node/31004

Λανθασμένη στήριξη ζώνης: VW και SEAT προχωρούν σε ανάκληση

Η VW και SEAT θα ανακαλέσουν τις προσεχείς εβδομάδες τα νέα Polo, Ibiza και Arona για αλλαγή στη στήριξη της μεσαίας ζώνης ασφαλείας στο πίσω κάθισμα.

Σε συνέχεια των τις αποκαλύψεων ενός φινλανδικού περιοδικού σχετικά με το λανθασμένο σχεδιασμό στην τοποθέτηση του στηρίγματος της πόρπης στη μεσαία και στην αριστερή πίσω ζώνη ασφαλείας, η Volkswagen και η SEAT τελικά αντέδρασαν επίσημα και ανακοίνωσαν ότι θα ξεκινήσει εκστρατεία ανάκλησης τις επόμενες εβδομάδες.

Το ελάττωμα αποκαλύφθηκε από το φινλανδικό περιοδικό Tekniikan Maailma και αφορά τα νέα Volkswagen Polo, SEAT Ibiza και Arona. Σε ορισμένες περιπτώσεις, στο πίσω κάθισμα, η ζώνη ασφαλείας του κεντρικού επιβάτη μπορεί να πιέσει στο κόκκινο κουμπί του πόρπης της αριστερής ζώνης, απελευθερώνοντας έτσι τη συγκράτηση του επιβάτη πίσω από τον οδηγό.

seatbelt

Το πρόβλημα προέρχεται από σφάλμα σχεδιασμού επειδή η πόρπη της κεντρική ζώνης ξεπερνά σε ύψος τη διπλανή της. Οι Φινλανδοί δημοσιογράφοι το διαπίστωσαν επανειλημμένως σε δοκιμασία αποφυγής εμποδίου με τρεις ενηλίκους στον πάγκο. Αλλά είναι κάτι που μπορεί να συμβεί και σε κανονικές συνθήκες κυκλοφορίας, εάν οι επιβάτες σκύψουν.

Η SEAT αρχικά είχε αντιδράσει γρήγορα, υποδεικνύοντας ότι οι τεχνικοί της εργάζονταν ήδη πάνω στη λύση της διόρθωσης του προβλήματος. Η Vokswagen αντέδρασε με τη σειρά της μέσω σύντομου δελτίου Τύπου. Η γερμανική φίρμα δήλωσε ότι έχει εντοπίσει το πρόβλημα όπως και τη η λύση του: Με ένα απλό κόντεμα της στήριξης για τη μεσαία ζώνη. Οι αλλαγές αυτές χρειάζεται να επικυρωθούν και από τις ενδιαφερόμενες αρχές. Με παρόμοιο δελτίο Τύπου απάντησε και η SEAT αργότερα.

seatbelt

Volkswagen και SEAT αναφέρουν επίσης ότι μια εκστρατεία ανάκλησης θα ξεκινήσει τις επόμενες εβδομάδες, μέσω επιστολής με αποδέκτες τους επηρεαζόμενους πελάτες. Θα κληθούν λοιπόν να προσέλθουν σε επίσημο επισκευαστήριο της αρεσκείας τους για να κάνουν την τροποποίηση, προφανώς χωρίς χρέωση. Εν τω μεταξύ, ακόμη και αν η VW και η SEAT υπενθυμίζει ότι Polo, Ibiza και Arona «είναι νόμιμα εγκεκριμένα και ασφαλή στην οδήγηση», ζητούν από τους πελάτες να μην χρησιμοποιούν την κεντρική ζώνη ασφαλείας

Τα μοντέλα που επλήγησαν είναι πολύ πρόσφατα, με το Polo έκτης γενεάς να βρίσκεται στην αγορά από το φθινόπωρο του 2017, το SEAT Ibiza λίγους μήνες νωρίτερα, ενώ το Arona λίγους μήνες αργότερα. 

Επίσημα στοιχεία από τους κατασκευαστές δεν υπάρχουν, αλλά σύμφωνα με το γερμανικό πρακτορείο DPA, το πρόβλημα πλήττει 220.000 Volkswagen Polo VI και 191.000 SΕΑΤ Ibiza 5 και Arona.

Δείτε το video με τη δοκιμή των Φιλανδών συναδέλφων

node/39074

Volkswagen Polo: Το GTI μας κουνάει μαντίλι

Πρόωρο τέλος για το πιο σπορ Polo, θύμα του CO₂. Το GTI με τα 200 άλογα σε αρκετές χώρες της Ευρώπης δεν είναι πλέον διαθέσιμο προς παραγγελία. Στην Ελλάδα προλαβαίνετε ακόμη!

Τρίτη, 26 Μαΐου 2020 | Γιάννης Κουτσουφλάκης Επικοινωνία

Volkswagen Polo: Το GTI μας κουνάει μαντίλι

Η Volkswagen μόλις ξεκίνησε να αφαιρεί το Polo GTI από τον κατάλογό της σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες. Στο ελληνικό τιμοκατάλογο πάντως με ημερομηνία έκδοσης 3 Απριλίου υπάρχει ακόμη και ξεκινά από τις €25.900.

Ο λόγος φαίνεται να είναι, για άλλη μια φορά, τα μελλοντικά πρόστιμα CO2 στην Ευρώπη. Οι όμιλοι που δεν σέβονται ένα, συγκεκριμένο, δικό τους όριο CO2, θα υπόκεινται σε οικονομικές κυρώσεις. Το πρώτο του είδους τους θα πέσει το 2021 με βάση τις πωλήσεις του 2020. Επομένως, οι μάρκες κάνουν το ξεκαθάρισμα μεταξύ των μοντέλων που βλάπτουν τον ισολογισμό τους σε CO2.

Με εκπομπές σε διοξείδιο του άνθρακα μεταξύ 159 και 171 g/km (κατά NEDC 138 g/km), το Polo GTI βρισκόταν ήδη στην ηλεκτρική καρέκλα. Σε άρθρο του Κλεάνθη Τριανταφυλλίδη στο DRIVE Νο 281/Μάρτιος 2020 είχε υπολογίσει ότι για κάθε Polo GTI που πουλιόταν, το πρόστιμο θα ήταν 4.163 ευρώ*!Σε αυτό, έρχονται να προστεθούν και οι αδύναμες πωλήσεις, οι οποίες κατά βάση επικεντρώνονται στην Ευρώπη.

Ωστόσο, η Volkswagen δεν τελειώνει με το άθλημα «σπορ», καθώς μόλις λανσάρισε το T-Roc R με 300 άλογα και ετοιμάζεται να διαθέσει στην αγορά τα Golf GTI, GTI TCR και R μέχρι το τέλος του έτους! Ο Γερμανός κατασκευαστής, ωστόσο, γνωρίζει ότι το μέλλον του στα σπορ μοντέλα θα περάσει υποχρεωτικά από τον εξηλεκτρισμό. Και για του λόγου το ασφαλές έχει ήδη αρχίσει να διαθέτει επαναφορτιζόμενα υβριδικά μοντέλα R.

Όσον αφορά την αγορά των μικρών «πυραύλων», η επιλογή γίνεται όλο και πιο περιορισμένη. Ύστερα από τη μη ανανέωση των Renault Clio R.S., Opel Corsa OPC και SEAT Ibiza Cupra, απομένουν μόνο τo Ford Fiesta ST και το MINI Cooper S, ενώ οσονούπω θα έχουμε και το Hyundai i20 N. Και ανεβαίνοντας ένα σκαλί παραπάνω, θα βρούμε το εκρηκτικό Toyota GR Yaris με τα 261 άλογα.

*Ο μέσος επιτρεπόμενος όρος εκπομπών για κάθε εταιρεία προκύπτει από το στόχο CO2 για κάθε μοντέλο ξεχωριστά και υπολογίζεται με βάση ένα μέσο βάρος 1.379,88 kg.Ο μαθηματικός τύπος υπολογισμού είναι: Στόχος CO2 = 95 + [0,033 x (βάρος μοντέλου – 1.379,88 kg)]
Αν πάρουμε για παράδειγμα το Polo GTI που ζυγίζει 1.355 kg, ο στόχος CO2 είναι: 95 + [0,033 x (1.355 – 1.379,88)] = 95 + (-0,818) = 94,182 g/km
Οι εκπομπές CO2 του Polo GTI είναι 138 g/km, οπότε επιβάλλεται πρόστιμο €95 ανά g/km πάνω από το όριο και ανά πωληθέν αυτοκίνητο, δηλαδή (135-94,182) x €95=4.162,7 ευρώ.

node/39073

Δοκιμή ελαστικών: Οι καλύτερες επιλογές στις 18" [video]

Μια δοκιμή ελαστικών στο δρόμο με διάρκεια μηνών, αναδεικνύει το καλύτερο λάστιχο στη δημοφιλή διάσταση 225/40 R18.

Τρίτη, 26 Μαΐου 2020 | Αλέξης Γαλανόπουλος Επικοινωνία

Δοκιμή ελαστικών: Οι καλύτερες επιλογές στις 18" [video]

Οι δοκιμές ελαστικών συνήθως γίνονται στο πεδίο δοκιμών κάποιας κατασκευάστριας εταιρίας και διαρκούν ελάχιστες μέρες. Το βρετανικό Tyre Reviews όμως αποφάσισε να κάνει κάτι διαφορετικό, δοκιμάζοντας λάστιχα κυρίως στο δρόμο, και γράφοντας αρκετά χιλιόμετρα με το καθένα από αυτά.

Η διάσταση που επιλέχθηκε για την περίσταση είναι η πολύ δημοφιλής 225/40 R18, η οποία αποτελεί τη στάνταρ επιλογή για το τελευταίο Skoda Octavia RS. Και τα τρία μοντέλα ελαστικών που συμμετείχαν είναι τα Continental PremiumContact 6, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 και Michelin Pilot Sport 4.

Και οι τρεις εταιρίες έχουν και πιο σπορ προτάσεις στην γκάμα τους: SportContact 6, Eagle SuperSport και Pilot Sport 4S, αντίστοιχα. Κοινό σημείο όλων εκείνων όμως είναι ότι προορίζονται για αυτοκίνητα που φορούν τουλάχιστον 19άρες. Διατίθενται σε ελάχιστες διαστάσεις –ή σε καμία– στις 18" και σίγουρα σε καμία στις 17". Οπότε, πολλοί κάτοχοι αυτοκινήτων με ζάντες 17" ή 18" θα αναγκαστούν να επιλέξουν ένα πιο ήπιο μοντέλο ελαστικού, αλλά να το κρίνουν με σπορ κριτήρια.

Όπως μας υπενθυμίζει ο Jonathan Benson του Tyre Reviews, σε αυτά περιλαμβάνεται η ακρίβεια του τιμονιού, δηλαδή το πόσο άμεσα μεταφράζουν την εντολή του οδηγού σε πράξη, και το πόσο αντέχουν όταν πιέζονται. Αναφέρει όμως κι άλλα χαρακτηριστικά που συχνά παραβλέπονται σε τέτοιες δοκιμές, όπως το ποιο λάστιχο προσφέρει την καλύτερη προστασία ζάντας (απάντηση: το Goodyear) ή ποιο είναι το πιο άνετο (το Michelin).

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δείτε τι συμβαίνει όταν συνδυάζεις φθηνά με ακριβά ελαστικά [video]

Συνδυάζοντας την υποκειμενική εντύπωση που σχημάτισε ο ίδιος για κάθε λάστιχο με τα δεδομένα από τις μετρήσεις που έκανε σε βρεγμένη πίστα, αλλά και με αντικειμενικά δεδομένα από άλλες, συμβατικές δοκιμές ελαστικών που έχουν γίνει κατά καιρούς, ο Benson καταλήγει στη δική του κατάταξη. Η οποία φέρνει το Continental στη θέση του πιο σπορ, πιο άμεσου ελαστικού από τα τρία και το Michelin στη θέση του καλύτερου στο βρεγμένο και του πιο άνετου. Το Goodyear όμως είναι η πιο συμφέρουσα αγορά, αφού είναι σχεδόν παντού ισάξιο με τα άλλα δύο, αλλά κοστίζει αρκετά λιγότερο (σ.σ. στην Αγγλία).

Δείτε το πολύ αναλυτικό video του Tyre Reviews: