Η Ευρώπη τα βάζει επιτέλους με τις εκπομπές των φορτηγών

Η Ευρώπη τα βάζει επιτέλους με τις εκπομπές των φορτηγών

Τα φορτηγά αποτελούν μόλις το 5% του ευρωπαϊκού στόλου οχημάτων, αλλά ευθύνονται για το ένα τέταρτο των συνολικών εκπομπών από τις οδικές μεταφορές.

Μέχρι στιγμής, οι ΙΧήδες ευθύνονταν κυρίως για τις ρυπογόνες εκπομπές στον τομέα των μεταφορών, δεδομένου ότι εναπόκειτο στα αυτοκίνητα να καταβάλλουν τις μεγαλύτερες προσπάθειες για τη μείωση των εκπομπών καυσαερίων. Ωστόσο, δεν θα είναι πια πλέον τα μόνα.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι αυτοί που έχουν την μεγαλύτερη πίεση για τις εξελίξεις των προϊόντων τους όσον αφορά τη μείωση των ρύπων στον τομέα των μεταφορών. Πουθενά αλλού (θαλάσσιες μεταφορές, αεροπορία, βαρέα φορτηγά οχήματα, μοτοσικλέτες) δεν υπάρχουν τόσο δραματικές και σημαντικές εξελίξεις στην αντιμετώπιση της ρύπανσης στις μεταφορές. Αλλά αυτό θα μπορούσε γρήγορα να μεταβληθεί.

Οι συνάδελφοί μας των Financial Times αναφέρουν ότι η Ευρώπη σχεδιάζει επιτέλους να αντιμετωπίσει τις ρυπογόνες εκπομπές φορτηγών στη Γηραιά Ήπειρο. Και τούτο διότι μπορεί να αποτελούν μόνο το 5% του τροχαίου υλικού της Ευρώπης, αλλά ευθύνονται για το ένα τέταρτο των συνολικών εκπομπών από τις οδικές μεταφορές. Είναι εύκολο να καταλάβουμε γιατί είναι αποφασιστικής σημασίας η δράση στον τομέα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Βαρέα φορτηγά: Καλύτερο το υδρογόνο από τις μπαταρίες

Σύμφωνα λοιπόν με τους Financial Times, οι οποίοι είχαν πρόσβαση εκ των προτέρων σε έγγραφα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει να επιβάλει μείωση εκπομπών CO2 κατά 15% στους κατασκευαστές φορτηγών στην Ευρώπη έως το 2025, με ενδεχόμενη αναπροσαρμογή στην πορεία, το 2022, σύμφωνα με τις προόδους στον τομέα.

Ακόμα καλύτερα, οι Βρυξέλλες θα ήθελαν να προχωρήσουν περαιτέρω, επιβάλλοντας μείωση που θα διπλασιαστεί σε 30% από το 2030. Οι κατασκευαστές θεωρούν το σχέδιο αυτό πολύ φιλόδοξο και ανέφικτο σε έναν τομέα όπου η ανανέωση είναι προφανώς βραδύτερη από ό,τι στο αυτοκίνητο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Dieselgate: Καταδίκη των κατασκευαστών βαρέων οχημάτων για καρτέλ

Το διάταγμα θα παρέχει επίσης μπόνους στους κατασκευαστές που θα κατασκευάζουν φορτηγά με μηδενικές εκπομπές. Ωστόσο, αυτό δεν είναι κάτι που αφορά ιδιαίτερα στην Ευρώπη, καθώς η αγορά είναι σήμερα ανύπαρκτη και θα παραμείνει έτσι για μεγάλο χρονικό διάστημα, καθώς οι εκτιμήσεις λένε ότι θα εξακολουθεί να λειτουργεί με ντίζελ για πολλά χρόνια ακόμη.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube