
Chery: Νέα επαναστατική μπαταρία στερεάς κατάστασης με αυτονομία 1.300 km
H κινεζική εταιρεία αποκαλύπτει μια μπαταρία-ορόσημο, διπλάσιας ενεργειακής πυκνότητας από τις σημερινές, ανοίγοντας τον δρόμο για την επόμενη γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.


Η Chery μπαίνει δυναμικά στην «κούρσα» των μπαταριών στερεάς κατάστασης, παρουσιάζοντας μια πρωτότυπη συστοιχία που υπόσχεται να αλλάξει ριζικά το τοπίο της ηλεκτροκίνησης.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η νέα τεχνολογία μπορεί να προσφέρει πραγματική αυτονομία έως και 1.300 km με μία φόρτιση. Θα περάσει σε πιλοτικής κλίμακας παραγωγή το 2026 και σε πλήρη εμπορική εφαρμογή το 2027.
Με ενεργειακή πυκνότητα 600 Wh/kg, η Chery ανεβάζει τον πήχη για κάθε μελλοντική ηλεκτρική πλατφόρμα
Αναπτυγμένη από το Chery Solid-State Battery Research Institute, η μπαταρία χρησιμοποιεί στερεό ηλεκτρολύτη που σχηματίζεται επί τόπου (in situ) σε συνδυασμό με καθόδιο πλούσιο σε λίθιο και μαγγάνιο. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό: ενεργειακή πυκνότητα 600 Wh/kg, δηλαδή περίπου διπλάσια από τα κορυφαία κύτταρα ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούνται σήμερα στην Κίνα.
Πέρα όμως από την αποδοτικότητα, η Chery δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ασφάλεια. Η εταιρεία υποστηρίζει πως η νέα στερεά μπαταρία συνεχίζει να λειτουργεί κανονικά ακόμη και μετά από διάτρηση με καρφιά ή τρυπάνι, ενώ μπορεί να παραμείνει ενεργή ακόμη και βυθισμένη στο νερό. Η χημεία της εξαλείφει πλήρως τον κίνδυνο θερμικής διαφυγής, ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα των συμβατικών μπαταριών λιθίου.
Αν και η Chery δεν αποκάλυψε ακόμη συγκεκριμένα στοιχεία φόρτισης, θεωρείται δεδομένο πως η νέα τεχνολογία θα προσφέρει σημαντικά ταχύτερη φόρτιση σε σχέση με τις σημερινές LFP και NMC συστοιχίες που χρησιμοποιούνται στα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραγωγής.
Ιστορική επίδοση και εξαγωγική επιτυχία
Η αποκάλυψη της νέας τεχνολογίας έγινε κατά τη διάρκεια συνεδρίου όπου η Chery ανακοίνωσε επίσης ρεκόρ πωλήσεων άνω των 2 εκατομμυρίων αυτοκινήτων. Μάλιστα, οι ευρωπαϊκές πωλήσεις της υπερδιπλασιάστηκαν, φτάνοντας τις 145.000 μονάδες, επιβεβαιώνοντας τη ραγδαία άνοδο της μάρκας και στη γηραιά ήπειρο.
Παράλληλα, ο Όμιλος Chery διατήρησε για 22η συνεχή χρονιά τον τίτλο της πρώτης κινεζικής μάρκας σε εξαγωγές παγκοσμίως.
Την ίδια στιγμή, ο μεγάλος της ανταγωνιστής, η BYD, εργάζεται εντατικά πάνω στις δικές της μπαταρίες στερεάς κατάστασης. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της, οι νέες μπαταρίες θα τοποθετηθούν πρώτα στα μεσαίας και υψηλής κατηγορίας EV το 2027, ενώ μέχρι το 2030-2032 θα φτάσουν και στα πιο προσιτά μοντέλα. Αν και η BYD δεν έχει δώσει ακόμη τεχνικές λεπτομέρειες, είναι σαφές πως θα επιχειρήσει να ανταγωνιστεί ευθέως την πρόταση της Chery.