node/31028

Η Ευρώπη τα βάζει επιτέλους με τις εκπομπές των φορτηγών

Τα φορτηγά αποτελούν μόλις το 5% του ευρωπαϊκού στόλου οχημάτων, αλλά ευθύνονται για το ένα τέταρτο των συνολικών εκπομπών από τις οδικές μεταφορές.

Μέχρι στιγμής, οι ΙΧήδες ευθύνονταν κυρίως για τις ρυπογόνες εκπομπές στον τομέα των μεταφορών, δεδομένου ότι εναπόκειτο στα αυτοκίνητα να καταβάλλουν τις μεγαλύτερες προσπάθειες για τη μείωση των εκπομπών καυσαερίων. Ωστόσο, δεν θα είναι πια πλέον τα μόνα.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι αυτοί που έχουν την μεγαλύτερη πίεση για τις εξελίξεις των προϊόντων τους όσον αφορά τη μείωση των ρύπων στον τομέα των μεταφορών. Πουθενά αλλού (θαλάσσιες μεταφορές, αεροπορία, βαρέα φορτηγά οχήματα, μοτοσικλέτες) δεν υπάρχουν τόσο δραματικές και σημαντικές εξελίξεις στην αντιμετώπιση της ρύπανσης στις μεταφορές. Αλλά αυτό θα μπορούσε γρήγορα να μεταβληθεί.

Οι συνάδελφοί μας των Financial Times αναφέρουν ότι η Ευρώπη σχεδιάζει επιτέλους να αντιμετωπίσει τις ρυπογόνες εκπομπές φορτηγών στη Γηραιά Ήπειρο. Και τούτο διότι μπορεί να αποτελούν μόνο το 5% του τροχαίου υλικού της Ευρώπης, αλλά ευθύνονται για το ένα τέταρτο των συνολικών εκπομπών από τις οδικές μεταφορές. Είναι εύκολο να καταλάβουμε γιατί είναι αποφασιστικής σημασίας η δράση στον τομέα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Βαρέα φορτηγά: Καλύτερο το υδρογόνο από τις μπαταρίες

Σύμφωνα λοιπόν με τους Financial Times, οι οποίοι είχαν πρόσβαση εκ των προτέρων σε έγγραφα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει να επιβάλει μείωση εκπομπών CO2 κατά 15% στους κατασκευαστές φορτηγών στην Ευρώπη έως το 2025, με ενδεχόμενη αναπροσαρμογή στην πορεία, το 2022, σύμφωνα με τις προόδους στον τομέα.

Ακόμα καλύτερα, οι Βρυξέλλες θα ήθελαν να προχωρήσουν περαιτέρω, επιβάλλοντας μείωση που θα διπλασιαστεί σε 30% από το 2030. Οι κατασκευαστές θεωρούν το σχέδιο αυτό πολύ φιλόδοξο και ανέφικτο σε έναν τομέα όπου η ανανέωση είναι προφανώς βραδύτερη από ό,τι στο αυτοκίνητο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Dieselgate: Καταδίκη των κατασκευαστών βαρέων οχημάτων για καρτέλ

Το διάταγμα θα παρέχει επίσης μπόνους στους κατασκευαστές που θα κατασκευάζουν φορτηγά με μηδενικές εκπομπές. Ωστόσο, αυτό δεν είναι κάτι που αφορά ιδιαίτερα στην Ευρώπη, καθώς η αγορά είναι σήμερα ανύπαρκτη και θα παραμείνει έτσι για μεγάλο χρονικό διάστημα, καθώς οι εκτιμήσεις λένε ότι θα εξακολουθεί να λειτουργεί με ντίζελ για πολλά χρόνια ακόμη.

node/39912

Ευρωπαϊκή Ένωση: Ετοιμάζει αυστηρότερους περιορισμούς για τους ρύπους

Η πρόταση της Κομισιόν για ακόμα χαμηλότερα όρια εκπομπών ρύπων αναμένεται να ανακοινωθεί μέσα στην εβδομάδα.

Δευτέρα, 14 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

Ευρωπαϊκή Ένωση: Ετοιμάζει αυστηρότερους περιορισμούς για τους ρύπους

Η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει αυστηρότερους περιορισμούς για τις εκπομπές CO2 των καινούριων αυτοκινήτων σύμφωνα με έγγραφα της Κομισιόν που διέρρευσαν πριν από λίγες μέρες.

Όπως μεταδίδει το Reuters, μέχρι το 2030, το μέσο όρο εκπομπών CO2 για τις αυτοκινητοβιομηχανίες μπορεί να είναι κατά 50% χαμηλότερο από αυτό του 2021 όταν η σημερινή οδηγία έκανε λόγο για μείωση 37,5% σε αυτό το χρονικό πλαίσιο.

Η γερμανική εφημερίδα Süddeutsche Zeitung, αναφέρει πως η γερμανική υπηρεσία VDA, σκοπεύει να εκφράσει την αντίθεσή της σε αυστηροποίηση των περιορισμών πέρα από τις υφιστάμενες προτάσεις της Ε.Ε.

Σήμερα, ο στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι μείωση 40% των εκπομπών CO2 κάθε κράτους-μέλους από το 1990 μέχρι το 2030. Αυτό το ποσοστό μείωσης θα μπορούσε να αυξηθεί σε 55% αν περάσει η νέα πρόταση της Κομισιόν, βοηθώντας την Ε.Ε. να πετύχει το στόχο για μηδενικό αποτύπωμα διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2030.

Παρόλο που τα αρμόδια στελέχη της Ε.Ε. αρνήθηκαν να σχολιάσουν το έγγραφο που διέρρευσε, το Reuters ισχυρίζεται πως ο νέος στόχος της Κομισιόν θα ανακοινωθεί μέσα στην εβδομάδα, ενώ θα σταλεί στην Ευρωβουλή για ψηφοφορία τον επόμενο μήνα.

[Πηγή: Reuters μέσω Autocar]

node/32009

Toyota: Αποκάλυψη για τη δεύτερη γενιά φορτηγών με υδρογόνο

Η Toyota είναι από τους πρωτοπόρους του υδρογόνου με το Mirai, αλλά η ιαπωνική φίρμα είναι επίσης παρούσα στα βαριά φορτηγά με ένα νέο τράκτορα με κυψέλη καυσίμου. Ο Ιάπωνας κατασκευαστής αποκαλύπτει τη δεύτερη γενιά του, Beta.

Παρασκευή, 03 Αυγούστου 2018 | Γιάννης Κουτσουφλάκης Επικοινωνία

Toyota: Αποκάλυψη για τη δεύτερη γενιά φορτηγών με υδρογόνο

Η Toyota ονομάζει το πρότζεκτ του φορτηγού που κινείται με υδρογόνο όπως τα στάδια εξέλιξης ενός λογισμικού ή ενός βιντεοπαιχνιδιού. Η πρώτη έκδοση, «Alpha», ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2017 και σήμερα η Toyota αποκαλύπτει τη δεύτερη εκδοχή ενός βαρύ μεταφορέα, του οποίου η ιδιαιτερότητα είναι ότι διαθέτει ενεργειακή κυψέλη καυσίμου και ηλεκτροκινητήρες στη θέση ενός μεγάλου 6κύλινδρου ντίζελ.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οδηγούμε το νέο υδρογονοκίνητο Toyota Mirai

Σχεδιασμένο στις Ηνωμένες Πολιτείες (όπου δοκιμάζεται επίσης), η νέα έκδοση Beta ήταν αποτέλεσμα της επί ενός έτους βελτίωσης της Alpha. Η εμβέλεια αυξήθηκε από τα 320 στα 480 km χωρίς καμία αύξηση στις διαστάσεις -το μεταξόνιο και το συνολικό μήκος του φορτηγού διατηρούνται. Οι ηλεκτροκινητήρες παρέχουν ισχύ 670 PS και ροπή 183,5 kgm.

Toyota Beta hydrogen Tractor

Η ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από την κυψέλη καυσίμου αποθηκεύεται εν μέρει σε μια μπαταρία 12 kWh –λιγότερο από το 1/3 της μπαταρίας του Nissan Leaf.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Βαρέα φορτηγά: Καλύτερο το υδρογόνο από τις μπαταρίες

Η Toyota στοχεύει σαφώς στη μεταφορά αγαθών τα επόμενα 30 χρόνια με αυτούς τους τράκτορες υδρογόνου. Με περισσότερους από 650 ίππους και συνολικό επιτρεπόμενο βάρος 36 τόνων, έχουν ήδη αντιμετωπίσει την πρόκληση. Δεν τους λείπει παρά μια μεγαλύτερη αυτονομία και… ένα δίκτυο διανομής υδρογόνου.

Toyota Beta hydrogen Tractor