node/39036

Απαγόρευση κυκλοφορίας αυτοκινήτων στο κέντρο της Αθήνας για τρεις μήνες

Δείτε σε ποιους δρόμους θα ισχύει και γιατί - Τι αναφέρει η KYA - Πρόστιμο € 150 στους παραβάτες. 

Για να μην εξαπλωθεί ο κορονοϊός ή επειδή ξεκινούν τα έργα για τον «Μεγάλο Περίπατο» και δεν θα υπάρχει πολύς χώρος για τους πεζούς; Όπως κι αν έχει, για τους επόμενους τρεις μήνες απαγορεύεται η κίνηση οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας και όποιος δεν υπακούσει απειλείται με πρόστιμο 150 ευρώ!

Η κοινή υπουργική απόφαση που υπέγραψαν οι υπουργοί Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, Υγείας Βασίλης Κικίλιας, Εσωτερικών Τάκης Θεοδωρικάκος και ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Κεφαλογιάννης, αναφέρει πως το επόμενο διάστημα θα απαγορευτεί η κυκλοφορία οχημάτων στους δρόμους της Αθήνας λόγω κορονοϊού. Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές που μίλησαν στο newsit.gr όμως, ο λόγος δεν είναι αυτός που αναφέρει η ΚΥΑ (;) αλλά το γεγονός πως επειδή θα ξεκινήσουν τα έργα για τον «Μεγάλο Περίπατο» και ο χώρος για τους πεζούς θα είναι περιορισμένος, αποφασίστηκε η απαγόρευση.

Η ΚΥΑ αναφέρει χαρακτηριστικά: «Για επιτακτικούς λόγους αντιμετώπισης σοβαρού κινδύνου δημόσιας υγείας που συνίστανται στη μείωση του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, επιβάλλεται ως μέτρο πρόληψης και για το απολύτως αναγκαίο χρονικό διάστημα, ο προσωρινός περιορισμός της κυκλοφορίας οχημάτων στην περιοχή του Κέντρου της Αθήνας».

Η πρώτη απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας αφορά στην Πλάκα και στην περιοχή που οριοθετείται από τις οδούς, Μητροπόλεως – Ερμού – Αθηνάς – Σταδίου – Μητροπόλεως και στο τμήμα της οδού Ερμού από την οδό Αθηνάς ως την οδό Αγ. Ασωμάτων. Η Σταδίου παραμένει σε κυκλοφορία στο σύνολό της.

Επίσης, επίσης για «επιτακτικούς λόγους αντιμετώπισης σοβαρού κινδύνου δημόσιας υγείας που συνίσταται στη μείωση του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19», όπως ξεκάθαρα αναφέρει η ΚΥΑ, επιβάλλονται ως μέτρα πρόληψης και για το απολύτως αναγκαίο χρονικό διάστημα, προσωρινά κυκλοφοριακά μέτρα και ρυθμίσεις αύξησης του χώρου για την εξυπηρέτηση των πεζών και των μετακινούμενων με ήπιες μορφές μετακίνησης, στην περιοχή του κέντρου της Αθήνας και ειδικότερα επί των οδών Ελευθερίου Βενιζέλου (Πανεπιστημίου), Φιλελλήνων, Βασιλίσσης Όλγας, Ηρώδου Αττικού και Σταδίου (από την οδό Καραγιώργη Σερβίας έως την οδό Μητροπόλεως).

Τα πρόστιμα
Τους ελέγχους για το αν τηρούνται οι απαγορεύσει στο κέντρο της Αθήνας θα κάνει η δημοτική αστυνομία και εκείνη θα «κόβει» τα πρόστιμα που θα φτάνουν τα 150 ευρώ.

Τα μέτρα θα ισχύουν για τρεις μήνες και υπάρχει η δυνατότητα να παραταθούν για άλλους τρεις, μετά από εισήγηση του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Αθηναίων και απόφαση του υπουργού Μεταφορών.

Οι εξαιρέσεις
Από τις απαγορεύσεις εξαιρούνται υπουργοί, υφυπουργοί, γενικοί, ειδικοί και υπηρεσιακοί γραμματείς, βουλευτές, δήμαρχοι, αντιδήμαρχοι, περιφερειάρχες και αντιπεριφερειάρχες και συντονιστές Αποκεντρωμένων Διοικήσεων για μετακινήσεις που αφορούν στην άσκηση των καθηκόντων τους.

Εξαιρούνται επίσης όσους υπηρετούν στα σώματα ασφαλείας και τις ένοπλες δυνάμεις, καθώς και το ιατρικό, νοσηλευτικό και παραϊατρικό προσωπικό, το διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό του υπουργείου Υγείας και των αρμόδιων φορέων προστασίας και παροχής υπηρεσιών υγείας και το εξουσιοδοτημένο προσωπικό της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας για την εκπλήρωση των καθηκόντων τους.

Φυσικά, εξαιρούνται

α) μετακινήσεις οχημάτων μονίμων κατοίκων της περιοχής,
β) μετακινήσεις οχημάτων από και προς πάρκινγκ που λειτουργούν στην περιοχή,
γ) μετακινήσεις επαγγελματικών οχημάτων (TAXI) μόνο για επιβίβαση ή αποβίβαση
δ) τα μέσα μεταφοράς.

[Πηγή: newsit.gr]

node/39668

Δημοσιεύτηκε η ΚΥΑ για την επιδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Από σήμερα μπορεί να επιδοτείται η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων μέσω του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά»- Διείτε τι προβλέπεται, πώς μπορείτε να κάνετε αίτηση για την επιδότηση

Σάββατο, 08 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Δημοσιεύτηκε η ΚΥΑ για την επιδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Οι ενδιαφερόμενοι για αγορά ηλεκτρικού οχήματος με επιδότηση από τη δράση “Κινούμαι Ηλεκτρικά” του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας μπορούν από σήμερα να δώσουν προκαταβολή ή να αγοράσουν/μισθώσουν το ηλεκτρικό όχημα που επιθυμούν. Η Κοινή Υπουργική Απόφαση για το πρόγραμμα δημοσιεύθηκε χθες στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 3323 Β/7.8.2020), πράγμα που σημαίνει ότι οι δαπάνες είναι από σήμερα επιλέξιμες προς επιδότηση, με την προϋπόθεση φυσικά ότι συντρέχουν οι λοιπές προϋποθέσεις που θέτει ο Οδηγός του προγράμματος.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Αυτά είναι τα 10 βήματα για την αίτηση επιδότησης αγοράς ηλεκτρικού οχήματος

Η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων για την επιδότηση θα ανοίξει στις 24 Αυγούστου, ενώ ήδη έχει ενεργοποιηθεί η ιστοσελίδα του προγράμματος (http://kinoumeilektrika.ypen.gr) όπου έχουν αναρτηθεί όλες οι σχετικές ανακοινώσεις. Επιπλέον για τη δράση «Κινούμαι Ηλεκτρικά» λειτουργεί καθημερινά από τις 3 Αυγούστου (από τις 10.00 έως τις 18.00) Help Desk στα τηλέφωνα 2131513640/2131513643. Κατά την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του δέχθηκε περίπου 400 τηλεφωνικές κλήσεις και 250 ηλεκτρονικά μηνύματα τα οποία απαντήθηκαν στο σύνολο τους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τα ηλεκτρικά μοντέλα που θα δούμε μέσα στο 2020

Ο προϋπολογισμός του προγράμματος είναι 100 εκατ. ευρώ, ποσό που εκτιμάται ότι αρκεί για την επιδότηση αγοράς 15.000 αυτοκινήτων και 12.500 δικύκλων (σκούτερ και ποδήλατα). Ωστόσο ο υπουργός Περιβάλλοντος & Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης, τόνισε κατά την παρουσίαση του προγράμματος ότι ανάλογα με τη ζήτηση που θα εκδηλωθεί το πρόγραμμα θα ενισχυθεί με επιπλέον πόρους.

Οι επιδοτήσεις είναι:

- Για αυτοκίνητα με λιανική τιμή προ φόρων έως 30.000 ευρώ, η επιδότηση είναι 20% με όριο τα 6.000 ευρώ. Από 30.001 έως 50.000 ευρώ, η επιδότηση είναι 15% με όριο τα 6.000 ευρώ.

- Για δίκυκλα/τρίκυκλα, ποσοστό 20% επί της αξίας με όριο τα 800 ευρώ.

- Για ποδήλατα, ποσοστό 40% με όριο τα 800 ευρώ.

Τα φυσικά πρόσωπα μπορούν να ζητήσουν επιπλέον επιδότηση 500 ευρώ για αγορά έξυπνου οικιακού φορτιστή (σε συνδυασμό με αγορά ΙΧ, όχι ποδήλατου ή σκούτερ).

Με απόσυρση παλαιού οχήματος/δικύκλου (εξαιρούνται τα ποδήλατα) παρέχεται επιπλέον μπόνους 1.000 και 400 ευρώ αντίστοιχα.

- Για ταξί η επιδότηση είναι 25% επί της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 8.000 ευρώ ή, αν πρόκειται για plug in υβριδικό μοντέλο, ποσοστό 15% με όριο τα 5.500 ευρώ. Στην περίπτωση των ταξί είναι υποχρεωτική η απόσυρση του παλιού οχήματος (πρέπει να είναι παλαιότερο από την 1-1-2013), η οποία επιδοτείται με επιπλέον μπόνους 2.500 ευρώ. Άρα η επιδότηση για τα ταξί φθάνει πρακτικά στα 10.000 ευρώ για ηλεκτρικό όχημα και 8.000 για υβριδικό.

- Για τις εταιρίες υπάρχει όριο αγοράς έως 3 αυτοκινήτων (6 για όσες έχουν δραστηριότητα σε νησιά) και το ποσοστό της επιδότησης είναι 15% με όριο τα 5.500 ευρώ ή 4.000 για υβριδικά. Για τα δίκυκλα η επιδότηση είναι ποσοστό 20% επί της αξίας με όριο τα 800 ευρώ.

Σε όλες τις περιπτώσεις δίνονται αυξημένες επιδοτήσεις για αγορά οχημάτων από πολύτεκνους και άτομα με ειδικές ανάγκες (1.000 ευρώ για αυτοκίνητο και 500 ευρώ για δίκυκλο/ποδήλατο).

node/39642

Το καλοκαιρινό DRIVE, την Κυριακή 9/8 με την REAL News

Το τεύχος Αυγούστου έρχεται μια εβδομάδα πιο νωρίς από το κανονικό, για να σας προλάβει στην παραλία.

Παρασκευή, 07 Αυγούστου 2020 | Αργύρης Τούντας Επικοινωνία

Το καλοκαιρινό DRIVE, την Κυριακή 9/8 με την REAL News

Για το τεύχος 287, η λέξη φόρτιση δεν έχει να κάνει με αυτοκίνητα. Έχει να κάνει με τις δικές μας μπαταρίες, οι οποίες τελευταία έδειχναν για τους περισσότερους ανησυχητικά άδειες.

Πριν μπούμε στην πρίζα όμως, τρέξαμε και πάλι πολύ προκειμένου να δημιουργήσουμε ένα τεύχος πλούσιο και ενδιαφέρον. Η ολοκαίνουργια γενιά του Skoda Octavia είναι ένα από τα σημαντικότερα νέα μοντέλα που φιλοξενούν οι σελίδες μας. Και φροντίσαμε να το πλαισιώσουμε με πολύ πιο ειδικά μοντέλα ώστε το γκάζι και το όνειρο να μη λείψει από κανέναν: Όπως για παράδειγμα η τεχνολογικά μοναδική Ferrari SF90 Stradale που έχει το πιο εξελιγμένο σύστημα plug-in hybrid που κυκλοφορεί νόμιμα στον δρόμο. Αλλά και η Mercedes-AMG A45 S που είναι το καλύτερο χάτσμπακ που έχουμε οδηγήσει ποτέ. Στην ίδια λογική, το νέο Audi RS 6 Avant είναι το καλύτερο στέισον που έχουμε οδηγήσει ποτέ, ενώ το νέο Defender ένα από τα καλύτερα τετρακίνητα εκτός δρόμου.

Ενδιαφέρον έχει επίσης η σύντομη πρώτη επαφή με το νέο Audi A3 (περισσότερα γι’ αυτό τον επόμενο μήνα), καθώς και η σύγκριση δύο από τους πιο βασικούς ντίζελ παίκτες στα κόμπακτ SUV/crossover: Του νέου Peugeot 2008 με το Volkswagen T-Roc. Υπάρχουν και θέματα εγκυκλοπαιδικού ενδιαφέροντος, ευθυγραμμισμένα με την καλοκαιρινή διάθεση. Όπως είναι η ανάλυση για τη χρήση και την εξέλιξη της τεχνολογίας του 3D printing στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ή η ανάλυση του Κλεάνθη για την όχι και πολύ κολακευτική εικόνα της Ferrari στην F1 τα τελευταία χρόνια. Στο κλείσιμο, θα διαβάσετε και ένα θέμα που απαριθμεί και παρουσιάζει τα 55 πιο σημαντικά μοντέλα που έχουν κατασκευαστεί ανά χρονιά, ξεκινώντας από το 1945 και φτάνοντας στο 2000.

Καλή ανάγνωση και καλή ξεκούραση!