node/35589

Έκρηξη ατυχημάτων παγκοσμίως με τα ηλεκτρικά πατίνια

Οι εταιρείες που τα διαχειρίζονται ρίχνουν τις ευθύνες στους αναβάτες και στην έλλειψη υποδομών.

Ο Andrew Hardy διέσχιζε το δρόμο σε ένα ηλεκτρικό σκούτερ στο κέντρο του Λος Άντζελες, όταν ενεπλάκη σε ατύχημα με ένα αυτοκίνητο. Ο 26χρονος είχε κατάγματα και στα δύο του πόδια, κάταγμα τριών σπονδύλων , τραυματισμό στο κεφάλι και ρήξη πνεύμονα.  «Ο αδελφός μου σκέφτηκε ότι είμαι νεκρός», είπε ο Hardy, ο οποίος δεν φορούσε κράνος.

Οι γιατροί είπαν ότι πιθανότατα θα έμενε παράλυτος για όλη του τη ζωή. Πέντε μήνες αργότερα, έχει αρχίσει να περπατά ξανά αλλά λέει πως δεν θα ανέβει ποτέ πλέον σε ηλεκτρικό πατίνι.

Τα ηλεκτρικά πατίνια έχουν κυριολεκτικά κατακτήσει πάνω από 100 μεγαλουπόλεις στον κόσμο και τα στοιχεία δείχνουν πως όσο εξαπλώνεται η χρήση τους, τόσο τα νοσοκομεία γεμίζουν από τραυματίες. Το Associated Press υπολόγισε πως το 2018 στις ΗΠΑ είχαμε 11 θανάτους από δυστυχήματα στο οποία εμπλέκονταν ηλεκτρικά πατίνια. Την ίδια χρονιά, υπολογίστηκε πως πάνω από 38,5 εκατ. διαδρομές έγιναν στις ΗΠΑ με ηλεκτρικά πατίνια.

Οι κανονισμοί πάντως σε ό,τι αφορά στην κυκλοφορία τους, διαφέρουν από τόπο σε τόπο. Στη Νέα Υόρκη και στο Ηνωμένο Βασίλειο, τα ηλεκτρικά σκούτερ είναι παράνομα στους δημόσιους δρόμους και τα πεζοδρόμια, παρόλο που οι αναβάτες συνήθως παραβιάζουν τον νόμο. Την περασμένη εβδομάδα στη σουηδική πόλη Helsingborg, ένας αναβάτης χτυπήθηκε και σκοτώθηκε από ένα αυτοκίνητο μόλις μία ημέρα μετά την εισαγωγή των σκούτερ εκεί, με τις Αρχές να σκέπτονται την απαγόρευσή τους. Και στο Nashville όπου ένας άλλος αναβάτης σκοτώθηκε, ο δήμαρχος της πόλης έδωσε προθεσμία 30 ημερών να καθοριστούν αυστηροί κανόνες στην κυκλοφορία τους, διαφορετικά θα πρότεινε απαγόρευση.

isab

Αυστηρούς κανόνες επέβαλε και το Παρίσι με τη δήμαρχο Anne Hidalgo να θεσπίζει πρόστιμο €135 σε όποιον οδηγεί ηλεκτρικό πατίνια στα πεζοδρόμια. Πριν λίγες ημέρες, η Isabelle Albertin (φωτογραφία) διάσημη πιανίστρια στη φημισμένη Όπερα Garnier του Παρισιού, υπέστη διπλό κάταγμα του δεξιού βραχίονα της, όταν την παρέσυρε ένα πατίνι πάνω στο πεζοδρόμιο. Η Isabelle Albertin ηγείται πλέον μιας εκστρατείας απαγόρευσης της κυκλοφορίας τους.

Σύμφωνα με μια πρώτη μελέτη του Dr. Tarak Trivedi, γιατρού στο Λος Άντζελες, τα ατυχήματα έχουν σημειώσει εκρηκτική αύξηση με τους περισσότερους τραυματισμούς να εντοπίζονται στο κεφάλι, καθώς μόλις το 4% των χρηστών φορά κράνος.

Από την πλευρά τους οι εταιρείες κάνουν προσπάθειες να κάνουν τα πατίνια τους ασφαλέστερα. Μείωσαν την τελική τους ταχύτητα και σε πολλά μέρη των ΗΠΑ τα πατίνια δεν είναι διαθέσιμα προς ενοικίαση μετά τα μεσάνυχτα, αφού θεωρούν πως τότε μπορεί να τα πάρει κάποιος που έχει καταναλώσει αλκοόλ. Παράλληλα συνιστούν η χρήση τους να γίνεται μόνον από ενήλικες που θα φορούν πάντα κράνος, ενώ ζητούν από τις πόλεις να σχεδιάσουν περισσότερους ποδηλατόδρομους.

Για να υπερασπιστούν την αναγκαιότητα ύπαρξης των ηλεκτρικών πατινιών οι εταιρείες διατείνονται πως τα αυτοκίνητα συνεχίζουν να σκοτώνουν περισσότερους ανθρώπους ετησίως από οποιονδήποτε άλλο τρόπο μεταφοράς και προτρέπουν τις πόλεις να βγάλουν τους πολίτες από τα οχήματά τους δημιουργώντας βέβαια πρώτα και τις κατάλληλες υποδομές.

 

 

TAGS
node/40230

Νέα ηλεκτρικά ποδήλατα από την BMW 

Δείτε τις τιμές τους στην Ελλάδα και τα τεχνικά τους χαρακτηριστικά. 

Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

Νέα ηλεκτρικά ποδήλατα από την BMW 

Διατίθενται ήδη στην ελληνική αγορά δύο νέα ηλεκτρικά ποδήλατα με την υπογραφή της BMW. Πρόκειται για τα 
BMW Active Hybrid E-Bike και Urban Active Bike.
Το πρώτο διαθέτει ένα εξελιγμένο σύστημα κίνησης της Brose με ισχύ 250 W και ροπή 90 Nm. Ενεργοποιείται όταν ο ποδηλάτης ζητά περισσότερη υποβοήθηση στα πετάλια και διαθέτει μεγάλη αυτονομία χάρη στην μπαταρία ιόντων λιθίου 600 Wh. 
H τιμή του είναι € 3.648, χωρίς την κρατική επιδότηση του προγράμματος «κινούμαι ηλεκτρικά» που μπορεί να φτάσει έως τα €800.

bmw

Αρκετά πιο φθηνό (€ 2.606) είναι το BMW Urban Active Bike. Εχει βέβαια μπαταρία με τη μισή χωρητικότητα (300 Wh) από το προηγούμενο μοντέλο, ενώ το μοτέρ του έχει και εδώ ισχύ 250 W. Λόγω της μειωμένης χωρητικότητα της μπαταρίας απαιτεί συχνότερη φόρτιση και προορίζεται κυρίως για τις αστικές μετακινήσεις. 

Αμφότερα διατίθενται από επιλεγμένους αντιπροσώπους της BMW, ενώ περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε και στο site της εταιρείας

node/40215

KOSMORIDE: Πρόγραμμα απόσυρσης του συμβατικού ποδηλάτου με ένα ηλεκτρικό

Το πρόγραμμα απόσυρσης λειτουργεί συνδυαστικά με την κρατική επιχορήγηση «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ».

Παρασκευή, 23 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

KOSMORIDE: Πρόγραμμα απόσυρσης του συμβατικού ποδηλάτου με ένα ηλεκτρικό

Η KOSMORIDE παρέχει την δυνατότητα απόσυρσης του συμβατικού ποδηλάτου -ακόμα και με μηδενική εμπορική αξία- με ένα ηλεκτρικό, επιλέγοντας ανάμεσα από τα καλύτερα Ε-Βikes του κόσμου, αναγνωρισμένα για την τεχνολογία τους και την ποιότητα κατασκευής τους. 

Η καινοτόμα πολιτική της KOSMORIDE προσφέρει bonus απόσυρσης του συμβατικού ποδηλάτου με πρόσθετο όφελος 5% της αξίας επιλεγμένων κορυφαίων Ε-Βikes.

Το πρόγραμμα απόσυρσης λειτουργεί συνδυαστικά με την κρατική επιχορήγηση «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ» που περιλαμβάνει οικολογικό bonus για την αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου, με επιδότηση στο 40% της αξίας του Ε-Βike και με μέγιστο ποσό τα €800.
Η KOSMORIDE διαθέτει ηλεκτρικά ποδήλατα με κορυφαίες «υπογραφές», όπως αυτές των Ducati, Giant, Gocycle, KTM, Lacros, Moustache, Riese & Müller και Stromer.

Παράλληλα, η KOSMORIDE (Ανδρέα Παπανδρέου 21 - Μαρούσι) δίνει τη δυνατότητα σε όσους θέλουν να πραγματοποιήσουν μια δοκιμή σε όποιο E-Bike θέλουν για να γνωρίσουν τον κόσμο της ηλεκτροκίνησης και με ποδήλατο. 

[Πηγή: Δελτίο Τύπου KOSMORIDE]