node/43395

Αυτόνομη οδήγηση: Η Mercedes-Benz περνάει στο Επίπεδο 3

Η Γερμανική Ομοσπονδιακή Αρχή Οδικών Μεταφορών (KPA) χορήγησε επίσημα έγκριση για το «Drive Pilot» της Mercedes-Benz, καθιστώντας την πρωτοπόρο στα νομικά εγκεκριμένα συστήματα αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3.

Από το πρώτο εξάμηνο του 2022 οι νέες S-Class και EQS θα εφοδιάζονται με το νέο SAE Level 3 Drive Pilot, που ανεβάζει επίπεδο στην αυτόνομη οδήγηση. Το εν λόγω σύστημα βασίζεται σε αισθητήρες LiDAR και λειτουργεί σε ταχύτητες χαμηλότερες των 60 km/h. Είναι, δε, σχεδιασμένο έτσι ώστε να περιορίζει τον οδηγικό φόρτο, υπό συνθήκες αυξημένης κίνησης. 

Ενδεικτικά, η αυτόνομη οδήγηση διαχωρίζεται σε πέντε επίπεδα. Το πρώτο είναι το βασικό, με απλά συστήματα cruise control κ.λπ. ενώ το πέμπτο και ανώτερο εξασφαλίζει πλήρη αυτονομία, σε βαθμό που ακόμα και το τιμόνι καθίσταται περιττό. Αναφορικά με το Επίπεδο 3, επιτρέπει στον οδηγό να απομακρύνει τα χέρια του από το τιμόνι και τα μάτια του από το δρόμο σε συγκεκριμένες συνθήκες, όπως στην εθνική και σε μποτιλιαρίσματα. Εφόσον χρειαστεί, το σύστημα ενημερώνει τον οδηγό να αναλάβει εκ νέου τον έλεγχο. 

Η αυτονομία Επιπέδου 3 θα είναι αρχικά διαθέσιμη στη Γερμανική αγορά, σε 13.191 χιλιόμετρα οδικού δικτύου. Σύμφωνα μάλιστα με τη Mercedes-Benz, το Drive Pilot λειτουργεί καλύτερα σε συνθήκες έντονης κίνησης ή κυκλοφοριακής συμφόρησης, περιορίζοντας την καταπόνηση του οδηγού. Η ενεργοποίηση και ο έλεγχος του συστήματος γίνεται εύκολα, μέσω των σχετικών χειριστηρίων στο τιμόνι. 

1

Ενδεικτικά, οι νέες S-Class και όσα ακόμα μοντέλα εφοδιαστούν με το νέο Drive Pilot, θα μπορούν να φρενάρουν, να στρίβουν, ακόμα και να πραγματοποιούν ελιγμούς διαφυγής, χωρίς την παρέμβαση του οδηγού. Για το σκοπό αυτό θα λαμβάνουν δεδομένα από το περιβάλλον που κινείται το αυτοκίνητο, μέσω μίας σειράς διατάξεων LiDAR, καμερών, μικροφώνων, καθώς και αισθητήρων υγρασίας στους τροχούς. 

Χάρη στα στοιχεία που συγκεντρώνει, το σύστημα θα μπορεί να αναλύει πληροφορίες σχετικά με τη γεωμετρία του δρόμου, το προφίλ της διαδρομής, τη σήμανση και τα πραγματικού χρόνου δεδομένα κυκλοφορίας από ένα ψηφιακό χάρτη υψηλής ευκρίνειας. Αυτός ο τελευταίος θα γίνεται συνεχώς up-to-date, θα διαθέτει λεπτομερή δεδομένα μοντέλων διασταυρώσεων και τροχιών, ενώ θα έχει και υψηλότερη ακρίβεια από τις συμβατικές συσκευές πλοήγησης.

1

Σε περίπτωση μάλιστα που ο οδηγός αφεθεί τελείως και δεν αναλάβει τον έλεγχο όταν απαιτηθεί, το ίδιο το σύστημα είναι προγραμματισμένο να επιβραδύνει το αυτοκίνητο μέχρι ακινητοποίησης, ενεργοποιώντας ταυτόχρονα τα αλάρμ, ώστε να ενημερώσει τα γύρω οχήματα.