Αυτή είναι η Lotus Eletre που γεμίζει στο βενζινάδικο
Η επαναφορτιζόμενη υβριδική Lotus Eletre θα έχει συνδυασμένη ισχύ 965 ίππων, 60 παραπάνω από την ισχυρότερη ηλεκτρική.
Η υβριδική Lotus Eletre σηματοδοτεί μια αλλαγή πλεύσης για την ιστορική φίρμα. Όχι πολύ καιρό πριν, η Lotus είχε δεσμευτεί για ένα πλήρως ηλεκτρικό μέλλον. Το σχέδιο ήταν φιλόδοξο, αλλά εκ των υστέρων ίσως λίγο πρόωρο.
Όπως αρκετές άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, τώρα επανεκτιμά αυτό το χρονοδιάγραμμα και, χωρίς να παύει τις BEV εκδόσεις, εμπλουτίζει την γκάμα της με επαναφορτιζόμενα υβριδικά.
Η Lotus Eletre αποτελεί το πρώτο μοντέλο αυτού του μεταβατικού ρόλου, ανταλλάσσοντας την μπαταρία των 108 kWh με μια μικρότερη μονάδα 70 kWh από το 9X της αδελφής μάρκας Zeekr. Θυμίζουμε ότι αμφότερες ανήκουν στο χαρτοφυλάκιο της Geely.
Με χωρητικότητα μεγαλύτερη από πολλά BEV, η Eletre PHEV θα έχει ηλεκτρική αυτονομία έως και 320 km μεταξύ των φορτίσεων. Αν και η τιμή αυτή προκύπτει από τον πιο γενναιόδωρο κύκλο δοκιμών CLTC της Κίνας, σε σχέση με το πιο αυστηρό -και προσγειωμένο- ευρωπαϊκό πρότυπο WLTP
Στο Zeekr 9X, η ίδια μπαταρία μπορεί να φορτιστεί από το 20% στο 80% σε λίγο περισσότερο από οκτώ λεπτά. Εάν η Eletre PHEV επιδείξει ανάλογη φόρτιση, θα γίνει το PHEV με την ταχύτερη επαναφόρτιση στην Ευρώπη, καθώς θα μπορεί να αναπτύξει μέγιστο ρυθμό φόρτισης πάνω από 400 kW. Ωστόσο, αυτή η λεπτομέρεια δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Στέφανος Τσιτσιπάς: Με Lotus Eletre και με 210 km/h στην Αττική Οδό
Η Lotus Eletre PHEV χρησιμοποιεί υπερτροφοδοτούμενο 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 2,0 lt που αποδίδει 279 ίππους. Μπορεί είτε να κινεί απευθείας τους τροχούς είτε να φορτίζει την μπαταρία εν κινήσει.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Zeekr 9X, μία Rolls-Royce Cullinan στην τιμή της BMW X5
Οι λεπτομέρειες σχετικά με τους ηλεκτροκινητήρες παραμένουν περιορισμένες, αλλά το 9X διαθέτει τρεις που συνδυάζονται για 1.400 ίππους.
Η Lotus είχε δηλώσει προηγουμένως ότι η δική της έκδοση -με την ονομασία Hyper Hybrid- θα τοποθετείται πιο χαμηλά, λίγο πάνω από τους 950 ίππους. Ωστόσο, με δεδομένο το παράδειγμα του 9X, δεν αποκλείεται να υπάρξει αργότερα ισχυρότερη εκδοχή.
Το Eletre PHEV αναμένεται να ζυγίζει μεταξύ 2.575 και 2.625 kg, ανάλογα με την έκδοση και τον προαιρετικό εξοπλισμό. Νούμερα παραπλήσια με της υπάρχουσας αμιγώς ηλεκτρικής εκδοχής.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Lotus Eletre πάρκαρε χωρίς να φορτίζει στο ΕΛΒΕΛ, τσίμπησε ροζ χαρτάκι
Οπτικά, τα δύο μοντέλα διαχωρίζονται από τη μεγαλύτερη ανοιχτή μπροστινή μάσκα του υβριδικού και ορισμένους επιπλέον λογότυπους. Στην κινεζική έκδοση αναγράφεται «For Me» στο πορτμπαγκάζ, αν κι αυτό πιθανότατα θα αντικατασταθεί με ένα πιο συμβατικό «Hybrid» στην Ευρώπη.
Μετά την υβριδική Eletre, αναμένεται να ακολουθήσει αντίστοιχη έκδοση της μπερλίνας Emeya. Κατασκευασμένη στην ίδια πλατφόρμα και με πολλά κοινά εξαρτήματα με το θηριώδες SUV, η Emeya αποτελεί προφανή υποψήφιο για υβριδική τεχνολογία.



