Αυτό το μικρό σπόιλερ χαρίζει τοπ αυτονομία στο Wagoneer S

Αυτό το μικρό σπόιλερ χαρίζει τοπ αυτονομία στο Wagoneer S

Πόση διαφορά μπορεί να κάνει μια πίσω αεροτομή; Τεράστια, αφού αυτή ευθύνεται για την κορυφαία αυτονομία του ηλεκτρικού Jeep Wagoneer S.

Wagoneer S

Το αμιγώς ηλεκτρικό Wagoneer S της Jeep είναι τόσο αεροδυναμικό όσο ένα Toyota Prius πρώτης γενιάς. Κυρίως χάρη στην πίσω αεροτομή που μοιάζει ολίγον παράταιρη στην όλη κυβίστικη σχεδίαση του αμερικανικού μοντέλου.

Από το πλάι, το Jeep Wagoneer S έχει σιλουέτα που μοιάζει στα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας, αλλά στην ουσία είναι ένα οπτικό τρικ. Όσο πηγαίνεις όμως προς τα πίσω, ανακαλύπτεις ότι το πίσω φινιστρίνι είναι αρκετά μικρότερο από τα ειοθώτα. Ενώ και το πίσω παρμπρίζ έχει κάμποση κλίση, σε αντίθεση με τη σχεδόν κάθετη πίσω πόρτα που έχουν συνήθως τα μεγάλα SUV. Και βέβαια, υπάρχει μια μεγαλούτσικη αεροτομή, που όμως δεν είναι συνεχής. Τι γίνεται εδώ;

Κάποτε βάζαμε πίσω αεροτομή για να φαινόμαστε «γρήγοροι» στα Λιμανάκια. Τώρα για να ταξιδεύουμε μακρύτερα

Wagoneer S

Ο λόγος στον Ralph Gilles, αρχισχεδιαστή της Stellantis. Ίσως τον θυμάσαι επειδή πρόσφατα πουλούσε μια αψεγάδιαστη βελτιωμένη Lancia Delta Integrale. «Για να πετύχουμε τους αεροδυναμικούς μας στόχους, ώστε το Wagoneer S να έχει μεγάλη αυτονομία στο ταξίδι, έπρεπε να δημιουργήσουμε ένα πολύ κωνικό προφίλ».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Jeep Wagoneer S, 600 ίπποι, αυτονομία, εμφάνιση που βγάζει αγριάδα, πολυτελές εσωτερικό, αλλά κι εκτός δρόμου ικανότητες

«Θα έπρεπε να καμπυλώσουμε το πίσω μέρος και σε κανέναν μας δεν άρεσε το οπτικό αποτέλεσμα που προέκυπτε. Έτσι, το πίσω φτερό μάς έδωσε τη λύση για να διατηρήσουμε ένα ελκυστικό προφίλ και να επωφεληθούμε από τα πλεονεκτήματα της σωστής αεροδυναμικής, χωρίς να χαλάσει η σχεδίαση».

Wagoneer S

Αυτός είναι κι ο λόγος που η αεροτομή είναι «κούφια». Ο αέρας έπρεπε να περνάει από το κέντρο της, αλλά ταυτόχρονα να είναι αρκετά στιβαρή ώστε να πετύχει δύο στόχους. Αφενός να ξεγελάει το μάτι και να προσδίδει ένα γωνιώδες αμάξωμα. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το νέο Wagoneer S προκαλεί ανοιχτά το Tesla Model Y σε βίντεο που κυκλοφόρησε η Jeep 

Ύστερα, έπρεπε να είναι αρκετά γεροδεμένη ώστε να μην ταλαντώνεται, γιατί πάνω της είναι στερεωμένη η ψηφιακή κάμερα του καθρέφτη οπισθοπορείας. «Έπρεπε λοιπόν να βεβαιωθώ ότι καθώς οι οδηγοί κοιτάζουν τον καθρέφτη, αυτός δεν θα ταλαντώνεται. Το να βρούμε τον σωστό τρόπο για να αποκτήσουμε σταθερότητα χωρίς να κάνουμε άσχημη την αεροτομή, χωρίς να προσθέσουμε περιττό βάρος, αυτή ήταν ίσως μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις μας στο Wagoneer S».

Wagoneer S

Τα κατάφεραν περίφημα. «Η έντονα κεκλιμένη γραμμή οροφής είναι ένας από τους μεγαλύτερους συντελεστές για το πώς φτάσαμε στο Cd 0,294», δήλωσε η Alison Rahm, αντιπρόεδρος ανάπτυξης προϊόντων στον Όμιλο Stellantis. Μπορεί να μην ανταγωνίζεται το 0,23 του Tesla Model Y, αλλά απέχει παρασάγγας από το 0,357 του σύγχρονου Grand Cherokee, τη στιγμή που δεν ζημιώνεται οπτικά.

Σε συνδυασμό με τη χορταστική μπαταρία των 100,5 kWh, προσφέρει αυτονομία άνω των 300 μιλίων (483 km) κατά το αυστηρό πρωτόκολλο EPA, όπου το Model Y Performance δηλώνεται για 449 km. Αν υπολογίσουμε ότι κατά WLTP το μοντέλο του Elon Musk λαμβάνει θεωρητική αυτονομία 514 km, υποθέτουμε ότι το Wagoneer S θα μπορούσε να αγγίξει τα 600.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube