Η αυτόνομη οδήγηση Eπιπέδου 2 μειώνει στο μισό την εγρήγορση του οδηγού!

Η αυτόνομη οδήγηση Eπιπέδου 2 μειώνει στο μισό την εγρήγορση του οδηγού!

Σύμφωνα με έρευνα Καναδών επιστημόνων, η ενεργοποίηση του συστήματος αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2 μειώνει στο μισό την εγρήγορση του οδηγού έναντι της κλασικής οδήγησης.

Το Πανεπιστήμιο του Windsor και το Human System Lab αναφέρουν διαδικτυακά τα αποτελέσματα της μελέτης τους σχετικά με τη συμπεριφορά των οδηγών που ενεργοποιούν αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2.

Σύμφωνα με μετρήσεις που πραγματοποιήθηκαν σε ένα ηλεκτρικό Tesla Model 3, το επίπεδο προσοχής των οδηγών πέφτει κατακόρυφα μόλις ενεργοποιηθεί το σύστημα.

Υπενθυμίζουμε ότι η αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2 απαιτεί από τον οδηγό να είναι προσεκτικός και σε εγρήγορση για να πραγματοποιήσει πιθανούς ελιγμούς έκτακτης ανάγκης

αυτόνομη οδήγηση

Κατά τη διάρκεια του πειράματος, τριάντα υποψήφιοι πήραν το τιμόνι ενός Tesla Model 3 σε μια διαδρομή περίπου μιάμισης ώρας, ακολουθώντας, μεταξύ άλλων, τον αυτοκινητόδρομο 401 του Ontario.

Οι αισθητήρες που ήταν εγκατεστημένοι στην καμπίνα επιβατών κατέγραψαν τη διαστολή της κόρης του ματιού, το ανοιγοκλείσιμο των ματιών, τον καρδιακό ρυθμό, τον προσανατολισμό του βλέμματος και τη θέση του οδηγού στο κάθισμά του.

Τα αποτελέσματα ήταν ξεκάθαρα: Με το σύστημα αυτόνομης οδήγησης ενεργοποιημένο, οι οδηγοί ασχολούνται με άλλους περισπασμούς δύο φορές πιο συχνά απ’ ό,τι όταν δεν χρησιμοποιείτο η βοήθεια αυτού του τύπου.

Μέσω διαφόρων χρωμάτων, οι περιοχές αναλύθηκαν από τους πολλαπλούς αισθητήρες στην καμπίνα του Model 3. Με την αυτόνομη οδήγηση Eπιπέδου 2, οι οδηγοί εστίαζαν το βλέμμα τους στην οθόνη για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα.

αυτόνομη οδήγησηΑναλυτικά, μέσα στο Tesla Model 3 της έρευνας, η εστίαση ήταν κυρίως στη μεγάλη κεντρική οθόνη αφής. Οι οδηγοί έπειρναν πιο συχνά τα μάτια τους από τον δρόμο για να συγκεντρωθούν στην οθόνη. 

Και με το που επικεντρώνονταν στις ενδείξεις της, τα μάτια τους έμεναν εκεί επίσης περισσότερο απ’ ό,τι χωρίς αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2.

αυτόνομη οδήγηση

Υπενθυμίζουμε ότι η αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2 απαιτεί από τον οδηγό να είναι προσεκτικός και σε εγρήγορση για να πραγματοποιήσει πιθανούς ελιγμούς έκτακτης ανάγκης. Ένας περιορισμός που εξαφανίζεται με τη χρήση του Επιπέδου 3, στο οποίο η προσοχή του οδηγού δεν είναι πλέον απαραίτητη.

Κατασκευαστές όπως η Mercedes-Benz εξετάζουν επίσης νέες ρυθμίσεις αερόσακων για τους επιβάτες που επιθυμούν να επωφεληθούν από αυτήν την καινοτομία για να χαλαρώσουν ή να εργαστούν σε μια θέση πολύ διαφορετική από αυτή της παραδοσιακής οδήγησης.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube