους τελευταίους τρεις μήνες, υπέβαλε την 22/05/2020 αίτηση για την υπαγωγή της σε "πτωχευτική διαδικασία αναδιάρθρωσης σε λειτουργία" του Chapter 11 για την ίδια και τις θυγατρικές της σε Αμερική και Καναδά.

Με βάση τις ανακοινώσεις της Hertz Global, κατά της διάρκεια της διαδικασίας αναδιάρθρωσης η λειτουργία της σε όλο το παγκόσμιο δίκτυό της συνεχίζεται κανονικά για όλα τα brands που έχει στην κατοχή της (Hertz, Thrifty, Dollar και Firefly), χωρίς επιπτώσεις στις κρατήσεις της ή τα προγράμματα προνομίων και πιστότητας των πελατών της.

Όπως έχει επισημανθεί και στην προηγουμένη ανακοίνωση, η Autohellas η οποία εκμεταλλεύεται το σήμα της Hertz σε Ελλάδα και σε 7 χώρες στην περιοχή των Βαλκανίων, δεν έχει μετοχική σχέση με την Hertz Global, ούτε σχέση πιστωτή της Hertz Global αρά δεν έχει άμεση οικονομική επίπτωση από την εξέλιξη αυτή. Εκτίμησή μας είναι ότι με την προϋπόθεση της επιτυχούς ολοκλήρωσης της διαδικασίας αναδιάρθρωσης του δανεισμού της, μέσω του Chapter 11, η Hertz Global θα μπορέσει να λειτουργήσει σε παγκόσμιο επίπεδο με μεγαλύτερη δυναμική και αποτελεσματικότητα. Υπενθυμίζεται ότι οι βραχυχρόνιες μισθώσεις (το κύριο αντικείμενο της Hertz Global) αντανακλούν το 16% του κύκλου εργασιών της Autohellas, ενώ οι μακροχρόνιες μισθώσεις, οι πωλήσεις μεταχειρισμένων και η εμπορία αυτοκινήτων το υπόλοιπο 84%. Επίσης τα ίδια κεφάλαια της Autohellas την 31/12/2019 ήταν €294εκ. με την ευνοϊκότερη (χαμηλότερη) σχέση δανεισμού προς ίδια κεφάλαια μεταξύ όλων των εισηγμένων εταιρειών RAC ή Operating Leasing εταιρειών σε όλη την Ευρώπη».