
Υπό διωγμό το one-pedal στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Από το 2026, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα μπορούν να ενεργοποιούν αυτόματα τη λειτουργία one-pedal, καθώς οι κινεζικές αρχές στοχεύουν στη βελτίωση της ενεργητικής ασφάλειας και στον πιο αυστηρό έλεγχο της τεχνολογίας στα νέα EV.


Με τη νέα προδιαγραφή GB 21670-2025 που θα τεθεί σε πλήρη ισχύ από 1 Ιανουαρίου 2027, η Κίνα επιβάλλει νέο πρότυπο στα συστήματα πέδησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η κυριότερη αλλαγή αφορά τον περιορισμό της λειτουργίας one-pedal.
Να θυμίσουμε ότι η τεχνολογία one-pedal επιτρέπει στο οδηγό να επιβραδύνει ή και να σταματά απλώς σηκώνοντας το πόδι από το γκάζι -χωρίς χρήση του πεντάλ φρένου. Η συγκεκριμένη λειτουργία είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στους οδηγούς ηλεκτρικών, καθώς συμβάλλει σε ομαλότερη οδήγηση, αυξάνει την ανακτητική πέδηση και, σε κάποιες περιπτώσεις, επεκτείνει και την αυτονομία.
Η Κίνα επιδιώκει να ρυθμίσει πιο αυστηρά τις τεχνολογίες στα ηλεκτρικά και αυτόνομα αυτοκίνητα, προκειμένου να προληφθούν δυνητικά προβλήματα ασφάλειας ή κακής χρήσης
Ωστόσο, σύμφωνα με τις κινεζικές ρυθμιστικές αρχές, ενδέχεται να καθυστερεί την αντίδραση του οδηγού σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, ενώ αποθαρρύνει τη χρήση του παραδοσιακού πεντάλ του φρένου.
Η νέα νομοθεσία έρχεται να ενισχύσει την ενεργητική ασφάλεια, διασφαλίζοντας ότι η χρήση του φρένου παραμένει βασική συνήθεια στην καθημερινή οδήγηση. Επιπλέον, κάθε φορά που η επιβράδυνση από τον ηλεκτροκινητήρα ξεπερνά τα 1,3 m/s², τα πίσω φώτα φρεναρίσματος θα πρέπει να ενεργοποιούνται αυτόματα έτσι ώστε να ενημερώνουν τα αυτοκίνητα που ακολουθούν.
Η λειτουργία one-pedal δεν απαγορεύεται πλήρως -θα εξακολουθεί να είναι διαθέσιμη, αλλά δεν θα μπορεί να είναι ενεργοποιημένη από προεπιλογή. Ο οδηγός θα πρέπει να την ενεργοποιεί χειροκίνητα από το μενού του αυτοκινήτου. Κατασκευαστές όπως η Tesla, η NIO και η BYD έχουν επενδύσει στη λειτουργία αυτή, παρουσιάζοντάς την ως σύμβολο της νέας εποχής στην οδήγηση.
Ένα ακόμη βήμα ελέγχου της τεχνολογίας EV; Η απόφαση αυτή έρχεται σε μια περίοδο όπου η Κίνα επιδιώκει να ρυθμίσει πιο αυστηρά τις τεχνολογίες στα ηλεκτρικά και αυτόνομα αυτοκίνητα, προκειμένου να προληφθούν δυνητικά προβλήματα ασφάλειας ή κακής χρήσης. Ήδη έχουν τεθεί σε εφαρμογή αρκετές νομοθετικές πρωτοβουλίες για τη συλλογή δεδομένων, τον έλεγχο αυτόνομων συστημάτων και την τυποποίηση κρίσιμων λειτουργιών των EV.