node/39668

Δημοσιεύτηκε η ΚΥΑ για την επιδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Από σήμερα μπορεί να επιδοτείται η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων μέσω του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά»- Διείτε τι προβλέπεται, πώς μπορείτε να κάνετε αίτηση για την επιδότηση

Οι ενδιαφερόμενοι για αγορά ηλεκτρικού οχήματος με επιδότηση από τη δράση “Κινούμαι Ηλεκτρικά” του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας μπορούν από σήμερα να δώσουν προκαταβολή ή να αγοράσουν/μισθώσουν το ηλεκτρικό όχημα που επιθυμούν. Η Κοινή Υπουργική Απόφαση για το πρόγραμμα δημοσιεύθηκε χθες στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 3323 Β/7.8.2020), πράγμα που σημαίνει ότι οι δαπάνες είναι από σήμερα επιλέξιμες προς επιδότηση, με την προϋπόθεση φυσικά ότι συντρέχουν οι λοιπές προϋποθέσεις που θέτει ο Οδηγός του προγράμματος.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Αυτά είναι τα 10 βήματα για την αίτηση επιδότησης αγοράς ηλεκτρικού οχήματος

Η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων για την επιδότηση θα ανοίξει στις 24 Αυγούστου, ενώ ήδη έχει ενεργοποιηθεί η ιστοσελίδα του προγράμματος (http://kinoumeilektrika.ypen.gr) όπου έχουν αναρτηθεί όλες οι σχετικές ανακοινώσεις. Επιπλέον για τη δράση «Κινούμαι Ηλεκτρικά» λειτουργεί καθημερινά από τις 3 Αυγούστου (από τις 10.00 έως τις 18.00) Help Desk στα τηλέφωνα 2131513640/2131513643. Κατά την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του δέχθηκε περίπου 400 τηλεφωνικές κλήσεις και 250 ηλεκτρονικά μηνύματα τα οποία απαντήθηκαν στο σύνολο τους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τα ηλεκτρικά μοντέλα που θα δούμε μέσα στο 2020

Ο προϋπολογισμός του προγράμματος είναι 100 εκατ. ευρώ, ποσό που εκτιμάται ότι αρκεί για την επιδότηση αγοράς 15.000 αυτοκινήτων και 12.500 δικύκλων (σκούτερ και ποδήλατα). Ωστόσο ο υπουργός Περιβάλλοντος & Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης, τόνισε κατά την παρουσίαση του προγράμματος ότι ανάλογα με τη ζήτηση που θα εκδηλωθεί το πρόγραμμα θα ενισχυθεί με επιπλέον πόρους.

Οι επιδοτήσεις είναι:

- Για αυτοκίνητα με λιανική τιμή προ φόρων έως 30.000 ευρώ, η επιδότηση είναι 20% με όριο τα 6.000 ευρώ. Από 30.001 έως 50.000 ευρώ, η επιδότηση είναι 15% με όριο τα 6.000 ευρώ.

- Για δίκυκλα/τρίκυκλα, ποσοστό 20% επί της αξίας με όριο τα 800 ευρώ.

- Για ποδήλατα, ποσοστό 40% με όριο τα 800 ευρώ.

Τα φυσικά πρόσωπα μπορούν να ζητήσουν επιπλέον επιδότηση 500 ευρώ για αγορά έξυπνου οικιακού φορτιστή (σε συνδυασμό με αγορά ΙΧ, όχι ποδήλατου ή σκούτερ).

Με απόσυρση παλαιού οχήματος/δικύκλου (εξαιρούνται τα ποδήλατα) παρέχεται επιπλέον μπόνους 1.000 και 400 ευρώ αντίστοιχα.

- Για ταξί η επιδότηση είναι 25% επί της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 8.000 ευρώ ή, αν πρόκειται για plug in υβριδικό μοντέλο, ποσοστό 15% με όριο τα 5.500 ευρώ. Στην περίπτωση των ταξί είναι υποχρεωτική η απόσυρση του παλιού οχήματος (πρέπει να είναι παλαιότερο από την 1-1-2013), η οποία επιδοτείται με επιπλέον μπόνους 2.500 ευρώ. Άρα η επιδότηση για τα ταξί φθάνει πρακτικά στα 10.000 ευρώ για ηλεκτρικό όχημα και 8.000 για υβριδικό.

- Για τις εταιρίες υπάρχει όριο αγοράς έως 3 αυτοκινήτων (6 για όσες έχουν δραστηριότητα σε νησιά) και το ποσοστό της επιδότησης είναι 15% με όριο τα 5.500 ευρώ ή 4.000 για υβριδικά. Για τα δίκυκλα η επιδότηση είναι ποσοστό 20% επί της αξίας με όριο τα 800 ευρώ.

Σε όλες τις περιπτώσεις δίνονται αυξημένες επιδοτήσεις για αγορά οχημάτων από πολύτεκνους και άτομα με ειδικές ανάγκες (1.000 ευρώ για αυτοκίνητο και 500 ευρώ για δίκυκλο/ποδήλατο).

node/39947

Νέο τεύχος DRIVE, την Κυριακή 20/9 με τη Real News

Ξεκουραστήκαμε και επιστρέψαμε για το τεύχος 288, που έχει απ' όλα. Από αυτοκίνητα μέχρι ποδήλατα.

Παρασκευή, 18 Σεπτεμβρίου 2020 | Αργύρης Τούντας Επικοινωνία

Νέο τεύχος DRIVE, την Κυριακή 20/9 με τη Real News

Ποτέ η επάνοδος από τις καλοκαιρινές διακοπές δεν ήταν εύκολη. Προφανώς ούτε και τώρα. Γυρίσαμε όμως φρέσκοι και σπριντάραμε προκειμένου να καλύψουμε το έδαφος που χάθηκε τις ημέρες της ξεκούρασης και να ετοιμάσουμε ένα τεύχος με κεντρικό ήρωα το Audi A3 Sportback. Το πρώτο premium μικρομεσαίο δηλαδή, το οποίο έχει διαχρονικά -και αναλογικά- σαρώσει τις πωλήσεις στη χώρα μας και αναλύεται σε βάθος μέσω της πένας του Αλέξη στην πλήρη δοκιμή του Master Test.

Η δεύτερη θέση στο εξώφυλλο ανήκει στην όγδοη γενιά του Volkswagen Golf GTI με τους 245 PS, ενώ το αντικείμενο των ονείρων αυτό τον μήνα είναι η Ferrari F8 Spider, που υπόσχεται όλα όσα και η κλειστή Tributo μαζί με πιο άμεση επαφή με το περιβάλλον. Και το γκάζι δεν τελειώνει εδώ, αφού οι 306 ίπποι της X2 Μ35i δίνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και εναλλακτικό GTi χαρακτήρα στο μικρότερο Sport Activity Coupe της BMW.

Συγκρίναμε επίσης την plug-in υβριδική έκδοση της BMW X1 με το Volvo XC40 T5 Twin Engine που μόλις ήρθε στη χώρα μας, σε μια μάχη που θα μπορούσε να αναδείξει κάλλιστα το τέλειο εταιρικό αυτοκίνητο. Ωστόσο, σε αυτό το τεύχος ο εξηλεκτρισμός δεν αφορούσε μόνο σε αυτοκίνητα αλλά και σε ποδήλατα. Τώρα που η κρατική επιδότηση έχει εκτοξεύσει το ενδιαφέρον του κοινού γι’ αυτά, αναλύουμε τι ακριβώς είναι και σε ποιους απευθύνονται τα ηλεκτρικά ποδήλατα, ενώ δοκιμάζουμε και τρία από διαφορετικές κατηγορίες.

Οι δοκιμές ολοκληρώνονται με το MINI One D Clubman, τη ντίζελ έκδοση του νέου Renault Captur, το Citroen C3 Aircross με τον 120άρη ντίζελ κινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο, την επίσης αυτόματη έκδοση του Nissan Micra και τη βασική έκδοση κινητήρα του Mitsubishi Space Star. Ως δοκιμή κλασικού μοντέλου αυτό το μήνα εξασφαλίσαμε επιτέλους το FIAT 124 Sport Spider που κυνηγούσαμε εδώ και πολύ καιρό, ενώ ο Legend του τεύχους ονομάζεται Tom Tjaarda και είναι ο άνθρωπος που έπλασε την εικόνα του.

Εκτός από τις δοκιμές αυτοκινήτων και ποδηλάτων, το DRIVE 288 έχει επίσης και θέματα εγκυκλοπαιδικού ενδιαφέροντος. Όπως για παράδειγμα μια ανάλυση για την τεχνολογία των κυψελών υδρογόνου και το πόσο ρεαλιστικό είναι τελικά αυτή να αποτελέσει επόμενο βήμα για την αυτοκίνηση. Αλλά και την άποψη του υφυπουργού Αθλητισμού για το μηχανοκίνητο αθλητισμό, καθώς και την περιγραφή του πλάνου που υπάρχει για την επιστροφή του ράλι Ακρόπολις στο ημερολόγιο των παγκόσμιων αγώνων.

Καλή ανάγνωση!

node/39944
Volkswagen ID.4 concept

VW: Πρόβλεψη πώλησης 500.000 ID.4 μέχρι το 2025

Επικεφαλής της παγκόσμιας ηλεκτρικής επίθεσης του γερμανικού ομίλου, το VW ID.4, το επερχόμενο ηλεκτρικό SUV, αναμένεται να αντιπροσωπεύει το ένα τρίτο του όγκου παραγωγής του κατασκευαστή.

Παρασκευή, 18 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

VW: Πρόβλεψη πώλησης 500.000 ID.4 μέχρι το 2025

Το ID.3 μόλις ντεμπουτάρισε στις εκθέσεις των αντιπροσωπειών, αλλά η Volkswagen βρίσκεται ήδη στο επόμενο βήμα. Σχεδιασμένο πάνω στην ίδια πλατφόρμα με το κόμπακτ EV της φίρμας, το Volkswagen ID.4 έρχεται να τοποθετηθεί σε μια πολύ πιο δημοφιλή κατηγορία, αυτή των κόμπακτ SUV. Ένα μοντέλο που το Wolfsburg τοποθετεί ως την ναυαρχίδα της παγκόσμιας επίθεσης όλου του ομίλου.

Πρέπει να ειπωθεί ότι το ID.4 θα είναι το πρώτο μοντέλο της φίρμας που θα κυκλοφορήσει ταυτόχρονα σε πολλές ηπείρους. Ενώ λοιπόν το Volkswagen ID.3 περιορίζεται μόνο στην ευρωπαϊκή αγορά, το ID.4 θα είναι επίσης διαθέσιμο στην Κίνα και στις Ηνωμένες Πολιτείες.

«Η Volkswagen θέλει να γίνει ηγέτης στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικής κινητικότητας -αλλά αυτό είναι κάτι που δεν θα συμβεί από μόνο του. Η Volkswagen θα επενδύσει περίπου 11 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2024. Και ως ένα κόμπακτ SUV, το ID.4 έχει τις καλύτερες προϋποθέσεις για μεγάλη επιτυχία σε όλες τις σημαντικές αγορές», δήλωσε ο Ralf Brandstätter, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της φίρμας.

Volkswagen ID.4

Μέχρι το 2025, η Volkswagen έχει θέσει στόχο την παραγωγή 1,5 εκατ. ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάθε χρόνο. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της VW, το ID.4 θα αντιπροσωπεύει το ένα τρίτο του παραπάνω όγκου παραγωγής ή 500.000 αυτοκίνητα ετησίως.

Με λανσάρισμα το 2021, το ηλεκτρικό SUV της Volkswagen θα υιοθετήσει τη φιλοσοφία άλλων EV που έχουν σχεδιαστεί με βάση την σπονδυλωτή πλατφόρμα MEB, προσφέροντας διαφορετικά ηλεκτρομοτέρ και διαμορφώσεις μπαταρίας. Η επίσημη παρουσίαση του ID.4 θα πραγματοποιηθεί στις 23 Σεπτεμβρίου.