Λανθασμένη στήριξη ζώνης: VW και SEAT προχωρούν σε ανάκληση

Η VW και SEAT θα ανακαλέσουν τις προσεχείς εβδομάδες τα νέα Polo, Ibiza και Arona για αλλαγή στη στήριξη της μεσαίας ζώνης ασφαλείας στο πίσω κάθισμα.

Σε συνέχεια των τις αποκαλύψεων ενός φινλανδικού περιοδικού σχετικά με το λανθασμένο σχεδιασμό στην τοποθέτηση του στηρίγματος της πόρπης στη μεσαία και στην αριστερή πίσω ζώνη ασφαλείας, η Volkswagen και η SEAT τελικά αντέδρασαν επίσημα και ανακοίνωσαν ότι θα ξεκινήσει εκστρατεία ανάκλησης τις επόμενες εβδομάδες.

Το ελάττωμα αποκαλύφθηκε από το φινλανδικό περιοδικό Tekniikan Maailma και αφορά τα νέα Volkswagen Polo, SEAT Ibiza και Arona. Σε ορισμένες περιπτώσεις, στο πίσω κάθισμα, η ζώνη ασφαλείας του κεντρικού επιβάτη μπορεί να πιέσει στο κόκκινο κουμπί του πόρπης της αριστερής ζώνης, απελευθερώνοντας έτσι τη συγκράτηση του επιβάτη πίσω από τον οδηγό.

seatbelt

Το πρόβλημα προέρχεται από σφάλμα σχεδιασμού επειδή η πόρπη της κεντρική ζώνης ξεπερνά σε ύψος τη διπλανή της. Οι Φινλανδοί δημοσιογράφοι το διαπίστωσαν επανειλημμένως σε δοκιμασία αποφυγής εμποδίου με τρεις ενηλίκους στον πάγκο. Αλλά είναι κάτι που μπορεί να συμβεί και σε κανονικές συνθήκες κυκλοφορίας, εάν οι επιβάτες σκύψουν.

Η SEAT αρχικά είχε αντιδράσει γρήγορα, υποδεικνύοντας ότι οι τεχνικοί της εργάζονταν ήδη πάνω στη λύση της διόρθωσης του προβλήματος. Η Vokswagen αντέδρασε με τη σειρά της μέσω σύντομου δελτίου Τύπου. Η γερμανική φίρμα δήλωσε ότι έχει εντοπίσει το πρόβλημα όπως και τη η λύση του: Με ένα απλό κόντεμα της στήριξης για τη μεσαία ζώνη. Οι αλλαγές αυτές χρειάζεται να επικυρωθούν και από τις ενδιαφερόμενες αρχές. Με παρόμοιο δελτίο Τύπου απάντησε και η SEAT αργότερα.

seatbelt

Volkswagen και SEAT αναφέρουν επίσης ότι μια εκστρατεία ανάκλησης θα ξεκινήσει τις επόμενες εβδομάδες, μέσω επιστολής με αποδέκτες τους επηρεαζόμενους πελάτες. Θα κληθούν λοιπόν να προσέλθουν σε επίσημο επισκευαστήριο της αρεσκείας τους για να κάνουν την τροποποίηση, προφανώς χωρίς χρέωση. Εν τω μεταξύ, ακόμη και αν η VW και η SEAT υπενθυμίζει ότι Polo, Ibiza και Arona «είναι νόμιμα εγκεκριμένα και ασφαλή στην οδήγηση», ζητούν από τους πελάτες να μην χρησιμοποιούν την κεντρική ζώνη ασφαλείας

Τα μοντέλα που επλήγησαν είναι πολύ πρόσφατα, με το Polo έκτης γενεάς να βρίσκεται στην αγορά από το φθινόπωρο του 2017, το SEAT Ibiza λίγους μήνες νωρίτερα, ενώ το Arona λίγους μήνες αργότερα. 

Επίσημα στοιχεία από τους κατασκευαστές δεν υπάρχουν, αλλά σύμφωνα με το γερμανικό πρακτορείο DPA, το πρόβλημα πλήττει 220.000 Volkswagen Polo VI και 191.000 SΕΑΤ Ibiza 5 και Arona.

Δείτε το video με τη δοκιμή των Φιλανδών συναδέλφων