node/35074

Duesenberg Model X: H πιο σπάνια απ’ όλες

Η εμφάνιση μιας Duesenberg Model X προς δημόσια πώληση, ήγουν δημοπρασία, συμβαίνει κάθε 20 χρόνια. Καθόλου περίεργο, καθώς λέγεται ότι έχουν επιζήσει μόλις πέντε από τις 13 που φτιάχτηκαν.

Η Duesenberg Model X είναι η πιο σπάνια από τις Duesenberg παραγωγής και η τελευταία που τέθηκε προς δημόσια πώληση ήταν το 1996. Σήμερα πιστεύεται ότι μόλις πέντε αυτοκίνητα έχουν επιβιώσει από τα αρχικά 13 που κατασκευάστηκαν. Για πολλούς συλλέκτες Duesenberg, η Model X έχει αποδειχθεί δυσεύρετο κομμάτι, ως εκ τούτου ελάχιστες συλλογές διαθέτουν κάποια.

Η Duesenberg ήταν μια αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία που δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις και η οποία δημιούργησε μερικά από τα καλύτερα κατασκευασμένα και πιο προηγμένα τεχνολογικά αυτοκίνητα στον κόσμο στις δεκαετίες του ’20 και του ’30. Εκτενέστερα δε την ιστορία της μπορείτε να τη διαβάσετε στο παρακάτω αφιέρωμά μας… 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Μάρκες που έσβησαν: Duesenberg 1904-1937 [video]

Αρχικά η εταιρεία δημιούργησε μεγάλο ντόρο γύρω από το όνομά της στα μότορσπορτς: Το 1914 ο Eddie Rickenbacker έφερε μια Duesenberg στη δέκατη θέση στο Indianapolis 500. Η εταιρεία θα επέστρεφε και πάλι στη διάσημη αμερικανική πίστα στη δεκαετία του ’20 και θα κέρδιζε τον αγώνα το 1924, το 1925 και το 1927. Αίσθηση όμως θα προκαλούσε η Duesenberg και στην Ευρώπη, βάζοντάς τα με τα καλύτερα αγωνιστικά αυτοκίνητα στον κόσμο και τελικά κερδίζοντας το γαλλικό Grand Prix του 1921, με τον Αμερικανό οδηγό Jimmy Murphy στο τιμόνι.

Duesenberg Model X
Duesenberg Model X Dual-Cowl Phaeton του 1927 με καροσερί της Locke & Company - Darin Schnabel ©2019 Courtesy of RM Sotheby's


Στη δεκαετία του ’20 και του ’30, η εταιρεία έστρεψε το επίκεντρο του ενδιαφέροντός της στα αυτοκίνητα πολυτελείας, κατασκευάζοντας το μοντέλο Α (1921-1926), το Model Χ (1926-1927) και το Model J (1928-1937). Από τα παραπάνω μοντέλα, κατασκευάστηκαν 650 αυτοκίνητα από το Model Α, 481 από το Model J και μόλις 13 από το Model Χ.

Οι Duesenberg έγιναν σχεδόν η de facto επιλογή για τους πλούσιους Αμερικανούς ηθοποιούς, τους βιομηχάνους, αλλά και τους νονούς του εγκλήματος: Howard Hughes, Al Capone, Greta Garbo, Clark Gable, Mae West, Tyrone Power, και οι οικογένειες Mars, Whitney και Wrigley. Αλλά και πέρα από τον Ατλαντικό, βασιλιάδες της Γηραιάς Ηπείρου επέλεξαν Duesenberg αντί για Rolls-Royce, όπως ο Δούκας του Windsor, η βασίλισσα Μαρία της Γιουγκοσλαβίας, ο πρίγκιπας Νικόλαος της Ρουμανίας και οι βασιλιάδες της Ιταλίας, Vittorio Emanuele III di Savoia, και της Ισπανίας, Alfonso ΧΙΙΙ.

Duesenberg Model X
Duesenberg Model X Dual-Cowl Phaeton του 1927 με καροσερί της Locke & Company - Darin Schnabel ©2019 Courtesy of RM Sotheby's


Τα Μεγάλο Κραχ κατέβαλε τελικά την Duesenberg το 1937 μαζί με πολλές άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη. Οι επιζούσες Duesenberg είναι τώρα ξεχωριστά κομμάτια για τους συλλέκτες και τους λάτρεις του αυτοκινήτου. Κάθε φορά που ανακαλύπτεται μια νέα «barn find» Duesenberg στέλνει ένα τσουνάμι ενθουσιασμού στον κόσμο του κλασικού αυτοκινήτου.

Η περί ης ο λόγος…
Η Model X λανσαρίστηκε το 1926 ως ένα ολοκληρωτικά ανασχεδιασμένο και βελτιωμένο μοντέλο βασισμένο στη Model A. Πατούσε πάνω σε νέο σασί, φορούσε ανασχεδιασμένο κινητήρα και μια νέα διάταξη στην εμπρός ανάρτηση για χαμηλότερο κέντρου βάρους.

Duesenberg Model X
Darin Schnabel ©2019 Courtesy of RM Sotheby's


Όπως συνέβαινε με πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες με high-end μοντέλα στη δεκαετία του ’20 και του ’30, η Duesenberg κατασκεύαζε ως επί το πλείστον rolling chassis -το αυτοκίνητο που βλέπετε φορά καροσερί του Justus Vinton Locke. Στη συνέχεια ο αγοραστής πήγαινε στον καροσερίστα της αρεσκείας του για να του φτιάξει το «καβούκι» βάσει των εξατομικευμένων προδιαγραφών του. Μερικοί μάλιστα πάμπλουτοι πελάτες είχαν εποχική αντίληψη του αυτοκινήτου, με αντίστοιχα καλοκαιρινή και χειμωνιάτικη καροσερί.

Η Duesenberg Model X έκανε ένα σημαντικό βήμα προς τα πάνω στην απόδοση σε σχέση με την απερχόμενη Model Α. Ο συνολικά ανανεωμένος 8κύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 4.261 cc με τον εκκεντροφόρο επικεφαλής, εφοδιάστηκε με νέο στροφαλοφόρο άξονα, νέο καπάκι βαλβίδων, διαφορετικά έμβολα και αναθεωρημένη εισαγωγή. Με αυτά και με αυτά, η ισχύς ανέβηκε από τα 88 στα 100 άλογα και το αυτοκίνητο ήταν ικανό να φτάνει τα 160 km/h.

Duesenberg Model X
Darin Schnabel ©2019 Courtesy of RM Sotheby's


Το μήκος του πλαισίου αυξήθηκε κατά πέντε πόντους, στα 3,45 m, και επωφελήθηκε από πρόσθετες ενισχύσεις, ενώ τα φύλλα σούστας τοποθετήθηκαν πάνω από τις διαδοκίδες του πλαισίου για χαμηλότερο κέντρο βάρους -βελτιώνοντας ως εκ τούτου και το κράτημα.

Δεδομένου ότι είναι η πιο σπάνια Duesenberg παραγωγής, η Model Χ είναι φυσικά σφόδρα επιθυμητή αλλά και σπάνια για να αποκτηθεί από τους συλλέκτες, και η δημόσια πώληση ενός από τα εναπομείναντα κομμάτια είναι κάτι που συμβαίνει κάθε 20 χρόνια.

Για το λόγο αυτό και η επικείμενη δημοπρασία μιας Model Χ έχει θέση στο drive.gr. O οίκος RM Sotheby’s λοιπόν θα δημοπρατήσει τη Model X που βλέπετε την επόμενη εβδομάδα, ως μέρος της διοργάνωσης Guyton Collection Auction. Το εκτιμώμενο ποσό που θα κινηθεί το αυτοκίνητο είναι μεταξύ $300.000 και $400.000. Στην περίπτωση που θέλετε να μάθετε περισσότερα για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ή να εγγραφείτε για να… κάνετε την προσφορά σας πατήστε εδώ.

node/39177
Austin Healey 3000 Mk I

Austin Healey 3000 1959-1968: Donald’s car

Με το 6κύλινδρο μοτέρ του, το μηχάνημα του Donald Healey απέπνεε έναν αριστοκρατικό αέρα. Και παρόλο που ήταν «ένα ακόμα ρόουντστερ», έγινε έμβλημα της χρυσής εποχής των σπορ βρετανικών αυτοκινήτων.

Παρασκευή, 05 Ιουνίου 2020 | Γιάννης Κουτσουφλάκης Επικοινωνία

Austin Healey 3000 1959-1968: Donald’s car

Οδηγός αγώνων με μια νίκη στο Monte Carlo του 1931 στο παλμαρές του, αλλά και μηχανολόγος παθιασμένος με την αεροδυναμική, ο Donald Healey καταπιάστηκε το 1946 με την περιορισμένη παραγωγή μιας μικρής γκάμας σπορ μοντέλων. 

Με τυπική αγωνιστική σιλουέτα, μάλλον ακριβά και με γραμμές ελάχιστα σαγηνευτικές, η επιτυχία τους ήταν περιορισμένη. Γνωρίζοντας τα μειονεκτήματα των αυτοκινήτων του, ο Βρετανός φίλος μας αποφάσισε να σχεδιάσει ένα πιο πολιτισμένο ρόουντστερ και, κυρίως, πιο οικονομικό. Μιας που κάτω από το καπό του θα έκρυβε έναν κινητήρα της Austin. 

Με πρεμιέρα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Λονδίνο το 1952, η Healey 100 (100 για τα μίλια της τελικής ταχύτητάς της), υπέροχα σχεδιασμένη από τον Gerry Coker, προκάλεσε τον ενθουσιασμό του κοινού. Αλλά το κυριότερο ήταν ότι γοήτευσε τον Leonard Lord, τον πανίσχυρο πρόεδρο της BMC -Austin, MG, Morris και τα άλλα καλά παιδιά.

Austin Healey 100
Το Healey 100 προκάλεσε το ζωηρό ενδιαφέρον του προέδρου της BMC, Leonard Lord, που είδε μια ευκαιρία να ανοίγεται στις ΗΠΑ, σε μια πελατεία που ζητούσε κάτι παραπάνω από ένα μικρό MG.


Η σιλουέτα της Healey 100 λοιπόν, εξέπληξε ευχάριστα τον Lord. Χώρια που μια δυνητικά ανεξερεύνητη πελατεία περίμενε από την άλλη μεριά του Ωκεανού τον συνδετικό κρίκο που έλειπε ανάμεσα στα μικρά MG και τις μεγάλες Jaguar. 

Οι όροι της συμφωνίας βρέθηκαν γρήγορα ανάμεσα στα δύο μέρη και η BMC άνοιξε τις γραμμές παραγωγής εφοδιάζοντας τον Donald με κινητήρες, ενώ περιέλαβε τα Healey στους καταλόγους της. Έτσι, ο Donald Healey με μόνη του έννοια την κατασκευή των καροσερί, μπορούσε να ασχοληθεί εκ νέου και απερίσπαστος με τους αγώνες. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Austin Healey Sprite 1958-1961 [video]

Το πρώτο 6κύλινδρο μοντέλο εμφανίστηκε το 1956, αλλά θα έπρεπε να περάσουν άλλα τρία χρόνια και να φτάσει το 1959, πριν προκύψει η μεγάλη μετάλλαξη: Η 3000, γρήγορα αποκαλούμενη «Big Healey», έκανε το ντεμπούτο της.

Austin Healey 3000 Mk I
Πλαισιωμένη από δύο «παχουλά» φτερά, η ουρά της 3000 δείχνει πολύ ρευστή και με πολύ φροντισμένη αεροδυναμική.


Με πιο φαρδείς κυλίνδρους, φτάνοντας τα 2,9 lt, και με τάισμα από δύο μεγάλα καρμπιρατέρ, ο 6κύλινδρος κινητήρας από την ασθματική εκδοχή του πάνω στη βαριά μπερλίνα Westminster της Austin, απέκτησε νεύρο και εντυπωσιακή ροπή. Αλλά και επιδόσεις πρώτης γραμμής, με την τελική ταχύτητα πάνω από 180 km/h. 

Με δισκόφρενα εμπρός (κάτι όχι και τόσο αυτονόητο για βρετανικό ρόουντστερ του ’59), αναθεωρημένο φινίρισμα στην καμπίνα επί τα βελτίω και πιο άνετη από τους ανταγωνιστές του, η 3000 στρογγυλοκάθισε στην κορυφή της κατηγορίας. Το αμερικανικό χαρτί μάλιστα αποδείχτηκε φλος ρουαγιάλ για τη βορειοαμερικανική αγορά που απορρόφησε κοντά στο 90% της παραγωγής της.

 

Austin Healey 3000 Mk I
Ατμόσφαιρα «so british» για το εσωτερικό που φορά ένα ταμπλό λιτής γοητείας, παρόλο που τα καντράν για τον οδηγό δημιουργούν ένα πλήρες σύνολο. 


Η 2/4θέσια 3000 υπέστη μέχρι το τέλος της ζωής της δύο αναβαθμίσεις, που την κράτησαν στη ζωή για σχεδόν δέκα χρόνια, μέχρι το 1968. Σήμερα, στην αγορά του κλασικού αυτοκινήτου για ένα κομμάτι Concours του πρώτου μοντέλου (Mk I BN7 και ΒΤ7) που κράτησε μέχρι το ’61, θα χρειαστεί να δώσεις 89 χιλιάδες ευρώ. Αν και τα καλά αυτοκίνητα ξεκινούν από τις €37.000. 

Η δεύτερη «γενιά», Mk II BJ7 και BN7, κι αυτή διατιθέμενη και σε 2θέσια μέχρι το ’62, φόρεσε ένα καρμπιρατέρ ακόμη και ανέβηκε από τα 125 στα 133 άλογα. Το ’62 επανεξετάστηκε η τροφοδοσία της με δύο διπλά καρμπιρατέρ, κερδίζοντας έτσι ακόμα δύο άλογα και φτάνοντας τα 135, ενώ καταργήθηκε το διθέσιο μοντέλο. Η τιμή της σήμερα είναι ελάχιστα πιο ψηλή από αυτή της Mk I. 

Austin Healey 3000 Mk I
Μοτέρ 6κύλινδρο με ροπή φορτηγού κάτω από το καπό ενός ρόουντστερ με πολιτισμένο χαρακτήρα. Τι άλλο να ζητήσει κάποιος για να κατακτήσει την Αμερική;


Η τελευταία εκδοχή της Austin- Healey 3000, η Mk III, ανέβηκε στα 150 άλογα, ενώ η καμπίνα αναβαθμίστηκε ιδιαίτερα, έτσι ώστε σήμερα αναγνωρίζεται ως η πιο πολυτελής Big Healey. Με την τιμή της όμως να μην ξεπερνά σε ένα Concours κομμάτι τα 100 χιλιάρικα.

Στην φωτογραφίες βλέπετε δύο μοντέλα από της Mk I…

Austin Healey 3000 Mk I
Γοητευτική και από καλή ράτσα, η Austin Healey ήταν με έναν αγνό τρόπο σπορ. Γρήγορη και επιταχύνοντας με έναν υπόκωφο βρυχηθμό, προκαλούσε δυνατές συγκινήσεις, αλλά ήταν και εύχρηστη στην καθημερινότητα. 


H Austin-Healey 3000 Mk I με μια ματιά
Κινητήρας 6κύλινδρος σε σειρά, ατμοσφαιρικός 
Χωρητικότητα 2.912 cc
Τροφοδοσία Δύο καρμπιρατέρ SU HD6
Ισχύς 126 PS/4.600 rpm 
Ροπή 237 Nm/3.000 rpm
Κιβώτιο Χειροκίνητο 4τάχυτο
Διαστάσεις 4,00 x 1,52 x 1,25 m
Μεταξόνιο 2,34 m
Ρεζερβουάρ 55 lt
Βάρος 1.118 kg
Φρένα Δισκόφρενα 286 mm εμπρός, ταμπούρα 279 mm πίσω 
Λάστιχα 5.90-15 (σ.σ. 150/90 R15)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,7”
0-400 m 17,2” @ 128,7 km/h
0-1.000 m 32,0” @ 160,1 km/h
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Κατανάλωση 11,3 lt/100 km
Παραγωγή 44.925 αυτοκίνητα (1959-1968)
Τιμή σήμερα Από €36.500 έως €98.000 (καλή έως κατάσταση Concours)

node/39148

Συλλογή Petitjean: Οnline δημοπρασία για 97 κλασικά μοντέλα

Τα 97 αυτοκίνητα του Γάλλου οδηγού αγώνων Marcel Petitjean θα δοθούν από τον οίκο RM Sotheby’s χωρίς τιμή επιφύλαξης.

Τετάρτη, 03 Ιουνίου 2020 | Αλέξης Γαλανόπουλος Επικοινωνία

Συλλογή Petitjean: Οnline δημοπρασία για 97 κλασικά μοντέλα

Η δημοπράτηση μιας ολόκληρης συλλογής αυτοκινήτων μονομιάς δεν είναι κάτι ανήκουστο στον κόσμο του κλασικού αυτοκινήτου -το αντίστοιχο ρεκόρ ίσως ανήκει στη συλλογή 430 αυτοκινήτων Duemila Ruote. Και σήμερα ανοίγει η περίοδος κατάθεσης προσφορών στον οίκο RM Sotheby’s για άλλη μια τέτοια περίπτωση: Τη συλλογή Petitjean.

Ο Marcel Petitjean είναι ένας Γάλλος επιχειρηματίας με μεγάλη αγάπη για το αυτοκίνητο. Από το 1968 ως το 1971 υπήρξε οδηγός αγώνων, συμμετέχοντας –και πετυχαίνοντας νίκες– σε Αναβάσεις του γαλλικού και του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος, με Porsche 904 Carrera GTS, 906 και 910/8 Bergspyder. Στη συνέχεια αποφάσισε να αγοράζει και να κρατά φυλαγμένα τα πιο ξεχωριστά αυτοκίνητα εκείνης της εποχής, με σκοπό να δημιουργήσει κάποτε ένα πλήρες μουσείο αυτοκινήτου.

Ξεκίνησε με μια Ferrari 275 GTB/4 και συνέχισε αγοράζοντας τη δεκαετία του ’70 μια Ferrari 246 Dino GT, μια Mercedes-Benz 300 SL Roadster, μια Lamborghini Miura P400 κ.ά. Ο Petitjean δεν αποκτούσε όμως μόνο τα κορυφαία και πιο ακριβά αυτοκίνητα της αγοράς. Η συλλογή του περιλαμβάνει πολλά πιο προσιτά σπορ μοντέλα, όπως FIAT Dino Coupe & Spyder ή Lancia Fulvia Coupe, και βέβαια αρκετές Porsche 911.

Η Petitjean Collection περιλαμβάνει αρκετά αυτοκίνητα των Aston Martin, Lotus, Maserati, Triumph και έναν εντυπωσιακό αριθμό σπάνιων σπορ μοντέλων από κατασκευαστές όπως η DeTomaso, η TVR, η Marcos η Ligier κ.ά. Όλα τους είναι ευρωπαϊκά μοντέλα, με την εξαίρεση κάποιων Chevrolet και ενός DeLorean DMC-12 –γνωστό από το Back to the Future.

The Petitjean Collection

Ολόκληρη η συλλογή των 97 αυτοκινήτων δημοπρατείται αυτές τις μέρες διαδικτυακά από τον οίκο RM Sotheby’s, στο πλαίσιο της δημοπρασίας The European Sale, με την προθεσμία για την κατάθεση προσφορών να λήγει την Τετάρτη 10 Ιουνίου. Τα αυτοκίνητα δίνονται χωρίς τιμή επιφύλαξης, και τα πιο προσιτά από αυτά αναμένεται να αλλάξουν χέρια για λιγότερες από €10.000. Ο αναλυτικός κατάλογος με όλα τα αυτοκίνητα του Marcel Petitjean, μαζί με ένα σύντομο ιστορικό, είναι διαθέσιμος για ξεφύλλισμα εδώ.

Παρότι στον κατάλογο θα βρείτε σίγουρα μερικά μοντέλα από κάθε κατασκευαστή που στοιχειώνει τα όνειρά μας, δεν πρόκειται να βρείτε καμία Ferrari. Αυτό όμως δε συμβαίνει επειδή ο Petitjean έχει κάποια απέχθεια για τη μάρκα. Αντίθετα, αποφάσισε να περιορίσει κάπως το όνειρό του, και αντί για ένα μουσείο που να αφορά ολόκληρη την ευρωπαϊκή αυτοκίνηση, να φτιάξει ένα μουσείο αποκλειστικά για τα αυτοκίνητα της Ferrari. Οπότε κρατάει τις Ferrari της συλλογής του, και πουλάει όλα τα υπόλοιπα μοντέλα για να χρηματοδοτήσει το project…

[Πηγή: RM Sotheby’s]