node/36400

Το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης θα έχει «πράσινο» χαρακτήρα

Μικρότερη από κάθε άλλη χρονιά θα είναι η φετινή Έκθεση  - Ποιες εταιρείες θα απουσιάζουν.

Το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης θα φιλοξενήσει αυτοκίνητα που υποστηρίζουν τη βιώσιμη κινητικότητα και την ηλεκτροκίνηση, δήλωσαν τη Δευτέρα οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, σε μια προσπάθεια να κατευνάσουν τις αντιδράσεις από ακτιβιστές που έχουν προγραμματίσει διαδηλώσεις κατά της κλιματικής αλλαγής. Μάλιστα για το λόγο αυτό, έχουν ληφθεί και αυστηρότερα μέτρα ασφαλείας.

 «Θα συμβάλουμε στην προστασία του κλίματος και θα επενδύσουμε μαζικά στη βιώσιμη κινητικότητα», δήλωσε ο Bernhard Mattes, πρόεδρος των αυτοκινητοβιομηχανιών της Γερμανίας (VDA).

Η VDA έχει προσκαλέσει τους ακτιβιστές να συμμετάσχουν σε δημόσιες συζητήσεις πριν και μετά την Έκθεση, είπε ο Mattes, την ώρα που στη διάρκεια σύσκεψης των διοργανωτών με την αστυνομία και της συνέντευξης Τύπου που ακολούθησε, οι ακτιβιστές είχαν αναρτήσει ένα πανό που έγραφε πως « τα αυτοκίνητα έχουν ξεπεραστεί».

«Επιθυμούμε να δώσουμε έξυπνες απαντήσεις στα πιο επείγοντα και καυτά ερωτήματα σχετικά με το μέλλον της κινητικότητας», δήλωσε ο Mattes, εξηγώντας ότι ο μειούμενος αριθμός εκθετών δεν ήταν πλέον κριτήριο επιτυχίας για την IAA, καθώς αυτή είναι πλέον καθιερωμένη στη συνείδηση της αυτοκίνησης.

Η VDA ανέφερε ότι ο εκθεσιακός χώρος είχε περικοπεί από περίπου 200.000 τετραγωνικά μέτρα το 2017, σε περίπου 168.000 φέτος και οι μορφές είχαν αλλάξει για να συμπεριλάβουν περισσότερες διαδραστικές συζητήσεις.

Ο αριθμός των εκθετών έχει συρρικνωθεί σε περίπου 800 φέτος, από 994 το 2017. Εταιρείες όπως FΙΑΤ, Volvo, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Chevrolet, Cadillac και Aston Martin θα είναι απούσες και μόνο πέντε εκθεσιακές αίθουσες θα έχουν νέα αυτοκίνητα αντί για οκτώ. Ωστόσο, η έκθεση της Φρανκφούρτης θα παραμείνει βασικός χώρος για τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες να αναδείξουν το προϊόν τους.

Η Volkswagen θα παρουσιάσει το ηλεκτρικό της όχημα ID3, η Porsche το ηλεκτρικό σπορ Taycan και θα υπάρχει και το ηλεκτρικό φορτηγό της Mercedes-Benz.

 

node/39635

Το υπουργείο Μεταφορών ζητά ηλεκτρικά λεωφορεία για πιλοτική λειτουργία

Πρόσκληση προς την αυτοκινητοβιομηχανία - Θα κινούνται σε προκαθορισμένες διαδρομές για να διαπιστωθεί στην πράξη η λειτουργικότητά τους. 

Τετάρτη, 05 Αυγούστου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Το υπουργείο Μεταφορών ζητά ηλεκτρικά λεωφορεία για πιλοτική λειτουργία

Το υπουργείο Μεταφορών σκοπεύει να θέσει στο πλαίσιο πιλοτικού προγράμματος σε κυκλοφορία ηλεκτρικά λεωφορεία στην περιοχή της Αθήνας. Τα λεωφορεία θα κινούνται σε προκαθορισμένες διαδρομές και σκόπος του προγράμματος είναι να δοκιμαστεί στην πράξη η λειτουργικότητά τους, αλλά και να μελετηθεί η δημιουργία υποδομών φόρτισής τους. 
Για το λόγο αυτό απευθύνεις πρόσκληση σε αυτοκινητοβιομηχανίες μέσω του ΣΕΑΑ να του διατεθεί ένας αριθμός από ηλεκτρικά λεωφορεία, ώστε να υλοποιήσει το πιλοτικό αυτό πρόγραμμα. 

Το κείμενο της πρόσκλησης που έχει αναρτηθεί στον ιστότοπο του υπουργείου έχει ως εξής: 

«Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, δράττοντας την ευκαιρία που δίνει το έργο της «Προμήθειας Λεωφορείων Αστικών Συγκοινωνιών για Αθήνα και Θεσσαλονίκη», ενσωματώνει στο μείγμα τεχνολογιών και τα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Ωστόσο, προκειμένου να υπάρξει η σωστή προετοιμασία από άποψης υποδομών και οι κατάλληλες λειτουργικές επιλογές οχημάτων–φόρτισης, είναι αναγκαία η δοκιμαστική κυκλοφορία οχημάτων κατά μήκος κατάλληλων διαδρομών από φέτος το καλοκαίρι έως τα τέλη Ιουνίου 2021.

Στην παρούσα χρονική συγκυρία και στο εγχείρημα αυτό, η συμβολή του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας και του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) είναι καθοριστική. Η δοκιμαστική κυκλοφορία ηλεκτροκίνητων λεωφορείων μπορεί να υλοποιηθεί μόνο μέσα από ευγενικές χορηγίες. Ως εκ τούτου, παρακαλούμε για την ανάληψη όλων των απαραίτητων πρωτοβουλιών από πλευράς σας, ώστε να περιέλθει στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για ένα χρονικό διάστημα ικανός αριθμός ηλεκτροκίνητων λεωφορείων, που θα ενταχθούν στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας στο αμέσως επόμενο διάστημα.Προσβλέποντας στην ανταπόκρισή σας, παραμένουμε στη διάθεσή σας για διευκρινίσεις και περαιτέρω συνεργασία». 

node/39562

Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο νόμος για την ηλεκτροκίνηση

Δείτε αναλυτικά τις επιδοτήσεις και τα φορολογικά κίνητρα.

Παρασκευή, 24 Ιουλίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο νόμος για την ηλεκτροκίνηση

Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο νόμος για την ηλεκτροκίνηση, σε ισχύ πλέον το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με επιδοτήσεις για την αγορά 11.700 ηλεκτρικών οχημάτων και δίκυκλων, καθώς και 1.000 φορτιστών.

Όπως είχε τονίζει και κατά τη συζήτηση στη Βουλή, ο αρμόδιος υπουργός Κωστής Χατζηδάκης, προβλέπεται αύξηση του ποσοστού επιδότησης στο 20% (από 15% προηγουμένως) για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα με τιμή έως 30.000 ευρώ, με παράλληλη αύξηση του «πλαφόν» του ποσού επιδότησης στα 6.000 ευρώ (από 5.500 ευρώ προηγουμένως), καθώς και ενίσχυση των φορολογικών κινήτρων για ηλεκτρικά δίκυκλα.

«Ακούγοντας τα αιτήματα που κατατέθηκαν στη δημόσια διαβούλευση και τις προτάσεις στη Βουλή, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε ακόμα παραπέρα στο πρόγραμμα επιδότησης για την αγορά/μίσθωση ηλεκτροκίνητων ΙΧ και να δώσουμε ακόμα ένα κίνητρο στους πολίτες που θέλουν να αποκτήσουν ηλεκτροκίνητο όχημα» δήλωσε ο κ. Χατζηδάκης.

«Έτσι, το πρόγραμμα προβλέπει πλέον επιδότηση 20% (έναντι αρχικής πρότασης 15%) στα φθηνότερα αυτοκίνητα έως 30.000 ευρώ, με οροφή τις 6.000 ευρώ αντί για 5.500 ευρώ. Για τα ακριβότερα οχήματα αξίας άνω των 30.000 ευρώ, το ποσοστό επιδότησης παραμένει 15%, αλλά η οροφή αυξάνεται στα 6.000 ευρώ (από 5.500)» συμπλήρωσε.

Επιδότηση για τα ηλεκτρικά ποδήλατα
«Με την πρωτοβουλία «Κινούμαι Ηλεκτρικά», επιδοτείται η αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών ταξί με 25% και οροφή τα 10.500 ευρώ (15% για τα υβριδικά ταξί με οροφή τα 8.000 ευρώ). Επιδοτείται η αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών σκούτερ με ποσοστό 20% επί της τιμής και ποδηλάτων στο 40% της αξίας τους, ποσοστό που είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη με οροφή τα 800 ευρώ».

Σημαντικά φορολογικά κίνητρα
Η δαπάνη για την αγορά ή τη μίσθωση όχι μόνο ενός ηλεκτρικού οχήματος, αλλά και ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου ή ενός σκούτερ θα εκπίπτει προσαυξημένη κατά 50% και για τα νησιά κατά 70%. Η αγορά των οχημάτων αυτών θα αποσβένεται με αυξημένους συντελεστές κατά τα πρώτα χρόνια και θα εξαιρείται από τα τεκμήρια διαβίωσης η αρχική αγορά κάθε ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά πλέον μετά τη διαβούλευση και ηλεκτρικού μοτοποδηλάτου ή μοτοσικλέτας. Υπολογίζεται ότι σε ορισμένες περιπτώσεις, με τα νέα ενισχυμένα κίνητρα, θα έχουμε μείωση της τιμής ενός ηλεκτρικού ΙΧ μέχρι και 35%.