Υπό διωγμό το one-pedal στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Υπό διωγμό το one-pedal στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Από το 2026, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα μπορούν να ενεργοποιούν αυτόματα τη λειτουργία one-pedal, καθώς οι κινεζικές αρχές στοχεύουν στη βελτίωση της ενεργητικής ασφάλειας και στον πιο αυστηρό έλεγχο της τεχνολογίας στα νέα EV.

one-pedal

Με τη νέα προδιαγραφή GB 21670-2025 που θα τεθεί σε πλήρη ισχύ από 1 Ιανουαρίου 2027, η Κίνα επιβάλλει νέο πρότυπο στα συστήματα πέδησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η κυριότερη αλλαγή αφορά τον περιορισμό της λειτουργίας one-pedal. 

Να θυμίσουμε ότι η τεχνολογία one-pedal επιτρέπει στο οδηγό να επιβραδύνει ή και να σταματά απλώς σηκώνοντας το πόδι από το γκάζι -χωρίς χρήση του πεντάλ φρένου. Η συγκεκριμένη λειτουργία είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στους οδηγούς ηλεκτρικών, καθώς συμβάλλει σε ομαλότερη οδήγηση, αυξάνει την ανακτητική πέδηση και, σε κάποιες περιπτώσεις, επεκτείνει και την αυτονομία.

Η Κίνα επιδιώκει να ρυθμίσει πιο αυστηρά τις τεχνολογίες στα ηλεκτρικά και αυτόνομα αυτοκίνητα, προκειμένου να προληφθούν δυνητικά προβλήματα ασφάλειας ή κακής χρήσης

one-pedal

Ωστόσο, σύμφωνα με τις κινεζικές ρυθμιστικές αρχές, ενδέχεται να καθυστερεί την αντίδραση του οδηγού σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, ενώ αποθαρρύνει τη χρήση του παραδοσιακού πεντάλ του φρένου.

Η νέα νομοθεσία έρχεται να ενισχύσει την ενεργητική ασφάλεια, διασφαλίζοντας ότι η χρήση του φρένου παραμένει βασική συνήθεια στην καθημερινή οδήγηση. Επιπλέον, κάθε φορά που η επιβράδυνση από τον ηλεκτροκινητήρα ξεπερνά τα 1,3 m/s², τα πίσω φώτα φρεναρίσματος θα πρέπει να ενεργοποιούνται αυτόματα έτσι ώστε να ενημερώνουν τα αυτοκίνητα που ακολουθούν.

one-pedal

Η λειτουργία one-pedal δεν απαγορεύεται πλήρως -θα εξακολουθεί να είναι διαθέσιμη, αλλά δεν θα μπορεί να είναι ενεργοποιημένη από προεπιλογή. Ο οδηγός θα πρέπει να την ενεργοποιεί χειροκίνητα από το μενού του αυτοκινήτου. Κατασκευαστές όπως η Tesla, η NIO και η BYD έχουν επενδύσει στη λειτουργία αυτή, παρουσιάζοντάς την ως σύμβολο της νέας εποχής στην οδήγηση.

Ένα ακόμη βήμα ελέγχου της τεχνολογίας EV; Η απόφαση αυτή έρχεται σε μια περίοδο όπου η Κίνα επιδιώκει να ρυθμίσει πιο αυστηρά τις τεχνολογίες στα ηλεκτρικά και αυτόνομα αυτοκίνητα, προκειμένου να προληφθούν δυνητικά προβλήματα ασφάλειας ή κακής χρήσης. Ήδη έχουν τεθεί σε εφαρμογή αρκετές νομοθετικές πρωτοβουλίες για τη συλλογή δεδομένων, τον έλεγχο αυτόνομων συστημάτων και την τυποποίηση κρίσιμων λειτουργιών των EV.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube